Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulle tehty turhia toimenpiteita? Mitä ja miksi?

Vierailija
17.11.2020 |

.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. En kerro koska en halua esitellä täällä sairaushistoriaani.

Vierailija
2/29 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuollossa? Ei. Ennemmin voisi olla enemmän hoitoa eli esim terveystarkastuksia ennen kuin ongelmia tulee.

Tuntuu että terveyskeskukseen ei viitsi edes soittaa, kun on ruuhkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, voisitko kertoa että johtuiko virhediagnoosista vai mistä?

Vierailija
4/29 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mut on synnytetty. Parempi olisi ollut jättää se toimenpide väliin.

Vierailija
5/29 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä gynellä todettiin ultralla kohdussa jokin kasvain, ja sain lähetteen julkiselle puolelle. He ottivat minut suoraan kohdun tähystykseen ilman että siinä välissä tutkivat mitään.

Sitten kun nukutuksesta heräilin, sairaanhoitaja ei osannut kertoa leikkauksesta mitään muuta kuin että se meni hyvin. Vaadin sitten että leikannut lääkäri tulee kertomaan leikkauksesta ja tästä olettamastani kasvaimesta tarkemmin. Hyvin ärtyneenä hän sitten suostui tulemaan, ei ymmärtänyt ollenkaan miksi muka potilas halusi tällaisesta leikkauksesta keskustella.

No hyvä että olin vaatinut, koska siinä sitten selvisi, että kohdussa ei ollut tasan tarkkaan yhtään mitään kasvainta. Lääkärillä ei myöskään ollut mitään selitystä tarjota mikä tämä ultrassa näkynyt, sittemmin itsestään kokonaan kadonnut mysteerikasvain olisi voinut olla. Tämä oli aikaa ennen Kantaa, enkä tainnut missään vaiheessa saada paperillakaan mitään leikkauskertomusta tai muuta kuvausta. Eli täysin pimentoon olisin jäänyt ellen olisi itse vaatinut, että minulle kerrotaan mitä leikkauksessani on tapahtunut.

Ei mennyt musta ihan putkeen julkiselta tämä homma, ei alussa eikä lopussa. Paitsi että nukutukset ovat kalliita, ne ovat aina riski potilaan hengelle.

6/29 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, juurihoitoa tehty samaan hampaaseen saman "ostopalveluhammaslääkärin" luona yli viisi kertaa ainakin. Lopulta koko pää turposi, meinasin kuolla ja jouduin hakemaan kaverilta aivan älytöntä särkylääkettä, kunnes pääsin illalla sille lääkärille, joka sanoi, että niinhän hän vähän alunperin epäilikin, että varmaan tätä on turha paikkailla, kun tää on varmaan rikki. Kysyin sitten, että miksi hän sitä paikkaili (helvetin kalliilla) vaikka aatteli näin, niin sanoi, että hän arvaili vaan, kun eihän hänellä ole röntgenlaitetta, ettei voinut tarkistaa onko se totta.

Kun päästään sinne "yksityistämisen" maaliin asti, tiedän ainakin mitä odottaa.

7/29 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä36374 kirjoitti:

Joo, juurihoitoa tehty samaan hampaaseen saman "ostopalveluhammaslääkärin" luona yli viisi kertaa ainakin. Lopulta koko pää turposi, meinasin kuolla ja jouduin hakemaan kaverilta aivan älytöntä särkylääkettä, kunnes pääsin illalla sille lääkärille, joka sanoi, että niinhän hän vähän alunperin epäilikin, että varmaan tätä on turha paikkailla, kun tää on varmaan rikki. Kysyin sitten, että miksi hän sitä paikkaili (helvetin kalliilla) vaikka aatteli näin, niin sanoi, että hän arvaili vaan, kun eihän hänellä ole röntgenlaitetta, ettei voinut tarkistaa onko se totta.

Kun päästään sinne "yksityistämisen" maaliin asti, tiedän ainakin mitä odottaa.

Eli maksoin tonnituolkulla hampaan "hoidosta", minkä sitten sama lääkäri veti pois, joka vielä kertoi, ettei ollut edes tutkinut asiaa ennen "hoitoa", vaikka tiesi kyllä, mitä olisi pitänyt tehdä. Meinasin kuolla.

Vierailija
8/29 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen vähän ihmetellyt sukupuolitautien jatkuvaa testaamista virtsatieinfektion yhteydessä. Jos viime kerrasta on kuukausia ellei vuosi luulisi tällä viikolla otetussa näytteessä näkyvän jos ois näkyäkseen mutta ei. Seuraavalla viikolla taas uudet testit jos vaiva ei ala helpottaa. Eipä se ole iso vaiva mutta vähän tuntuu välillä että ei katsota mitä on viime viikolla testattu. Useammankin kerran on oltu määräämässä antibioottia joka hoitaa sitten sen sukupuolitaudinkin mutta olen todennut että jospa kateltaisiin ne tulokset ensin.

Yhdessä vaiheessa oli myös näin jälkikäteen ajatellen turha antibioottikuurien kierre mutta ilman tuota kierrettä tuskin olisi löytynyt nykyinen perussairaus koska antibioottikuurien määrä sai erään lääkärin tutkimaan enemmän.

Välillä olen myös käyttänyt pitkäänkin suuria määriä toimimattomia lääkkeitä kun olen odottanut tutkimuksia ja lääkäriaikaa kuukausia. Voin itse nostaa lääkitystäni tiettyyn pisteeseen mutta jos se ei riitä olen yhteydessä terveydenhuoltoon jossa sanotaan että ota vielä lisää ja aika tutkimuksiin ja lääkärille on joskus kuukausien päästä. Sitten tutkimuksissa sanotaan että ei mitään vastetta koko lääkityksellä ja kaikki uusiksi joten olisi sama olla ottamatta kokonaan ja olo tuskin olisi edes paljon pahempi.

Vierailija
9/29 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin teininä raskaaksi, mutten tiennyt millä viikoilla olin koska ehkäisyn vuoksi kuukautiset olivat olleet epäsäännölliset eikä raskausoireita oikein ollut, joiden alkamisesta olisi voinut arvella. Aloin epäillä raskautta vasta vatsan kasvamisesta ja se huomattiin sitten vähän myöhemmin virtsatietulehduksen toteamisen yhteydessä. Googlen kuvahausta olin itse päätellyt olevani toisella kolmanneksella. Terveyskeskuksen vanha miespuolinen yleislääkäri, jolle sain ajan puhelinajanvarauksesta, arvioi raskausviikkoja tunnustelemalla ensin alavatsaa ja sitten kivuliaasti sormella vaginasta, jonka jälkeen totesi, että "kaksi viikkoa". Ultra ei ollut kesäaikaan käytössä ja en kyllä ikinä unohda, tekisi aina mieli lipsauttaa äijän nimi, mutten kuitenkaan siitä mitään hyötyisi enkä kaipaa kunnianloukkaussyytteitä. Ei ehkä liity aloitukseen koska ei tuo mikään toimenpide tainnut olla... Tämän jälkeen menin vielä päivystykseen, jossa naislääkäri arvasi vatsan koon perusteella rv 17 tai enemmän. Oli oikeassa, ainakin näin todettiin kun lopulta pääsin ultraan toiselle paikkakunnalle.

Vierailija
10/29 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on poistettu "turhaan" umpisuoli lapsena. Vatsa tuli yhtäkkiä tosi kipeäksi ja vanhemmat kiidättivät minut sairaalaan. Lääkäri oli varma umpisuolentulehduksesta, joten suoraan leikkaussaliin. Ei löytynyt mitään vikaa mistään. Umpisuoli otettiin kuitenkin pois, kun vatsa kerran oli jo avattu. Vissiin lääkäri ajatteli, että eipähän tarvitse pelätä enää umpisuolentulehdusta?

Myöhemmin olen kuullut, että hyväksikäytön uhreiksi joutuneilla lapsilla saattaa olla tuollaisia selittämättömiä vatsakipuja. Minulla valitettavasti on sellainen tausta, joten ehkä kyse oli siitä? Mene ja tiedä. :/ 

Vierailija
11/29 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta on poistettu "turhaan" umpisuoli lapsena. Vatsa tuli yhtäkkiä tosi kipeäksi ja vanhemmat kiidättivät minut sairaalaan. Lääkäri oli varma umpisuolentulehduksesta, joten suoraan leikkaussaliin. Ei löytynyt mitään vikaa mistään. Umpisuoli otettiin kuitenkin pois, kun vatsa kerran oli jo avattu. Vissiin lääkäri ajatteli, että eipähän tarvitse pelätä enää umpisuolentulehdusta?

Myöhemmin olen kuullut, että hyväksikäytön uhreiksi joutuneilla lapsilla saattaa olla tuollaisia selittämättömiä vatsakipuja. Minulla valitettavasti on sellainen tausta, joten ehkä kyse oli siitä? Mene ja tiedä. :/ 

Meillä vietti yksi viikkokausia sairaalassa puhjenneen umpisuolen takia ja arpi oli pitkään hankala ja vaivaa edelleen vuosikausien jälkeen. Kun toisella epäiltiin umpisuolta ja lääkäri kysyi otetaanko pois tähystyksellä vai kokeillaanko antibiootilla otettiin pois koska oltiin nähty jo yhden kohdalla pahin mahdollinen. Jos olisi mahdollisuus päästä jonkun muun leikkauksen yhteydessä eroon umpisuolesta tarttuisin kyllä tilaisuuteen.

Vierailija
12/29 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä vietti yksi viikkokausia sairaalassa puhjenneen umpisuolen takia ja arpi oli pitkään hankala ja vaivaa edelleen vuosikausien jälkeen. Kun toisella epäiltiin umpisuolta ja lääkäri kysyi otetaanko pois tähystyksellä vai kokeillaanko antibiootilla otettiin pois koska oltiin nähty jo yhden kohdalla pahin mahdollinen. Jos olisi mahdollisuus päästä jonkun muun leikkauksen yhteydessä eroon umpisuolesta tarttuisin kyllä tilaisuuteen.

Umpisuoli on tärkeä suolistomikrobien kannalta, vaikuttaa vastustuskykyyn, siten esim. diabetesalttiuteen... Ei kannata turhaan poistaa.

Eri

Vierailija
13/29 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskionteloiden punkteeraus. Lähete lääkärille hoitajan tekemän ulträänitarkastuksen perusteella, poskiontelot olivat niin turvoksissa että ulträäni näytti siellä olevan eritettä, vaikka ei ollutkaan.

Lääkäri ei tutkinut ennen punkteerausta ollenkaan vaan iski piikin nenään... kysyi, oletko ihan varma oireista... teki mieli vastata oletko itse ihan varma diagnoosista. Punkteerauksen jälkeen nenä vuoti vielä verta... otti päähän.

Vierailija
14/29 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä gynellä todettiin ultralla kohdussa jokin kasvain, ja sain lähetteen julkiselle puolelle. He ottivat minut suoraan kohdun tähystykseen ilman että siinä välissä tutkivat mitään.

Sitten kun nukutuksesta heräilin, sairaanhoitaja ei osannut kertoa leikkauksesta mitään muuta kuin että se meni hyvin. Vaadin sitten että leikannut lääkäri tulee kertomaan leikkauksesta ja tästä olettamastani kasvaimesta tarkemmin. Hyvin ärtyneenä hän sitten suostui tulemaan, ei ymmärtänyt ollenkaan miksi muka potilas halusi tällaisesta leikkauksesta keskustella.

No hyvä että olin vaatinut, koska siinä sitten selvisi, että kohdussa ei ollut tasan tarkkaan yhtään mitään kasvainta. Lääkärillä ei myöskään ollut mitään selitystä tarjota mikä tämä ultrassa näkynyt, sittemmin itsestään kokonaan kadonnut mysteerikasvain olisi voinut olla. Tämä oli aikaa ennen Kantaa, enkä tainnut missään vaiheessa saada paperillakaan mitään leikkauskertomusta tai muuta kuvausta. Eli täysin pimentoon olisin jäänyt ellen olisi itse vaatinut, että minulle kerrotaan mitä leikkauksessani on tapahtunut.

Ei mennyt musta ihan putkeen julkiselta tämä homma, ei alussa eikä lopussa. Paitsi että nukutukset ovat kalliita, ne ovat aina riski potilaan hengelle.

Minusta tämä ei mennyt putkeen yksityisellä? Lähettivät sinut leikkaukseen "kasvaimen" takia eivätkä tarkemmin kertoneet esim mikä se on tai missä sijaitsi, eivätkä antaneet sinulle esim paperilähetettä mukaan?

Vierailija
15/29 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin teininä raskaaksi, mutten tiennyt millä viikoilla olin koska ehkäisyn vuoksi kuukautiset olivat olleet epäsäännölliset eikä raskausoireita oikein ollut, joiden alkamisesta olisi voinut arvella. Aloin epäillä raskautta vasta vatsan kasvamisesta ja se huomattiin sitten vähän myöhemmin virtsatietulehduksen toteamisen yhteydessä. Googlen kuvahausta olin itse päätellyt olevani toisella kolmanneksella. Terveyskeskuksen vanha miespuolinen yleislääkäri, jolle sain ajan puhelinajanvarauksesta, arvioi raskausviikkoja tunnustelemalla ensin alavatsaa ja sitten kivuliaasti sormella vaginasta, jonka jälkeen totesi, että "kaksi viikkoa". Ultra ei ollut kesäaikaan käytössä ja en kyllä ikinä unohda, tekisi aina mieli lipsauttaa äijän nimi, mutten kuitenkaan siitä mitään hyötyisi enkä kaipaa kunnianloukkaussyytteitä. Ei ehkä liity aloitukseen koska ei tuo mikään toimenpide tainnut olla... Tämän jälkeen menin vielä päivystykseen, jossa naislääkäri arvasi vatsan koon perusteella rv 17 tai enemmän. Oli oikeassa, ainakin näin todettiin kun lopulta pääsin ultraan toiselle paikkakunnalle.

Mitä väärää tuo mieslääkäri teki? Jos käytössä ei ollut ultraa sinut tutkittiin käsin. Oliko suurikin yllätys tai järkytys kun kohtuasi tunnusteltiin vaginan kauttakin.

Vierailija
16/29 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olisit itse toivonut tuossa tilanteessa, kun kohdusta löytyi mysteerikasvain?

Vierailija
17/29 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väärää tuo mieslääkäri teki? Jos käytössä ei ollut ultraa sinut tutkittiin käsin. Oliko suurikin yllätys tai järkytys kun kohtuasi tunnusteltiin vaginan kauttakin.

Vierailija
18/29 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit ollut paikalla niin ihmettelisit ehkä itsekin. Paineli vatsaa, toisteli " älä jännitä sitä vatsaa, älä jännitän sitä vatsaa!" Niin siis olin rv 17+ raskaana, joten en saanut vatsaa vedettyä sisään. Hänen mielestään raskaus oli rv 2, minä vain jotenkin pinnistin itselleni vatsakummun ja olin saanut plussan pissatestiin vaikkei se rv 2 vielä näkyisi. Sen jälkeen kyseinen mies pyysi ottamaan housut pois ja levittämään jalat ja työnteli sormiaan pillussa, se sattui todella paljon eikä taaskaan saanut jännittää. Sitten taas "rv 2". Kun kerroin tämän myöhemmin päivystyslääkärille, olin ottanut poikaystäväni mukaan tällä kertaa kaiken varalta, oli hänenkin ilmeensä järkyttynyt ja pystyi arvioimaan raskauden ilman "kohdunkaulan tunnusteluja"

Vierailija
19/29 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klamydiatesti vaikka poikuuteni on tallella edelleen. Valitin lääkärille kipua virtsatessa.

Poikuus 47

Vierailija
20/29 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tehty. Umpisuoli poistettiin ilman syytä ja söin psyykelääkkeitä turhaan parikymmentä vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi