Mitenjaksatte nousta aamulla sängystä ylös, kun aamusta alkaen on pimeää ja harmaata? Onko helppo nousta sängystä ylös?
Vai jäisitkö mielummin sänkyyn?
Itseäni väsyttää hirveästi nämä pimeät aamut. Onneksi ei ole kiire mihinkään, saadaan reilu vuoden ikäisen kanssa lötkötellä rauhassa sängyssä ja kohta pitäisi jaksaa raahautua aamiaispöytään.
Pakko oli laittaa heti aamusta valoja päälle, muuten tulis nukuttua vaikka koko päivä kun on niin pimeää. Mutta järkyttäviä nämä aamut.
Miten työssäkäyvät jaksatte lähteä töihin tähän vuodenaikaan, jos pitää seitsemään tai kahdeksaankin mennä töihin? 😬
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Emme me lapsen vauvavuotena olleet kaamoksen aikaan paljoakaan ulkona. Se oli mustaa aikaa.
Niin, siis ylös piti toki nousta kukonlaulun aikaan.
Ei ole helppoa. Haluaisin vain nukkua kellon ympäri. Onko se normaalia?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole helppoa. Haluaisin vain nukkua kellon ympäri. Onko se normaalia?
Mäkin nukkuisin jos vaan saisin. Ap
En ajattele asiaa kello kuusi. Ripeästi ylös, suihku, aamupala, meikki, hiukset, pukeutuminen, menoksi. Työelämässä en paljon ajattele mitään ylös nousemisen vaikeutta, vaan nousen ja siitä se päivä lähtee käyntiin. Sitä paitsi rakastan pimeyttä, se on niin tunnelmallista. Kaupungin valot, kotona terassilla oleva lyhty, kohta talon edessä olevassa pienessä kuusessa jouluvalot. Minusta tämä on tunnelmallinen, kaunis vuodenaika!
Näin pimeään aikaan tulee nukuttua enemmän kun illalla maltaa tarpeeki ajoissa nukkumaan. Joten aamulla herääminen ei ole ongelma, mutta kyllähän se tympäisee kun seitsemäksi menee töihin on pimeä ja kun kotiin lähtee kuuden seitsemän väliin on pimeä. Nukkumaan tulee laitettua yhdeksältä, joten perhettä ei paljoa näe.
Minulla on:
sarastusvalolamppu
Päivänvalolamppu
Kirkasvalolamppu
Kasvilamppuja
Suolalamppuja
Jääpuikkovalot
Riippavalot
Helmivalot
3 hiutalevalot
Kristallivalot
2 punaista valoketjua
3 keltaista valoketjua
Otsalamppu
Pyöränvalo
Taskulamppu
5 lyhtyä
Kynttilöitä
En usko, että ihan heti pimeys pääsee yllättämään :p
Vierailija kirjoitti:
Minulla on:
sarastusvalolamppu
Päivänvalolamppu
Kirkasvalolamppu
Kasvilamppuja
Suolalamppuja
Jääpuikkovalot
Riippavalot
Helmivalot
3 hiutalevalot
Kristallivalot
2 punaista valoketjua
3 keltaista valoketjua
Otsalamppu
Pyöränvalo
Taskulamppu
5 lyhtyä
Kynttilöitä
Uups!
Unohdin valokukkaköynnökset ja kynteliköt
No ei tuollaisia ehdi miettiä ku kolme lasta pitöö viedä kouluun ja itse mennä töihin. Harmittaa enemmän valoisan ajan lyhyys. Töistä ku tulee ni on jo pimeää. Jos töissä ei olis ikkunoita niin ei näkis päivänvaloa ollenkaan.
Kyllä jaksan! Reippaasti uuteen päivään. Sää nyt on sellainen asia jolle ei voi mitään. Kävin lenkillä ja sen jälkeen suihkussa ja ruoka tulossa....Ihan hyvä fiilis:)
Hyvin. Selvästi paremmin kuin kesällä. Kesä vie voimat, nukkuisin silloin kellon ympäri varman jos voisin.
Minusta ihana herätä aamulla kun vielä pimeää, rauhassa juoda aamukahvit sohvalla ja kuunnella uutisia telkusta hämärässä, aamutoimet,, selata kännyä ja sitten siirtyä viereiseen huoneeseen töihin. Ihanaa aikaa ❤️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on:
sarastusvalolamppu
Päivänvalolamppu
Kirkasvalolamppu
Kasvilamppuja
Suolalamppuja
Jääpuikkovalot
Riippavalot
Helmivalot
3 hiutalevalot
Kristallivalot
2 punaista valoketjua
3 keltaista valoketjua
Otsalamppu
Pyöränvalo
Taskulamppu
5 lyhtyä
Kynttilöitä
Uups!
Unohdin valokukkaköynnökset ja kynteliköt
Unohdin listasta vielä valoverkon ja valorisut.
Vierailija kirjoitti:
En ajattele asiaa kello kuusi. Ripeästi ylös, suihku, aamupala, meikki, hiukset, pukeutuminen, menoksi. Työelämässä en paljon ajattele mitään ylös nousemisen vaikeutta, vaan nousen ja siitä se päivä lähtee käyntiin. Sitä paitsi rakastan pimeyttä, se on niin tunnelmallista. Kaupungin valot, kotona terassilla oleva lyhty, kohta talon edessä olevassa pienessä kuusessa jouluvalot. Minusta tämä on tunnelmallinen, kaunis vuodenaika!
Sama täällä, rakastan pimeyttä, kesät ahdistaa jatkuvan valoisuuden takia.
Ap jos sinulla ei ole viherkasveja niin hommaa niitä ja niille kasvilamppuja. Ehkäpä hommaat jonkun kukkivankin? Samoin hommaa sellaista keltaista, vihreää ja punaista, johon silmäsi osuvat monta kertaa päiväsä. Esim keltainen kahvikuppi jos juot kahvia. Värit ja kasvit vaikuttavat ihmiseen alitajunnan kautta.
Mä olen AINA aamulla pirteä ja puuhakas.
Siitä se sitten loivenee iltaa kohti.
Ja ihan sama onko kesä taikka talvi.
Vierailija kirjoitti:
Ap jos sinulla ei ole viherkasveja niin hommaa niitä ja niille kasvilamppuja. Ehkäpä hommaat jonkun kukkivankin? Samoin hommaa sellaista keltaista, vihreää ja punaista, johon silmäsi osuvat monta kertaa päiväsä. Esim keltainen kahvikuppi jos juot kahvia. Värit ja kasvit vaikuttavat ihmiseen alitajunnan kautta.
Punasilmäinen ja -nenäinen mies?
😄
Ei ole helppoa todellakaan. Tuntuu, että keskellä yötä pitäisi nousta tekemään hommia. Vasta 12 aikaan alkaa piristyä kun edes vähän harmaata valoa pilkistää ikkunasta. Onneksi ei tarvi käydä töissä.
Mulla tulee aina tapaturmia väsymyksen takia. Saatan kompastua rappuihin ja on pääsärky.
Pakko jaksaa. Herätys soi 4.30. Ylös, vessaan, koiran kanssa lenkille, vedenkeitin päälle naps, teepussi kuppiin, kissan verensokerin mittaus, teevesi kuppiin, vaatteiden vaihto, koiralle ruoka, kissoille ruoka, teen juonti, kamat mukaan ja töihin. Ei siinä ehdi miettiä että jaksaako kun pakko on nousta ja mennä. Lepäilee sitten illalla kun päivän pakolliset on hoidettu kunnialla.
Väsyneempi olin silloin kun lapset oli pieniä ja aamuheräämiset oli yhtä "ihan kohta, vielä yks torkku" vetkuttelua. Helposti oli jo iltapäivä ennen kuin suoriuduttiin yhtään mihinkään.
Emme me lapsen vauvavuotena olleet kaamoksen aikaan paljoakaan ulkona. Se oli mustaa aikaa.