Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sardiniaan vai Sisiliaan lomalle?

Vierailija
17.03.2014 |

Suositteletko jompaa kumpaa? Miksi?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 16:01"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 15:50"]

Sardiniassa kannattaisi ajella autolla ympäriinsä, mun mielestä Alghero oli tylsä paikka hengata kokonainen viikko. Tosin voihan sieltä reissata Sassariin ja käydä Korsikankin puolella. Ei Sisiliakaan mikään kovin tapahtumarikas paikka ole, mutta jotenkin ehkä mielenkiintoisempi.

[/quote]

Oletko käynyt myös Sisiliassa? Mitä paikkaa suosittelet sieltä?

ap

[/quote]

Kävin Giardini-Naxoksessa, Se on pieni turistipaikka Taorminan kupeessa. Eipä sielläkään paljon tapahdu, tosin muistikuvani ovat hatarat, kun reissusta on niin pitkä aika. Mut voi tehdä retkiä sieltäkin.

Vierailija
2/15 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisiliassa on hienompi luonto kuin Sardiniassa. Molemmat ovat kuitenkin lähes täyteen asutettuja ja porukkaa on paljon. Sisilia sopii mielestäni lomailuun paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sardinia ehdottomasti. Costa Smeralda! <3

Vierailija
4/15 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sardiniassa en ole käynyt mutta Sisiliassa olen ja tykästyin. Yhteensä olen viettänyt 4 viikkoa 3 lla eri kertaa. Ensiksi olin Naxoksessa viikon, rantalomakohde mutta kävin Taorminassa ja Cataniassa ja toisen kerran olin 2 viikkoa jolloin kävin myös Palermossa ja vielä kerran viikon jolloin otin pelkän lennon Cataniaan ja menin Palermoon. Aivan mahtava reissu. Kaikki noi oli äkkilähtöjä.

Vierailija
5/15 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, mikä teitä kiinnostaa. Pienenä osviittana:

- Sisiliassa on rikkaampi historiallinen perintö, huomattavasti enemmän mielenkiintoisia nähtävyyksiä järkevän ajomatkan päässä suurista turistikeskuksista (esim. Taormina on jo itsessään yksi Italian upeimpia pikkukaupunkeja). Sardiniassa on paremmat rannat, taso on mielestäni yleisesti Italian paras, ja jotkut ovat todella upeita jopa maailman tasolla, mutta ei ole totta, että Sardinia olisi "täyteenasutettu". Sisämaan maaseutu on itse asiassa todella harvaanasuttua.

- Sisiliassa on monipuolisempi ruokakulttuuri, Sardiniassakin toki hyvä ruokaa, mutta sisämaa on todella karua.

- Sisiliassa on parempi infra, moottoritiet nopeuttavat siirtymistä paikkakuntien välillä, Sardiniassa saa etenkin pohjoisosassa tähän varata aikaa. 

- Sardinia on turistiosiltaan kalliimpi kuin Sisilia, tosin Taormina taitaa olla samoissa hinnoissa kuin Algheron seutu. Costa Smeralda on huomattavasti kalliimpi. Sardiniassa myös palvelut ovat kokemukseni mukaan varsinaisten turistipaikkojen ja kahden isoimman kaupungin (Cagliari ja Sassari) ulkopuolella kiven alla.

Joten, jos olette menossa liikunnalliselle rantalomalle, jolla kustannukset eivät ole este, suosittelen Sardiniaa. Jos haluatte myös tutustua nähtävyyksiin, suosittelen Sisiliaa. Ja muuten, sardinialaiset ovat avoimempia kuin sisilialaiset, jotka ovat Italian mittakaavassa suhteellisen varautuneita. Joten jos haluatte olla rauhassa paikallisilta, Sisilia, jos haluatte myös jonkinlaista kommunikaatiota heidän kanssaan, Sardinia. 

Vierailija
6/15 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisilia, kuka nyt Sardiniaan haluaa. Sisiliasta voit löytää oman Viton ja sen perheen <3

Vierailija
7/15 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vito kuule nai kuuleman mukaan jonkun ruotsalaisen uhkeen blondin!

Vierailija
8/15 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut Sardiniassa (Alghero). Tykkäsin, hyvät snorklauspaikat (automatkan päässä). Huomautan kuitenkin, että paikkana huomattavasti esim Kreetaa kalliimpi. Kahden hengen illallisesta selvisi harvoin alle satasella, kun Kreetalla oli vaikea saada viittäkymppiä tuhlattua. 

Vierailija
9/15 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sardiniassa kannattaisi ajella autolla ympäriinsä, mun mielestä Alghero oli tylsä paikka hengata kokonainen viikko. Tosin voihan sieltä reissata Sassariin ja käydä Korsikankin puolella. Ei Sisiliakaan mikään kovin tapahtumarikas paikka ole, mutta jotenkin ehkä mielenkiintoisempi.

Vierailija
10/15 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 15:50"]

[/quote]

Oletko käynyt myös Sisiliassa? Mitä paikkaa suosittelet sieltä?

ap

Vierailija
11/15 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykättiin Sardiniasta. Oli vaan hiukka kuuma elokuussa. Kierrettiin saari, käytiin Korsikalla (tosi nätti se kaupunki siinä), venematkalla tippukiviluolilla ja suunniteltiin matkaa lähikaupunkiin mut ei ehditty. Rantaa riittää, Algheron kaupunki kuitenkin aika pieni joten ohjelmaa tosiaan on hyvä olla.

Vierailija
12/15 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisiliassa kannattaa matkustaa esim. Siracusaan, Catanian, Taorminan (Etnan) alueelle, myös Cefalu on kiva pieni kaupunki. Yleisesti ottaen itärannikko on mukavampaa aluetta kuin länsi ja Sisiliassa kannattaa vuokrata auto.

Vierailija
13/15 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain toisessa käyneenä tulee vähän puolueellinen mielipide, mutta me tykättiin Sisiliasta. Ryanairilla halvat lennot Trapaniin, sieltä auto alle ja Castellammare del golfoon tutuntutuntutun huoneistoon. Mukava pikkupaikka, siisti uimaranta ja helppo keskusta. Lähellä Zingaron luonnonpuisto jossa tosi kauniita rantoja ja rantakiviä, paikalliset vissiin käy siellä. Yhtenä päivänä ajeltiin Palermoon shoppailemaan ja joillain rauniolla käytiin toisena. Viikon sai ihan hyvin kulumaan.

Vierailija
14/15 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisiliaa minäkin kannatan. Todella monipuolinen kohde rantoineen, saarineen, tulivuorineen, historiallisine nähtävyyksineen.

Hyviä matkavinkkejä ja hotellisuosituksia löydät Tripsteristä:

www.tripsteri.fi/sisilia/

Vierailija
15/15 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne Sardiniassa kannattaa mennä jos ei rantalomailu, shoppailu tai muut turistit (paitsi italialaiset) kiinnosta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi