Mikä on kaikista suklaista suosikkisuklaasi? Voi olla vaikka tietty levy tai vaikka jonkin kovenhtorasian yksittäinen konvehti, patukka tai mikä vaan!
Mikä se on? Ja miksi?
Kaikki suklaat sallittuja valkoisesta tummimoaan tummaan, suklaanapeista levyihin. Voi olla myös joku mitä ei enää valmisteta!
Kommentit (485)
Perus-Kismet on hyvää. Ei nyt ehkä ihan klassista suklaata tosin.
Fazerin entiset juhlapöydän konvehdit, enkeli-suklaapatukat, Fami, Kinder maxi, salmiakkisuklaa.
Vierailija kirjoitti:
Se Fazerin uusi sini-oranssi crunchy-patukka!
Tämä on minunkin lemppari! :)
Oonkohan ketjun ainoa joka tykkää Juliasta :D
Maraboyn Pigall ja Dubbel Nougat - patukat. Espanjassa oli myynnissä Lindt appelsiinitäytteinen suklaalevy; niin hyvää! Ja Fazerin Sininen kokonaisilla hassel- pähkinöillä.
Tupla lakritsi ehdoton ykkönen. Hopealle pääsee Marabou minttukrokantti. Fazerin suklaat ei maistu enää millekään ja tarttuvat kitalakeen.
Mulla Maraboun tav. levy. Konvehdeista viimeisinä syön toffeeta sisältävät kun niitä saa jauhaa uuteenvuoteen asti. Maistoin keväällä vaaleanpunaista suklaata ja en tykännyt (maistui sukkahieltä) ja oli kalliita.
Rafael konvehteja... Voisin syödä niitä loputtomasti. En ikinä kyllästy niihin, aivan namia. Olen muuten herkkusuu joten rakastan suklaata.
Nykyisin vain Pandan suklaata, niissä ei käytetä palmuöljyä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Daim/Dajm on klassikko, joka maistuu aina. Myös rakeina. Nam!
Milloin olette viimeksi syöneet? Ostin pitkästä aikaa pari kuukautta sitten, oli niin hirveää että osa lensi biokompostiin, ei ollut "Daimia", suklaa oli ok mutta krokanttitäyte oli karsean makuista ja koostumus pielessä, tämänkin suklaan syöminen oli mulla nyt tässä.
Kovin vaikea uskoa että oma makuaisti muuttuisi niin että yksi kerrallaan suklaat ei enää maistu hyviltä.... Geisha oli aikoinaan maailman parasta suklaata, en ole ostanut enää 10 vuoteen, maistuu vain sokerilta.
Ja nyt on käynyt jopa niin että viikko sitten ostin Fazerin sinisen levyn piiiitkästä aikaa....bioroskikseen meni....maistuu tämäkin nyt enemmän sokerilta kuin suklaalta ja koostumuskin jotenkin pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Et ole! Julia on ihan parasta, onneksi tulee pian joulu :D
Lindt suklaapallot, erityisesti se sininen.
Sellaiset suklaakarkit, missä on marjatäyte, jonka nimeä en nyt saa nimeä päähäni, olen saanut niitä joskus Suomesta tuliaisiksi. Pieni pussi.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin tykkään. Mutta suosikkini on Maraboun Mint Choko. Milkan popcorn-maitosuklaa oli myös ihanaa, samoin Milkan maitosuklaa, jossa oli joukossa erilaisten karamellirakeiden palasia. En muista enää nimeä, se ei tainnut olla markkinoilla kauaa.
Kolmen kärki:
1) Marabou Dubbel Nougat -patukka
2) Marabou Pigall -patukka
3 ) Hellas Ruususuklaa
Vierailija kirjoitti:
https://i.pinimg.com/originals/08/67/5c/08675c5f33be7c0950e419ae461df02…
-levy, jota ei valitettavasti ole enää vuosiin saanut mistään
Mitä Fazerin siniselle on tapahtunut? Ennen se oli ihanaa, nykyisin maistuu jotenkin tympeältä.
Fazerin vihreäkulmainen minttusuklaalevy 90-luvulta. Voi kun sitä vielä saisi!
Nykyään lemppareita taloussuklaa (ah niin hyvää) ja ehkäpä ihan tavallinen Fazerin sininen.