pelottaako muita mihin krimin kriisi johtaa?
Itse olen täysin kauhuissani, hirveää kun pienet lapset ja maailma kulkee suuntaan jossa ei kohta tiedä onko ensi viikolla jo sota edessä. Jos voisin jos olisi rahaa olisin jo muuttokassien kanssa jossain Australiassa .... Neuvostoliiton pelko vei varhaislapsuuden kun vanhemmat tartuttivat pelkonsa minuun ja en kestä että sama naapuri aikoo varastaa tämänkin elämänvaiheen.
Kommentit (28)
Seuraillaan, mutta miksipä tuo yhden pikkutantan pelkäämisellä tilanne mihinkään muuttuu. Elän kuten ennenkin siihen asti kun puoliso tai poika määrätään liikekannalle ja pommikoneet alkaa pörrätä yläpuolella.
"Ukrainan laiton hallitus ja laiton presidentti pitää Krimin äänestystä laittomana. No Venäjäkin tuli laittomasti Krimiin. Kyllä tässä ulkopuolisten on hankala olla kenenkään puolella".
Ehkä laiton hallitus ja laiton presidentti, mutta osa kansasta ei hyväksynyt edellistä hallitusta ja presidenttiä. Ei kansan tarvitse sietää epämiellyttäviä päättäjiä, oli kyseessä sitten demokraattisilla vaaleilla valittu hallitus ja presidentti tai ei. Joskus asiat eivät ole sitä miltä näyttää. Lännen onnelassa Yhdysvalloissa presidentti George W. Bush tuhosi paitsi Yhdysvaltojen talouden myös loukkasi ihmisoikeuksia. Tulevaisuudessa nähdään kuka oli hyvä ja kuka paja, jos nähdään. Melkein sata vuotta sitten osa kansasta katsoi, että Venäjällä täytyy lakkauttaa monarkia ja se lakkautettiin: tsaariperhe tapettiin ja bolsevikit kaappasivat vallan väliaikaiselta hallitukselta. Jälkikäteen voimme todeta, että Venäjän viimeinen tsaari (jonka suurin synti oli se, että hän oli pihalla kuin lumiukko valtakuntansa asioista ja oli kaiken lisäksi heikko hallitsija) oli maailman paras hallitsija Staliniin verrattuna.
Kyllä pelottaa. Suomen liittoutumattomuus on ongelma. Osa tuttavistani on jo päättänyt muuttaa Viroon tai sitten heillä on Ruotsin kansalaisuus.
Olen kuullut, että Venäjä vaatisi rajan siirtämistä takaisin Kymijoelle, mikäli Suomi liittyy Natoon. Valitettavasti asun Kymijoen itäpuolella. Venäjä on huonosti käyttäytyvä valtio, jota Suomessa vain myötäillään. Minua rauhoittaisi se, että Suomi liittyisi Natoon ja että Kaakkois-Suomeen, aivan rajan pintaa perustettaisiin valtaisa Naton lentotukikohta ydinaseineen.
Itärajan takana on jo alustavasti jaettu Suomi kahtia, eteläosa karjalan piiriin ja pohjoisosa Murmanskin piiriin. Venäjää ei kiinnosta vittuakaan naton tai jenkkilän mielipiteet, on vain kysymys ennen kuin alkaa paukkua. Johan tätä nyt on moneen kertaan kuultu, ja viime aikoina aivan erityisen paljon, että Suomi on aikoinaan kuulunut Venäjälle. Tätä faktaa painotetaan mediassa mm. hiljattain uutisoidussa venäläisessä lakiesityksessä jonka mukaan kaikilla venäjän, Neuvostoliiton tai venäjän imperiumin alueilla asuvien venäjänkielisten olisi mahdollisuus saada kansalaisuus. Pikkuhiljaa totutetaan ajatukseen että itse asiassa venäläisiähän tässä ollaankin. Ennustan että kriisin syventyessä tulemme näkemään sen hetken kun Putin iskee pöytään kortin jossa lukee että Leninin ja Stalinin allekirjoittama Suomen itsenäisyyden vahvistus katsotaan kumotuksi koska kyseessä oli vallankumouksen jälkeen perustetun LAITTOMAN (vrt. Ukraina nyt) hallituksen antama lupa, ei venäjän tosiasiallisen hallinnon. Sori vaan kaikki mutta tämä on ihan faktaa.
Miksi kautta historian on valittu johtajia, joiden mielestä ongelmat hoituvat aseilla?? Prkl, nyt tuon hulluuden pitää loppua!
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 21:34"]
Itärajan takana on jo alustavasti jaettu Suomi kahtia, eteläosa karjalan piiriin ja pohjoisosa Murmanskin piiriin. Venäjää ei kiinnosta vittuakaan naton tai jenkkilän mielipiteet, on vain kysymys ennen kuin alkaa paukkua. Johan tätä nyt on moneen kertaan kuultu, ja viime aikoina aivan erityisen paljon, että Suomi on aikoinaan kuulunut Venäjälle. Tätä faktaa painotetaan mediassa mm. hiljattain uutisoidussa venäläisessä lakiesityksessä jonka mukaan kaikilla venäjän, Neuvostoliiton tai venäjän imperiumin alueilla asuvien venäjänkielisten olisi mahdollisuus saada kansalaisuus. Pikkuhiljaa totutetaan ajatukseen että itse asiassa venäläisiähän tässä ollaankin. Ennustan että kriisin syventyessä tulemme näkemään sen hetken kun Putin iskee pöytään kortin jossa lukee että Leninin ja Stalinin allekirjoittama Suomen itsenäisyyden vahvistus katsotaan kumotuksi koska kyseessä oli vallankumouksen jälkeen perustetun LAITTOMAN (vrt. Ukraina nyt) hallituksen antama lupa, ei venäjän tosiasiallisen hallinnon. Sori vaan kaikki mutta tämä on ihan faktaa.
[/quote]
Suomineito polvillaan.
No jos nyt ei aleta varustautua ollaan sitten myöhässä.
Ei pelota, luota vladimirin älykkyyteen.