G: Mitä musiikkityylejä et tajua/ et pysty kuuntelemaan?
Ja perustelut myös mukaan, miksi et.
Mulla niitä on kolme: hiphop, heavy metal ja ooppera (paitsi Nightwish-tyylinen).
Perustelut: Mitään niistä ei mun mielestä pysty luokittelemaan musiikiksi, paitsikin just tuo "Nightwish-tyylinen" ooppera-musiikki. Sitä mä kyllä tykkään kuunnella. Muuten ooppera on vaan kauheaa ulinaa, hiphop kauheeta papapapapapapapatusta ja heavy metal taas... siinä tyypit taas karjuu kuin lastensa kanssa hermot menettänyt av-mamma. ;-)
Siinäpä se.
Kommentit (35)
Moderni jazz ei kolahda eikä Marilyn Manson tyyli.
Heavy metal ja muu sen tyylinen. En tiedä miksi kutsutaan sitä yhtä musiikkityyliä, jossa ihan kirjaimellisesti karjutaan ja huudetaan? Mitä lie emomusiikkia.
Räppi ja hiphoppi, joskin jotain harvoja poikkeuksiakin löytyy. Esim. Eminem ei jostain syystä ärsytä yhtään. Suomalainen räppi on poikkeuksetta huonoa.
Ooppera.
Suomalainen pop.
Parhainta on trance, house ja dupstep.
Tää nykyajan suomi-iskelmä, siis tää iskelmäradio/nova osasto. Miten ne kehtaa tuommoista paskaa edes julkaista?
Suomipop, -rock, tekno, kikkelihevi, kakofoninen free jazz, suomi-iskelmä, muiden maiden mitäänsanomaton pop (=tuote), jota myydään kaikilla mahdollisilla muilla avuilla kuin musiikillisilla.
Tykkään oikein kovasti klassisesta ja kaikenlaisesta vanhasta musiikista.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 22:22"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 21:55"]
... jotain transea..konemusiikkia jota apinakin voi naputella menemään ja jota kuuntelevat pääasiassa vain päästään sekaisin olevat narkkarit.
[/quote]
Kaikilla on makunsa, mutta toi nyt on ihan helvetin typerää luulla ja yleistää noin.
Jos se konemusiikin tekeminen on kerran NIIN helppoa, mikset tee sitä ja tienaa miljoonia? Sehän on nykypäivänä niin suosittua, joten miksi et keräisi sillä omaisuutta? Jep, siksi koska et osaa. Ihan yhtäläillä se vaatii älytöntä taitoa rakentaa toimiva ja hyvä biisi tietokoneellakin.
Saavu nyt sinäkin herranen aika vuoteen 2014, konemusiikkia ei todellakaan kuuntele pääasiassa narkkarit.
[/quote]Siksi en tee koska en halua olla mikään miljonääri, minulla on muita arvoja. Siksi en pimputtele menemään koska en pidä sellaisesta paskasta. Tulepa itse 2014 vuoteen ja myönnä nyt tosiasiat. Essopäissään hilluvat narkkarit siellä konemusiikki bileissä, älä nyt ole naiivi.
Rap ja hiphop, dance. Muhun iskee old school rock (Alice Cooper, Black Sabbath, Deep Purple) ja melodinen/viikinki metalli (Nightwish, Tarja, Sonata Arctica yms.)
Suomirock: happoradio, egotrippi, samuli putro, irina, maija vilkkumaa... Jnejne. Ei aukea vaikka yritän.
Sama juttu britti/irkkurock U2, Muse,, miljoona muuta. Joutavaa täysin munatonta ja ne laulajat ovat järjestään semmoisia veteliä räkiä.
Olli Lindholm ja Lauri Tähkä. HELVETTIÄ.
Varmaankin ainoa kokonaiseksi genreksi laskettava musiikki, mitä en tajua on joskus 2000-luvun loppupuolella hetken aikaa muodikas yliminimalistinen rap, esimerkkinä vaikka Snoopin Drop it like it's hot http://www.youtube.com/watch?v=RaCodgL9cvk.
En kyllä siedä pariin sellaista järkyttävän tylsää "perusrockia" tyyliin uudempi Green Day tai vaikka Herra Ylppö tai satoja muita mutta nämä nyt ovat kuitenkin vaan huonoja bändejä/artisteja, eivätkä varsinainen genre.
Muuten kyllä kuuntelen sitten kaikkia ketjun tähänastisia inhokkeja vähintäänkin valikoivasti. Sekä free jazzia, että black- / death metallia suorastaan rakastan.
Kaikki suomalainen iskelmämusiikki ja valtaosa pop/rockista. Kaikki kantri erityisesti Jenkeistä. Whitney Houston/ Mariah Carey -tyyppinen ujellus. Sielun Veljet ja kaikki SV-vaikutteiset suomipoprock on kauhistus.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 23:18"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 22:22"]
... jotain transea..konemusiikkia jota apinakin voi naputella menemään ja jota kuuntelevat pääasiassa vain päästään sekaisin olevat narkkarit.
[/quote]
Kaikilla on makunsa, mutta toi nyt on ihan helvetin typerää luulla ja yleistää noin.
Jos se konemusiikin tekeminen on kerran NIIN helppoa, mikset tee sitä ja tienaa miljoonia? Sehän on nykypäivänä niin suosittua, joten miksi et keräisi sillä omaisuutta? Jep, siksi koska et osaa. Ihan yhtäläillä se vaatii älytöntä taitoa rakentaa toimiva ja hyvä biisi tietokoneellakin.
Saavu nyt sinäkin herranen aika vuoteen 2014, konemusiikkia ei todellakaan kuuntele pääasiassa narkkarit.
[/quote]Siksi en tee koska en halua olla mikään miljonääri, minulla on muita arvoja. Siksi en pimputtele menemään koska en pidä sellaisesta paskasta. Tulepa itse 2014 vuoteen ja myönnä nyt tosiasiat. Essopäissään hilluvat narkkarit siellä konemusiikki bileissä, älä nyt ole naiivi.
[/quote]
Jos sinä olisit ajantasalla, niin tietäisit suuren osan teineistä ja nuorista aikuisista kuuntelevan konemusiikkia. Sinusta siis suurin osa teineistä ja nuorista aikuisista on essopäissään hilluvia narkkareita? Selvä.
Konemusiikki ja huumeet olivat yhdistettävissä joskus kauan sitten, silloin kun se ei ollut kovin yleisesti kuunneltua musiikkia. Nyt konemusiikkia soi paljon radiossa, baareissa jne. Ei tarvitse todellakaan mennä erikseen mihinkään "konemusiikki_bileisiin". Tuskin jokainen radiosta tai tietokoneelta konemusiikkia kuunteleva nuori on nisti.
19:n kanssa samaa mieltä, sitä revittelyä ei jaksa. Mulla ei ole oikein mitään genreä kunnolla, mistä en olisi löytänyt jotain miellyttävää. Yksi biisi voi olla hyvä vaikka mistä tahansa genrestä.
Ehkä hip hop ja rap on vierainta, ja kotimainen sellainen kuulostaa yleensä ihan popilta. Whitneyhoustonit yms on kamalia, yön tyylinen suomirokki tylsää, iso osa metallibändeistä muistuttaa toisiaan, radion soittolista on yhtä puuroa. Kasarihevissä on paljon sellaista, mitä en ymmärrä.
Mulla musiikki menee mielialan mukaan, ostan yhä levyjä jakäytän spotifya koko ajan. Nyt raskaana ollessa jostain syystä proge iskee ja yritän muistella lastenlauluja.
Nillitystä, mutta Nightwishiä en yhdistäisi samassa lauseessa oopperaan. Oikea ooppera tuo kylmät väreet, Nightwish on viihdettä ja kivat pyroshowt. Se uusi laulaja on näppärä ja komea naiseksi.
En jaksa rap-musiikkia tai monia radiokanavien listahittejä. On siellä hyviäkin kappaleita joukossa, mutta varsinkaan mitään jenkkiläistä ylituotettua poppipaskaa en jaksa vapaaehtoisesti kuunnella. Samoin monet nykyisin suositut kotimaiset, mitä näitä nyt on, Cheek, JVG, Haloo Helsinki, Robin, Isac Elliot, Jenni Vartiainen on mulle hyi hyi... En pidä myöskään iskelmästä tai tanssilavamusiikista. Oon muuten kohtalaisen kaikkiruokainen ja kuuntelen avoimin mielin kaikenlaista musiikkia, jos jossakin satun kuulemaan. Jopa noita inhokeiksi mainitsemiani. Esim. oon aika hyvin perillä listahiteistä, koska kaveriporukassa niitä tykätään kuunnella ja soittaa joka bileiden aikaan. En halua olla se ilonpilaaja, joka kieltää soittamasta bileissä jotakin tiettyä muiden lempparimusiikkia. oma musiikkimaku vähän vaihtelee fiiliksen mukaan ja poimin hyviä bändejä ja kappaleita sieltä täältä.
Nightwish ei ole oopperaa nähnytkään
[/quote]