Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varhaisultrassa ei sykettä

Epätoivoinen ap
17.11.2020 |

Tänään olisi pitänyt olla 7+3, mutta ultrassa vastasi 6+6 ja sykettä ei näkynyt. Kontrolli reilun viikon päähän. Edellinen raskaus päättyi kkm samanlaisella kaavalla. Lääkäri vaan sanoi, että lääketieteellisesti kaikki näyttää hyvältä ja katsotaan viikon päästä uudelleen. Tuntuu, että valehteli päin naamaa vaan.... Ultralaite ei myöskään todellakaan näyttänyt kivikautiselta. Kaikilla tutuilla näkynyt jo vahvat sykkeet heti 6+. Katsoin myös itse näyttöä, enkä nähnyt mitään pienintäkään liikettä.

Tuntuu, että tämä oli tässä ja toivo täysin menetetty.

Onko kenelläkään kokemusta, että seuraavalla kerralla syke olisikin näkynyt? Voiko tässä olla vielä toivoa, vai valmistaudunko vain toiseen lääkkeelliseen tyhjennykseen?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla näkyi joka raskaudessa myöhään, syynä se, että kohtu kallistunut taakse. Ekaa odottaessa ei kuulunut, kun olisi pitänyt, terkka alkoi epäillä, olenko raskaana ollenkaan, "teitkö testin itse?" kyseli.

Vierailija
2/13 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ei ollut mitään varhaisultraa, vaan neuvolassa kuunneltiin (lisäys edelliseen).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on mennä noin aikaisin ultraan? Kun tiedetään, ettei se välttämättä näy

Vierailija
4/13 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei kuulunut sykettä ja en jäänyt odottamaan, vaan menin saman tien yksityiselle. Todettiin, että oli maseroitunut eli km oli.

Vierailija
5/13 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on mennä noin aikaisin ultraan? Kun tiedetään, ettei se välttämättä näy

Esim. jos ollut kohdunulkoinen raskaus joskus tai on muuta syytä epäillä sellaista niin 7+3 alkaa olla jo korkea aika ultrata.

Vierailija
6/13 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin ei ollut mitään varhaisultraa, vaan neuvolassa kuunneltiin (lisäys edelliseen).

Ultra ja sykkeen kuunteleminen ovat aivan eri asioita. Sykettä ei neuvolassa kuulla välttämättä edes vielä vk 12. Syke sen sijaan konkreettisesti näkyy ultrassa, vaikka ei alussa vielä kuulukaan.

Vierailija
7/13 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Tulin vaan kertomaan miten tämä päättyi. Viikon päästä tilanne oli edelleen sama, saman kokoinen eikä sykettä. Mifegyne annettiin heti ja osastolle ylihuomenna. Että näin meillä.

Vierailija
8/13 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätoivoinen ap kirjoitti:

Ap tässä. Tulin vaan kertomaan miten tämä päättyi. Viikon päästä tilanne oli edelleen sama, saman kokoinen eikä sykettä. Mifegyne annettiin heti ja osastolle ylihuomenna. Että näin meillä.

Voimia ap <3

Vierailija
9/13 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

❤️

Vierailija
10/13 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei näkynyt ekalla kerralla, tosin en ollut noin aikaisin kuin ap. Seuraava aika muistaakseni kahden viikon päähän ja sielläpä sykkeet näkyikin.

Keskoslapsi syntyi aikanaan ja muistan kun sairaalassa sydänkäyrää ottivat ekan kerran, sanoivat että tuskin näillä viikoilla vielä saadaan (27) mutta Niinpä vain saatiin. Pieni ja päättäväinen tyttö maailmaan tuli. (Kokonsa puolesta pari viikkoa jäljessä koko odotusajan.)

Toivottavasti ap:llä kaikki ok.

Vierailija
11/13 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan että mitä jos et olekaan ollut noin pitkällä vielä? Tiedän kokemuksesta että ne viikot Ovat piinaavia! Mutta kannattaisi malttaa sinne rv9-10 asti ennen ultraa. Meillä ei neuvolassa ultrattu ennen rv9.

Jos et jaksa odottaa muutamaa viikkoa niin miten jaksaisit odottaa 30 viikkoa?

Vierailija
12/13 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/13 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia. Minun pitäisi varata aika varhaisultraan mutta pelkään huonoja uutisia. Toisaalta yhden keskeytyneen keskenmenon jälkeen tuntuu samalla myös siltä, että mielummin ne huonot uutiset kuulisi nyt, eikä 12 viikon jälkeen.