Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausoireet eri raskauksissa?

Vierailija
16.03.2014 |

Vaihteliko teillä nuo oireet vai oliko samanlaiset joka kerta, esim. pahoinvoinnin suhteen? Pohdin tätä kun olen toivottavasti raskaana (menkat päivän myöhässä, en uskalla vielä testata), mutta pahoinvointia ei oikeastaan ole yhtään. Viime raskaudessa kun kuvotti ja oksetti melkein saman tien.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa alkoi pahoinvointi viikolla 8 ja jatkui viikolle 17! En siis pystynyt kunnolla syömään tai juomaan mitään noina viikkoina ja olo oli todella kehno. Tuolloin raskautta yritettiin, joten tein ihan "rutiinilla" raskaustestin samana päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. En siis havahtunut mihinkään oireisiin vielä tuolloin viikolla 4.

Tässä toisessa raskaudessa, joka tuli täytenä yllätyksenä, aloin ihmetellä voimakasta närästystä joka tuli joka ilta kun menin nukuttamaan esikoista. Tuo tapahtui jo viikolla 3 (laskien edellisistä menkoista). Tein testin viikolla 4 kun menkat oli myöhässä 1 päivän. Tulos oli kuitenkin mielesyäni nega. Pari päivää myöhemmin tuli vaaleanpunaista vuotoa ja ajattelin, että olin ihan tyhmä kun olin raskautta edes epäillyt. Tuo vuoto kuitenkin loppui jo samana iltana eikä menkkoja kuulunut. Tein pari päivää myöhemmin kaksi uutta raskaustestiä ja nyt niissä olikin jo ihan selkeä plussa - viikolla 5.

Nyt raskaus on edennyt jo viikolle 32 eikä tässä raskaudessa ole ollut yhtään pahoinvointia! En ole kertaakaan oksentanut ja olen koko ajan pystynyt syömään ja juomaan kaikkea normaalisti. Ainoat oireet ovat olleet närästys ja kipeät rinnat. Muuten olen voinut loistavasti.

Ei siis todellakaan ainakaan mulla näistä kahdesta raskaudesta voi edes puhua samana päivänä - niin erillaisia ovat olleet.

Onnea matkaan ja eikun testaamaan! :)

Vierailija
2/2 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi raskautta takana. Pahoinvointi on kummastakin ollut samanlaista, alkanut n. vkolla 6-7 ja jatkunut aika kamalana noin kuukauden-puolitoista. Siis aina aamuisin 2-3 tuntia heräämisen jälkeen makasin vessan lattialla ja nousin istumaan vaan oksentaakseni pyttyyn. Loppupäivät onneksi menivät hyvin. Syödä tosin piti vähän väliä, ettei maha ehtinyt tyhjäksi (sitten olisi alkanut taas oksettaa).

Raskausvaivat erosivat sillä tavalla toisistaan, että ekaa odottaessa kärsin aivan järkyttävästä väsymyksestä alkuraskauden ajan, vaikka nukuin pitkiä yöunia, olin päivisin aivan kuolemanväsynyt (siis silmät menivät väkisin kiinni ja sai räpytellä silmiään töissä tiiviiseen tahtiin kun tuntui että nukahdan istualteni työpöytäni ääreen). Saatoin myös nukkua hyvin pitkiä päiväunia ja silti nukahtaa aikaisin illalla. Tokassa raskaudessa tällaista väsymystä ei sitten ollut laisinkaan.

Niin ja ekan raskauden aikana atooppinen ihoni puhkesi aivan järkyttävän hirveään kuntoon, ja olin täynnä ihottumaa sekä raskausajan että imetysajan, eikä ihottumaan auttanut mikään rasva tai ruokavaliomuutos. Sitten kun imetys loppui, ihottuma parani parissa viikossa kokonaan. Tokassa raskaudessa ihottumaa ei esiintynyt normaalia enempää (normaalisti siis ihottumaa saattaa mulla olla jossain taipeessa pieni läntti talvisin).

Kummatkin lapseni ovat samaa sukupuolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi