Mikä on kaikista suklaista suosikkisuklaasi? Voi olla vaikka tietty levy tai vaikka jonkin kovenhtorasian yksittäinen konvehti, patukka tai mikä vaan!
Kommentit (485)
Vierailija kirjoitti:
Tumma suklaa on liian ällömakeaa. Maitosuklaa on parempaa.
Olet siis syönyt "tummaa" suklaata. Oikeasti tummassa sokeria on hyvin vähän.
Mutta laitetaanpas tähän nyt verrokiksi muutaman suklaan ravintoarvoista sokerin osuus/100g:
Panda, maitosuklaa 54g
Panda, tumma suklaa 46g
Fazer, sininen maitosuklaa 48g
Fazer, tumma suklaa 51 g
Ei siis merkittäviä eroja ns.bulkkisuklaissa.
Nippelitietoa: EU:ssa saa suklaata kutsua suklaaksi, jos se sisältää vähintään 40% kaakaota (ei koske patukoita tai keksejä). Jenkkilässä se raja on 10%. Eli jotain hyvää meidän EU:ssakin on..?
Mun suosikit: Mikä vaan Sveitsistä, Belgiasta, Itävallasta, ym. Eivät (paikallisen lain mukaan) saa käyttää mitään kasvisrasvaa (margariinia) suklaissaan. Vai kaakaovoita. Herkkuja..!
Et siis oikeasti pidä suklaasta, vaan sokerista.