Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun teini lintsaa?

Vierailija
17.11.2020 |

Valvoo yöt, nukkuu päivät, ei mene kouluun, ei osallistu edes silloin jos etäopetusta. Kun puutun asiaan, hän suuttuu. Hoitaa kuulemma itse, eivätkä asiansa kuulu minulle. Ihmettelen etteivät koulusta jo ole ottaneet yhteyttä. Aiemmin ollut kiitettävien numeroiden oppilas. Nyt ei kiinnosta mikään. Ei lue kokeisiin, eikä tee läksyjä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murrosikäisenä vain oli ihan kauheaa. Päivät koulussa yhtä tuskaa, vaikka ei kiusattukaan.

Pelastuin aikuislukion kautta.

Vierailija
22/25 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känny yöksi kiinni. Sinähän kännykkälaskut maksat, eikö? Klo 21.45 sammuu ruutu. Sitten nukkumaan ja aamulla jaksaa mennä kouluun. Viikkorahaa läksyjen ja kotitöiden hoitamisen mukaan, kannustaen.  

Ongelma on koukuttavat älylaitteet. Nuori sukupolvi on kohta menetetty. Jotain täytyy tehdä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä on helppoa.

Viet tenavan itse joka aamu kouluun. Et ainoastaan koulun pihaan, vaan kuljet hänen kanssaan kouluun sisälle, luokkaan asti. Poistut vasta kun opettaja tulee paikalle. Näppärimmät muuten poistuvat koulun pihalta. Kyllä, tämä on teinistä ihan äärimmäisen noloa, ja se on vähän niin kuin tarkoituskin. Teoilla on nääs seuraamukset, tässä tapauksessa se nolous.

Sovitte koulun kanssa, että luvallisista poissaoloista tulee ilmoitus luokanvalvojalle heti aamusta. Mikäli sitten teiniä ei näy koulussa, siitä tulee heti ilmoitus vanhemmalle, joka käy hakemassa lapsen kotoa kouluun. Meillä päin sellaisissa tilanteissa, joissa vanhemmalla ei ole ollut mahdollisuutta kesken päivän lähteä takaisin kotiin, on sovittu asiasta etukäteen koulun kanssa. On kerrottu koululle, missä sijaitsee kodin vara-avain. Luvattoman poissaolon tullen kouluavustaja sitten tulee hakemaan teinin kouluun. Mikäli teini ei avaa ovea niin avustaja tulee vara-avaimella kotiin sisälle hakemaan.

On toistaiseksi toiminut joka ainoaan peruskoululaiseen.

Jos et koe kykeneväsi huolehtimaan ja sitoutumaan em. suunnitelmaan, ota yhteyttä kotikuntasi lastensuojeluun ja selitä tilanne sinne. Sen jälkeen lastensuojelun ihmiset alkavat huolehtimaan lapsestasi niiltä osin, joihin en itse ole kykenevä.

Vierailija
24/25 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Google Family Link? Jos ei, niin ota. Kerro teinille että hänen unirytmin eli terveyden, kasvun ja hyvinvoinnin, myös mielenterveyden turvaamiseksi puhelin lukkiutuu illalla. Aamulla avaus. Tietokoneella tai konsoleilla ei liene yöllä? Jos sellaista tekee, niin se ei käy. Älä jyrää, vaan perustele asiat teinin terveydellä ja sillä että olet siitä vastuussa. 

Kun nukkuu yöt, niin pystyy aamulla menemään kouluunkin. 

Vierailija
25/25 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teiniä koskaan rangaistu kunnolla? Luulot pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän