Voinko kieltäytyä joulusta koronaan vedoten?
Ei kiinnosta joulu tippaakaan. Mutta ilmeisesti voi olla pakko mennä vanhempien luokse joulua viettämään. Äiti varsinkin jouluihminen. Viime jouluna istuin lähinnä työläppärin äärellä ja tein myös jouluaaton töitä. Kyseli et eikö sua joulu kiinnosta ja eikö mulla ollu kivoja jouluja lapsena. Ei kiinnosta niin vtuu tippaakaan. Äitini vieläpä kauniisti sanottuna ei niin älykäs ihminen. Voinko vedota tänä vuonna koronaan ja olla joulu omissa oloissani yksin? Voisin vaikka tehdä töitä läppärillä joulun ajan.
Kommentit (8)
Olet itse vastuussa elämästäsi myös jouluna. Voit tehdä mitä haluat, oli pandemia tai ei. Tuntuu olevan monille hankalaa ymmärtää tämä.
Sanot sille hyvissä ajoin suoraan että sinua ei joulu kiinnosta pätkääkään ja jos hän siitä sitten mielensä pahoittaa, niin siitäkin kannattaa sanoa että se kiinnostaa sinua vielä vähemmän. Miksi teette asioita ihmiselle, jotka eivät kuitenkaan koskaan tee vastapalveluksia?
Aikuinen ihminen tekee niin kuin parhaaksi näkee ja kantaa vastuun tekemisistään.
Hakkaa mieluummin läppäriä kotonasi äläkä pilaa vanhempiesi ja sukulaistesi joulua.
Voit, kerrot aaton aattona että tuli soitto, että olet korona altistunut ja sinut on määrätty 10pv:n karanteeniin.
No nythän se sujuu helposti, kun sanot vain että koronavilkku hälyytti että oot altistunut ja pidät karanteenia 2 viikkoa.
Et voi kieltäytyä joulusta. Se on merkitty almanakkaan 25.12.-26.12. ja siellä se pysyy, vaikka minkälaisia itkupotkuraivareita saisit.
Aikuinen ihminen päättää kyllä sitten itse, miten nuo päivät viettää.
Voit.