Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esimies pompottaa, ylireagoinko?

Vierailija
17.03.2014 |

Aloitin vuoden alusta uudessa työpaikassa, toimistotyötä asiantuntijaorganisaatiossa. Osastonjohtaja eli esimieheni aiheuttaa vaan hiukan harmaita hiuksia, muuten duuni on ok. Esimies ei ole asemaltaan mikään herra-isoherra, mutta käyttäytyy kuin olisi. Hän pompottaa jatkuvasti mm. keittämään kokouskahveja (kokouksiin, joihin en itse osallistu), kirjoittamaan puhtaaksi jotain omia lippulappusiaan yms. muita "sihteerikkö"-duuneja tulee, vaikka ne eivät mielestäni kuulu ollenkaan toimenkuvaani. Esimies saattaa tulla myös kesken lounastauon selvittämään jotain työasiaa, vaikka lounaan pitäisi olla työntekijän omaa aikaa. Minua tällainen käytös ärsyttää, ja näen siinä esimiesaseman väärinkäyttöä. Aikaisemmissa työpaikoissa ei ole ollut vastaavaa, ja tosiaan mielestäni toimenkuvaani eivät tällaiset työt kuulu.

Ylireagoinko asiaan, vai pitäisikö tämä ottaa puheeksi esimiehen kanssa? 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närkästyisin, jos itselleen pyytäisi keittämään kahvia tai toimittamaan henkilökohtaisia asioitaan.

Vierailija
22/26 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työsopimuksessasi lukee, jos siinä lukee "muut esimiehen määräämät tehtävät" tms. niin sitten ei oikein voi mitään.

Voithan toki pyytää palaveria, jossa määritellään työnkuvasi tarkalleen..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo, kyllä vaan voi esimies pyytää kahvia keittämään? Miksei voisi. Ei sitä minään henkilökohtaisena arvonalennuksena tai rangaistuksena pidä ottaa?

Vierailija
24/26 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh, naiset aina tekevät tästä asiasta ongelman. Mikä ongelma kympillä esimerkiksi on ottaa kokouksessa pääpointit muistiin? Pitääkö siitäkin tehdä jonkinlainen tasa-arvoasetelma ja valtapeli?

Vierailija
25/26 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, riippuu ihan siitä mitä sinä siis teet tuolla. Toimistotyötä asiantuntijaorganisaatiossa saa ainakin sellaisen vaikutelman, että asiantuntijana et siellä ole vaan juurikin jossain sihteeri tai  assarinhommassa. Ei meilläkään johdon assistentit mihinkään kokouksiin itse osallistu, mutta silti huolehtivat kahvituksen ja muistiot sinne. Se nyt vaan on juuri sitä, minkä takia heidät on taloon palkattu: auttamaan ja järjestämään tuollaisia käytännön juttuja. 

Vierailija
26/26 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työtä projektityöntekijänä ja arkistonhoitajan sijaisena (60/40%), mitään sihteerintehtäviä työhön ei kuulu. Osastokokouksissa on kiertävä sihteerivuoro. Olen tullut osastolle tavallaan ylimääräiseksi työntekijäksi organisaatiouudistuksen kautta, ehkä siksi esimies pompottaa juuri minua, muuta syytä en keksi.