Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mistä johtuu, että toisilla karppaus toimii ja toisilla ei?

Vierailija
17.03.2014 |

Äitini karpannut nyt 2 vkoa, eikä paino ole tippunut häneltä ollenkaan.

Hänellä painoa 77kg ja pituutta 166cm.

Minä aloitin karppauksen viime keskiviikkona, alkupaino oli 72,2kg ja tänä aamuna painoin 69,4 kg, pituutta mulla 173cm, eli vajaat 3kg lähtenyt viidessä päivässä. Oon kyllä lisännyt liikuntaa, sekin varmaan avittaa jonkun verran painon putoamisessa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 12:08"]

Kaiken tämän karppauksen jälkeen alkoi loppukesästä hiustenlähtö, vaikka olin vetänyt pilleriä purkista ja öljyjä purnukoista koko karppauksen ajan. Tukkaa lähti 1/2 vuotta, paljon, sitten loppui. muutama kuukausi tästä tukka alkoi hieman tuuheutua mutta harmaita hiuksia alkoi kasvamaan samalla ohimoille!

Ennen karppausta ei harmaita hiuksia ollut yhtään, nyt on. 

[/quote]

Toi on ikävä kyllä tosi yleinen karppauksen sivuvaikutus, esim. bloggajista ps i love fashionin lindalle tapahtui sama. 

Samoin hormonihäiriöit, esim. estrogeeni vähenee liikaa, kuukautiset jää pois, tai sitten vuotaa koko ajan. Ikäviä ongelmia.

Suurin osa tosi pitkäaikaisista karpeista on myös ikuisesti jojottajia, niin kuin jimmy moore ja muut vastaavat.

Vierailija
22/29 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 12:19"]

Mä olen parhaillaan laihduttamassa karppaamalal ja kyllä tämä laihduttaa, mutta kyllä minua kieltämättä huolettaa että mitä teen tässä terveydelleni. Eläinrasvan haitallisuudesta kun on aika paljon tutkimustuloksia, samoin runsaan lihansyönnin, ja syön nyt lihaa paljon enemmän kuin ennen... En varmaan uskalla tätä loppuelämää jatkaa, vaan kunhan saan painon tavoitteeseen, otan mukaan taas hiilariruokia ja vähennän eläinrasvan ja lihan syömistä.

[/quote]

Eläinrasvan haitallisuudesta ei ole tutkimuksia. Karppauksella ei syödä lihaa ylenmäärin. Voit aivan hyvin vähentää lihansyöntiä, jos haluat. Karppaus ei ole mikään lihansyöntiruokavalio. Jos et halua syödä eläinrasvoja, sekään ei ole ongelma, syö sitten enemmän kasvirasvoja. Tiedätkö, että kasvissyöjätkin voivat karpata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 12:27"]

Mä olen parhaillaan laihduttamassa karppaamalal ja kyllä tämä laihduttaa, mutta kyllä minua kieltämättä huolettaa että mitä teen tässä terveydelleni. Eläinrasvan haitallisuudesta kun on aika paljon tutkimustuloksia, samoin runsaan lihansyönnin, ja syön nyt lihaa paljon enemmän kuin ennen... En varmaan uskalla tätä loppuelämää jatkaa, vaan kunhan saan painon tavoitteeseen, otan mukaan taas hiilariruokia ja vähennän eläinrasvan ja lihan syömistä.

[/quote]

Eläinrasvan haitallisuudesta ei ole tutkimuksia. Karppauksella ei syödä lihaa ylenmäärin. Voit aivan hyvin vähentää lihansyöntiä, jos haluat. Karppaus ei ole mikään lihansyöntiruokavalio. Jos et halua syödä eläinrasvoja, sekään ei ole ongelma, syö sitten enemmän kasvirasvoja. Tiedätkö, että kasvissyöjätkin voivat karpata?

[/quote]

Kyllä kasvissyöjän karppaus varsin haastavaa on. Esim. pavuista, jotka on yleinen kasvissyöjän proteiininlähde, saa myös aika paljon hiilaria. Lisäksi papujen aminohappokoostumus ei ole täydellinen, joten ne tarvitsisivat joko viljaa (ei käy karpille) tai tiettyjä siemeniä kaveriksi  että proteiini jota ruoastaan saa on laadukasta. Lopulta päätyy siihen että syö valtavasti maitotuotteita, jonka käytännön terveellisyyteen en usko.

Karppikirjoissa toki väitetään ettei tyydyttyneiden/eläinrasvojen epäterveellisyydestä ole mitään tutkimustuloksia vaan päinvastoin, mutta minä olen lukenut myös niitä virallisemman puolen lähteitä ja pidän kyllä niitä tällä hetkellä luotettavampina kuin karppilähteitä. Syön itse melko paljon lihaa nyt, koska se on helppo proteiininlähde. Ennen en syönyt lihaa lainkaan, kalaa pari kertaa viikossa. 

Ei tämä miltään terveysruokavaliolta minusta tunnu, mutta kun kerran paino ei ole muilla keinoin laskenut niin siksi jatkan toistaiseksi tätä.

Vierailija
24/29 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalori on kalori. Ne joilla toimii, syövät vähemmän, kuin kuluttavat. Jos ei toimi, niin silloin joko syö liikaa tai liikkuu liian vähän.

Vierailija
25/29 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 12:34"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 12:27"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä kasvissyöjän karppaus varsin haastavaa on. Esim. pavuista, jotka on yleinen kasvissyöjän proteiininlähde, saa myös aika paljon hiilaria. Lisäksi papujen aminohappokoostumus ei ole täydellinen, joten ne tarvitsisivat joko viljaa (ei käy karpille) tai tiettyjä siemeniä kaveriksi  että proteiini jota ruoastaan saa on laadukasta. Lopulta päätyy siihen että syö valtavasti maitotuotteita, jonka käytännön terveellisyyteen en usko.

Karppikirjoissa toki väitetään ettei tyydyttyneiden/eläinrasvojen epäterveellisyydestä ole mitään tutkimustuloksia vaan päinvastoin, mutta minä olen lukenut myös niitä virallisemman puolen lähteitä ja pidän kyllä niitä tällä hetkellä luotettavampina kuin karppilähteitä. Syön itse melko paljon lihaa nyt, koska se on helppo proteiininlähde. Ennen en syönyt lihaa lainkaan, kalaa pari kertaa viikossa. 

Ei tämä miltään terveysruokavaliolta minusta tunnu, mutta kun kerran paino ei ole muilla keinoin laskenut niin siksi jatkan toistaiseksi tätä.

[/quote]

Tottakai kasvissyöjän karppaus on haastavaa, en halua edes kokeilla. Mainitsin vain, että se on mahdollista.

Miksi karppiruokavalio on mielestäsi epäterveellinen?

Vierailija
26/29 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu ap, ihan samasta asiasta, kuin miksi jotkut lihoo ja toiset ei. Ihmiset on erilaisia.

Vierailija
27/29 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 11:05"]

Kai se karppauksessa pätee sama sääntö kuin muutenkin, syö vähemmän kuin kulutat niin laihdut. Jos juo kermaa purkista ja syö pekonia ja juustoja pitkin päivää, ei siinä laihdu.

[/quote]

Tottakai laihtuu jos kokonaiskalorit jää miinukselle.

Vierailija
28/29 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 11:59"]

Joku pysyy hoikkana kermalla, toinen ruisleivällä ja kolmas syömällä ihan mitä tahansa. Mä en suosittele yhdellekään rasvan lisäämistä ruokavalioon. Miksi pitäisi tietoisesti tukkia verisuonensa vai onko elämä alkanut kyllästyttää?

[/quote]

Miten rasvan syöminen ja tukkoiset verisuonet liittyvät toisiinsa? Ainakaan tutkimustulokset eivät puolla tuota väitetttäsi, mikäli viittaat rasvan olevan jotenkin epäterveellistä. TIedoksesi, tyydyttynyt rasva on sv-tautien suhteen neutraalia, toisin kuin margariinit, joissa on tutkitusti epäterveellisiä teollisia transrasvoja.

Vierailija
29/29 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jos karppaus on mielestäsi epäterveellistä, sitten sun ei kannata noudattaa kyseistä ruokavaliota. Et tule onnistumaan.

Minä pidän suositusten mukaista ruokavaliota epäterveellisenä, joten en sitä noudata. Syön hyvin ja voin hyvin näin.

Väkisin ei kannata syödä jonkun mallin mukaan, jos ei siihen usko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi