Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmen kuukauden mykkäkoulu - ei juma!

Vierailija
17.03.2014 |

lapseni ystävä on nyt pitänyt 3 kuukautta mykkäkoulua. Henkistä väkivaltaahan se on. Eikö? Minusta jo ihan sairasta. 10-vuotiaista kysymys.

Mitä teidän mielestänne mykkäkoulu on? Osaako kukaan selittää?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vaiheessa kannattaa lakata pitämästä kyseistä ystävää "kaverina". Todennäköisesti juttu liittyy jotenkin lapsen vanhempiin. Mulle kävi kerran niin, että erään luokkakaverin vanhemmat olivat kieltäneet lastaan leikkimästä minun lapseni kanssa, mutta eivät olleet kertoneet siitä meille. Kun omani sitten valitti minulle, että "X ei enää ikinä oo mun kanssa", en ymmärtänyt antaa muuta kuin sen normaalien ihmisten kanssa pätevän neuvon, että "ei aina voi sopia, yritä toisen kerran uudestaan". Kunnes vanhempainillassa nämä vanhemmat hyökkäsivät päälleni kun lapseni "ei ymmärrä pysyä poissa vaikka ei ole kaivattu". Olisi varmasti ymmärtänyt, jos asia olisi sanottu meillekin.

(Tapahtuma johtui siitä, että nämä vanhemmat pitivät lastani huonokäytöksisenä ja huonosti kasvatettuna ja kuvittelivat, että minä hakkaan sitä (sanoivat näin). Lapsellani oli tuohon aikaan ongelmia, häntä tutkittiin ja hoidettiin ja ne ongelmat ratkesivat aikanaan - hän on nykyään hyvä poika, vaikka hänellä onkin kirjaindiagnooseja. Tämä silloinen kaveri sen sijaan on nykyään teini-ikäinen vandaali, joka rikkoo koulujen ikkunoita ja murtautuu rakennustyömaiden työmaakoppeihin ja ajelee pitkin omakotitaloaluetta äänenvahvistimella varustetulla mopolla. En voi olla ajattelematta, että vanhempien taipumuksella syyttää ongelmista muita on ollut osuutensa asiaan.)

Vierailija
2/12 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kolmessa kuukaudessa ole jo tullut kirkkaasti selväksi se, että tämä tapaus on entinen ystävä. Lapsesi voisi alkaa katselemaan ympärilleen, jotta löytää uusia ystäviä eikä roikkua siinä yhdessä (ainoassa?)

Minä en ollenkaan mykkäkoulua ymmärrä, vaan olisin ensimmäisestä päivästä alkaen tulkinnut asian niin, että tämä ei enää halua olla lapseni kaveri ja sillä selvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kaveri on pitänyt viimeisen 12 kuukauden aikana 5 kk mykkäkoulua. Tämä tarina on ihan tosi. AP

Vierailija
4/12 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko vanhemmat ei halua että lapsi on lapsesi kanssa tai sitte lapsi on oppinu vanhempiensa parisuhdemalllin jo nyt.

Vierailija
5/12 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa mököttää. Tuollaisten hankalien kanssa ei kannata olla missään tekemisissä.

Vierailija
6/12 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 07:32"]

Sama kaveri on pitänyt viimeisen 12 kuukauden aikana 5 kk mykkäkoulua. Tämä tarina on ihan tosi. AP

[/quote]

Ja edelleen hän sinunkin käsityksesi mukaan on "kaveri"? Minusta erittäin outoa kaveruutta. Tällä tavallako kasvatetaan lapsia (tyttöjä?), joiden mielestä sitten aikanaan parisuhteessakin mykkäkoulut ja jopa pahoinpitely on ok " mutta kun se mies on MUUTEN niin ihana".

Vierailija
7/12 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samainen kaveri on myös purrut ja tukistanut minun lastani ja paria muuta, jotka eivät ole "totelleet". AP

Vierailija
8/12 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 09:04"]Samainen kaveri on myös purrut ja tukistanut minun lastani ja paria muuta, jotka eivät ole "totelleet". AP

[/quote]

No siis mitä sä jankkaat? Eikö lapsesi kannalta ole parempi, että ei leiki ko.julmurin kanssa?

Vierailija
9/12 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 09:04"]Samainen kaveri on myös purrut ja tukistanut minun lastani ja paria muuta, jotka eivät ole "totelleet". AP

[/quote]

No vastaa ap, miten voitte vielä pitää tätä kaverina? Jos ei puhu lapsellesi kahdeksaan kuukauteen, tukistaa ja komentaa? Sinä opetat lastasi roikkumaan kiinni tällaisessa tapauksessa? Että ystävyys on tällaista?

Vierailija
10/12 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö asuu naapurissa ja on ollut paras kaveri melkein vauvasta saakka. Hänen äitinsä oli yksi parhaista ystävistäni. Hänkään ei ole puhunut moneen kuukauteen...ap

Vierailija
11/12 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 09:09"]Tyttö asuu naapurissa ja on ollut paras kaveri melkein vauvasta saakka. Hänen äitinsä oli yksi parhaista ystävistäni. Hänkään ei ole puhunut moneen kuukauteen...ap

[/quote]

Kuules nyt. Mitä sinä nyt jankkaat tätä asiaa. Sulle on monta kertaa nyt sanottu ettei tämä lapsi (ja ilmeisesti koko perhe) halua olla kaveri.

Näitä sinun vastauksia lukiessa ei tarvii miettiä miksi.

Vierailija
12/12 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 09:09"]

Tyttö asuu naapurissa ja on ollut paras kaveri melkein vauvasta saakka. Hänen äitinsä oli yksi parhaista ystävistäni. Hänkään ei ole puhunut moneen kuukauteen...ap

[/quote]

No ei mene hyvin sinullakaan, jos 'paras ystäväsi' on sellainen, joka ei ole puhunut sinulle pitkään aikaan. Jos 'ystäväsi' ovat tuollaisia, niin millaisia ovatkaan vihamiehesi ja sukulaisesi?

Ehkä sinun kannattaisi kääntyä jo niiden 'huonompien' ystävien puoleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän