Naapurin 2v tytöllä RASTAT! LS-ILMO?
Muistan nuoruudestani omat rastani, niiden teettäminen rastaneulalla sattui aivan saatanasti. Naapurin 2v tytöllä on rastat ja voin pahoin, kun mietin kuinka paljon hän on joutunut kärsiä typerän hippiäidinsä takia. Ei helvetti sentään, varmaan kuhisee täitä sun muita!
Ja ihan vaan lisätäkseni, jos joku muu alueella asuva tietää perheen, asun Malminkartanossa.
Kommentit (110)
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 12:45"]
Kun otetaan hiustuppo ja aletaan "tikuttaa" sitä neulalla, jotta hius rikkoontuu ja rastoittuu, se repii päänahkaa. Minulle tehtiin nuorena rastat kahdessa erässä, koska sattui niin paljon
Ap
[/quote]
Ei mua sattunut rastojen teko aikoinaan. Kyllä se tuntu, mutta ei niin paljoa, että olisin sitä kivuksi sanonut. Ehkä lapsi itse tahtoi rastat? Tahdoin mäkin jo hyvin nuortena rastat, mutta vasta täysi-ikäisenä ne sain, kun vanhemmat olivat eri mieltä.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 17:48"]
Ilmoitusta tehdessä on puhuttava totta jos jää kiinni se on rikos ja rangaistava teko aika aiheeton ilmotus ja miksi puuttua sinulle kuulumattomaan asiaan kun kyseessä ei ole esim. pahoin pitely raiskaus tai joku muu joka oisi kohdistunut lapseen eiköhän kyseinen äiti ole sen tehnyt sen hellävaraisesti.
[/quote]
Ilmoituksen voi tehdä aivan millaisilla väittämillä tahansa, ja jos ilmoittaja on tehnyt sen omalla nimellään, voi toki tehdä rikosilmoituksen kunnian loukkaus ja perätön ilmianto.
Mutta jos ilmoittaja sanoo poliisikuulusteluissa, että hän LUULI, että perheessä on semmoista kuin hän ilmoituksessa väittää, ei syytettä nosteta.
Jos ilmoitaja sanoo,e ttä teki sen ihan huvikseen ja halusi vahingoittaa eikä ilmoitus ole totta, niin sitten toki tulee syyte, jos tulee, mutta kuka nyt tunnustaisi että teki ilmoituksen väärin väittämin? Ei kukaan.
Eli laki menee niin, että lastensuojeluilmoituksen voi tehdä kuka tahansa kenestä tahansa ja ihan millaisin väittämin tahansa. Väittämien ei tarvitse olla totta. Ei edes sinnepäin. Sossutädit sitten selvittää, onko se ilmoitus totta.
Toisaalta, mitä ihmettä lastensuojelu voi tehdä ihan tavalliselle perheelle, jossa lapsen tukka on rastaleteillä? Mitä se lastensuojelu voisi tarjota perheelle? Perhetyöntekijöit, joiden kanssa vanhemmat ja lapset juttelee? Perheneuvolakäyntejä, jossa keskustellaan lasten hiusmuodista? Ilmoitus on vain ilkeä tahra lapsen ja perheen tiedostoissa.
Mun siskopa on käyttänyt kaikkia lapsiaan hammaslääkärissä. Mä muistan omasta lapsuudesta, että se sattui ihan kauheasti ja oli muutenkin kamalaa. Yhdelle lapselle se on jopa laitattanut oikomisraudat. Ei hyvää päivää, eipä kyllä voi enää pitää edes hampaita puhtaina kun on suu täynnä rojua. En ole vielä tehnyt ls-ilmoa kun on oma sisko kuitenkin, mutta tämä ketju sai miettimään...
Hahah ihana keskustelu! Syön sipsiä ja juon limpparia risti-istunnassa sohvalla ja luen tätä keskustelua, hyvää viihdettä. :D No okei, ap teki kyllä aiheettoman ilmoituksen. Vaikka minusta kyllä ihmisen pitäisi olla riittävän iso päättämään hiuksistaan, ja tosiaan 2 vuotiasta voidaan kiusata erikoisista hiuksistaan, koska hänen ikätoverinsa ei välttämättä ole sellaisia paljon nähnyt.
Rastathan ovat kauniit, mutta itse en kyllä noin pienelle lapselleni tekisi rastoja, onhan ne kuitenkin pysyvät ja kun ne haluaa pois, täytyy leikata hiukset hyvin lyhyviksi.
Miten tämä keskustelu kääntyi hygieniaan? Onhan meitä normaalihiuksisiakin jotka käyvät kerran viikossa suihkussa, veikkaampa että he ovat paljon likaisempia ja haisevimpia kuin rastapäät ;) tunnen tällaisia monia..
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 15:34"]Anna mun kaikki kestää :DD
Minun työkaverini hiukset ovat ällöttävän rasvaiset ja limaiset SUORAT hiukset, muut duunikaverit nauraa, että minun rastani ovat puhtaammat ja paremman tuoksuiset kuin sen suorahiuksisen omat... Eikä rastojen tako satu, omani on tehty solmimalla ja on hyvin hellävarainen tyyli...
[/quote]88
Tulen tekemään tulevalle lapselleni rastojen alut heti kun hän niin itse haluaa :) Terveisin lapsesta haaveileva takkutukkanainen ja hänen takkutukkamiehensä.
Minulla oli dreadlocksit eli "rastat" jo 90-luvulla. Ja niin oli lapsellanikin. Olin uskonnollinen rastafari ja kyllä rastafareja on ollut Suomessskin jo yli 20v ainakin. Ja en tehnyt lapselleni "rastoja" koska niiden idea on se että annetaan hiusten olla sellaiset millaisiksi Jumala on ne luonut. Kun hiuksia ei kammata ne takkuuntuvat itsestään. Rastojen tekeminen sotii sitä alkuperäistä ajatusta vastaan, rastafarit eivät käy kampaajalla ja elämä on muutenkin mahdollisimman luonnonmukaista.
Anna mun kaikki kestää :DD
Minun työkaverini hiukset ovat ällöttävän rasvaiset ja limaiset SUORAT hiukset, muut duunikaverit nauraa, että minun rastani ovat puhtaammat ja paremman tuoksuiset kuin sen suorahiuksisen omat... Eikä rastojen tako satu, omani on tehty solmimalla ja on hyvin hellävarainen tyyli...
Onhan se hieman ällö ajatus, että koko perhe on stailattu samaan tyyliin. Hipeistä voisi samaten olla vastenmielistä, jos juppiperhe olisi laittanut lapsilleen hiustenpidennykset. Sama asiahan se olisi mutta jälkimmäinen varmasti kivuttomampi.
Rasta painaa tavan tukkaa enemmän ja pienen niska ei välttämättä kestä painoa. Haluaisin tietää, mitä pysyvää niskavauriota sellaisen tukkaröykkiön kantamisesta syntyy lapsen niskoihin.
Miten niin rastat painaa?
Jos ne on tehty omista hiuksista, niin saman verranhan ne painaa suorinakin.
Idiootti tän tänne laittaja, VITTU LUE ASIASTA ENNEN KU RUPEET VIKISEEN! A: Rastat voi pestä, vaikka joka päivä. B: Rastat on monilla puhtaammat ku monen koulussakäyvän hiukset. Ja mikä vitun hippiäiti? tarkottaako rastat sitä että olet hippi? Vittu herää pahvi! :D Rastoja voi myös tehä miljoonalla erityylillä ku hakata huovutusneulalla... Vitun tietämättömät paskat, pilaatte muiden elämän omalla tietämättömyydellänne jos teette jonku lastesuojeluilmotuksen sillä perusteella että toisella on hiukset päässä? niinku varmasti sinullakin... Vitun idiootti :D
Voiku tietäs kuka tää henkilö on ni vois mennä ovelle vähän herätteleen... "älä vänkää vastaan"... Voin lyödä vetoa että monen kaverini rasta on puhtaammat ku sun hiukses tällä hetkellä. Yhenkään kaverini rastat ei myöskään haise pahalle, eikä yhenkään rastat ole likaiset. Ne myös voi pestä asianmukaisesti, senkin ääliö... Toivottavasti saat järkeä päähäs.
Kuinka helvetin paljon 2 vuotiaalla on tukkaa, jos ne rastat painaa muka niin, että voi tulla niskavaurio?! Mä haluan nähdä tän tukkajumalalapsen.
Eipä tuossa mitään hätää ole. Helsingin sossut on nähneet jos jonkinlaista hiihtäjää niin asiakkaissa kuin ilmoittelijoissa. Tietenkin heidän täytyy antaa aina vakavasti suhtautuva vaikutelma, mutta todellisuudessa siellä nauretaan näille satusedille ja -tädeille. Väritetty kertomus rastapäisestä hippiperheestä on niin selvä ja helposti perättömäksi todistettava väite, että ap ei ole aiheuttanut vahinkoa kuin omalle uskottavuudelleen. Seuraus on puhelinsoitto ja takaisin oikeiden ongelmien pariin.
Hygienia on kunnossa, kun hiukset pestään säännöllisesti. Se on tasan niin yksinkertaista. Jos loksit olisivat muka niin tiiviit ettei niitä saa myös sisältä puhtaaksi, niin eipä sinne myöskään mikään lika ja pöly pääse. Sitä paitsi likainen eli rasvainen tukka ei takkuunnu. Eikä pysy rastoilla.