Tindermiehen ylimenevä henkilöllisyytensä suojelu
Olen tässä monta viikkoa keskustellut euroopassa asuvan miehen kanssa Tinderissä. Mukava ja hauska kaveri, ei siinä mitään, mutta suojelee niin paljon henkilöllisyyttään, että mun hällärit soi. Se yksi kuva otettu niin kaukaa ja kypärät päässä että ei voi tunnistaa. Kysyttäessä ei kerro onko aviossa, ei tietoo ees millä alalla työskentelee, ei tietoo nimestä eikä harrastuksista. Ei suostu lähettää valokuvaa vaan ainoa tapa tavata hänet on face to face live video chatti. Profiili antaa vaikutelman itsenäisestä sinkkumiehestä.
Mutta mikä saa ihmisen käyttäytymään noin? Mulla on kuvat itsellä profiilissa ja oon ihan avoimesti itse kertonut elämästäni. Ainoa mitä tiedän on missä kaupungissa asuu ja että hällä kuulemma on kiva hymy 🤷♀️🤷♀️🤷♀️
Niitä kauhutarinoita sitten nyt tähän alle kiitos 😂
Mä jo sanoin hänelle, että hän voisi olla millanen tahansa catfish ja hän sanoi että sama toisinpäin. Haluaa varmistaa olenko se jonka väitän. Mun mielestä toi identiteetin noin laajamittainen suojelu menee jo vähän liiallisuuksiin deittimarkkinoilla. Eihän tollasta tyyppii uskalla tavata!
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä käyttäisi sekuntiakaan tuollaiseen tinder-profiiliin! Next! Tarjontaa on niin paljon, että itse ainakin skippaan heti, jos jotain epäilyttävää, tyyliin jos ei oma nimi tai ikä näy, ihan Suomessa olevilla profiileilla. Saati jos kauempana. Tuollaiset riskit ei vaan kannata, löytyy parempaa.
Suomalaiset miehet vain ei juttele. Niiden kanssa kun tulee match ja pistät viestin niin sut poistetaan osumista. Mun Tinder on täynnä yhteenottoja vain söpöiltä ranskalaisilta, italialaisilta yms. Oon ihan kivannäkönen mutta suomimiestä ei vaan kiinnosta tällanen 40 vee nainen. Mutta ei se mua haittaa oikeastaan, miehiä on suomen ulkopuolellakin. Mutta riskeistä kyllä oot oikeassa, ties mihin ihmiskauppaan sitä joutuu uhriksi jos lähtee pasdi vinkuen kylille.
Nämä söpöt ranskalaiset ja italialaiset ovat juuri niitä romanssihuijauksia joita meihin keski-ikäisiin naisiin kohdistetaan. Todellinen osoite on yleensä joku Afrikan maa, siellä on miehiä jotka tehtailevat näitä oikein liukuhihnalla. Kuva on jostain netistä kopioitu.
Jep. Hälytyskellojen pitäisi soida siinä tilanteessa jos et kelpaa edes tavallisille suomimiehille mutta söpöt ulkomaalaiset miehet kiinno
Pariutuminen menee lähes prikulleen tasoteorian mukaisesti, poikkeuksia ei maagisesti tule vaikka toinen olisi ulkomaalainen.
Kuka tässä ei ole “kelvannut edes tavallisille suomimiehille”?
No, olen mä oikeesti ihan fine. Mulla on ollut pitkä parisuhde kahteen komeaan suomalaiseen mieheen. Toinen oli mies maalta ja toinen parempituloisesta suomenruotsalaisesta perheestä. Molemmat hyvätuloisia. Eli jos tasoteoria pitäisi oikeasti paikkansa, mulla pitäs olla vientiä vaan ei ole. Jo nuoresta asti kaikki jotka iskee on ollut ulkkiksia. Molemmat mieheni sain kun tein itse aloitteen. Ei mua lähestytä. Oon miettinyt oonko mä jotenkin epäsuomalaisen näköinen. Nuorena mulle puhuttiin vieraita kieliä kun ajateltiin et oon turkkilainen -ihan turkkilaiset itsekin. Muslimityökaverit kyseli onko mun äiti tai isä arabi. Tää salamyhkäinen mies kysyi oonko brasilialainen juuriltani. Oon ihan tavallinen suomalainen harmaasilmäinen nainen siroilla kasvojenpiirteillä. Alkuperä lapista ja venäjältä 🤷♀️
En ymmärrä, mitä järkeä on tinderöidä eri maassa asuvan ihmisen kanssa. Juttuseuraako te vain haette toisistanne?
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä käyttäisi sekuntiakaan tuollaiseen tinder-profiiliin! Next! Tarjontaa on niin paljon, että itse ainakin skippaan heti, jos jotain epäilyttävää, tyyliin jos ei oma nimi tai ikä näy, ihan Suomessa olevilla profiileilla. Saati jos kauempana. Tuollaiset riskit ei vaan kannata, löytyy parempaa.
Suomalaiset miehet vain ei juttele. Niiden kanssa kun tulee match ja pistät viestin niin sut poistetaan osumista. Mun Tinder on täynnä yhteenottoja vain söpöiltä ranskalaisilta, italialaisilta yms. Oon ihan kivannäkönen mutta suomimiestä ei vaan kiinnosta tällanen 40 vee nainen. Mutta ei se mua haittaa oikeastaan, miehiä on suomen ulkopuolellakin. Mutta riskeistä kyllä oot oikeassa, ties mihin ihmiskauppaan sitä joutuu uhriksi jos lähtee pasdi vinkuen kylille.
Mulla taas päinvastainen kokemus, eli näin miehenä totean ettei naiset juttele. Matchejä tullut joitakin. Puolet ei vastaa ensimmäiseen viestiin ja toinen puoli ghostaa parin viestin jälkeen ennenkuin on edes alkuun päästy. Ajanhukkaa tää tinderissä olo.
Tinder häröilee eikä näytä tietyn tason profiileja kaikille. Vaihdoin tuon takia toisaalle missä näkee eka käyttäjien ilmoitustekstin ja vasta sitten kuvat.
Ihan ok näköisiä naisia sieltä tulee vastaan ja tosiaan en anna sydäntä läheskään kaikille. Karsin suohirviöt, liian nuoret ja ne 40v naiset jotka yrittävät näyttää 20v. Matchejä tulee mutta eipä näytä juttelu kiinnostavan kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mihin sinä siinä sitten kiinnostuit jos et ole häntä kunnolla nähnyt ja et tiedä hänestä muutakaan? Pelkästään siksi että hän on ulkomaalainen?
Minulle kyllä miehet kirjoitteli tinderissä. Tein itse aika paljon aloitteita kóska huomasin että miehet siinä laiskempia kuin itse. Aina sain vastauksen. Osa osasi kirjoitella ja osa ei. Reilun vuoden tinderöinnin jälkeen(useita ekoja treffejä kyllästymiseen asti, välillä pidin taukoa ja tilikin oli piilossa) löysin miehen jonka kanssa rakastuttiin. Mies asui 400km päässä että ihan omalta alueelta ei löytynyt.
Kyllä siellä tinderissä on hyviä ja ihania miehiä, kuten naisiakin. Se on vain siitä kiinni kohtaako sen "oikean" jonka kanssa vaan "natsaa" :)
N37
Hyvä kysymys. Oon itsekin miettinyt sitä ja pakko vastata että mysteeri kiinnostaa. Paitsi että hän saa minut nauramaan jutuillaan olematta ylitörkeä filirttailussaan niin myös mielikuvitus on alkanut kehittää kaikenlaista hauskaa skeidaa. Pettymys tulee olemaan varmasti kova.
Hän on vaikea pala. Saan yleensä kaikki kertomaan luontevasti itsestään mutta hän on kuin saippuapala josta en saa otetta. Ilmeisesti tuo haaste kiinnostaa. Hän onkin kuitannut ton että hän on hard to catch. Kai se sitten on nurinpäin kääntynyt kissa ja hiiri leikki. 🤷♀️
Vainoharhaisia hörhöjä riittää, jotka eivät voi käyttää älypuhelinta, ettei salainen vakoiluverkosto saa tietää, jos hän pieraisee.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmia kerjäät itsellesi.
Millaisia ongelmia?
Mitä ap kuvittelee tästäkin huijarista saavansa? Yllätys jos tinderistä tämäkin löytyi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia ongelmia?
Tässähän on onnellisen loppuelämän ainekset koossa.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla. Mutta 1500km varmistaa sen, ettei ne ongelmat kotiovelle etsiydy.
Ymmärrän kyllä sen, että jo kasvokuvan lähettäminen on riski ihmiselle joka haluaa salata sukunimensä. Eihän mun tarvitsisi kun syöttää kuva tin eyehin ja mä mahdollisesti löytäsin tyypin face, insta ja linkedin profiilit mikäli kuva on ollut esillä jossakin näistä. Sieltä saisikin sitten nimen, ehkä verotustiedot jos ollaan suomessa ja voila kaikki on kasassa.
Ei kai täs auta muu kuin ottaa se videochatti. Olen vältellyt sitä vain ja ainoastaan koska ujostelen epätäydellistä englantiani. Kirjoittaminen on helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla. Mutta 1500km varmistaa sen, ettei ne ongelmat kotiovelle etsiydy.
Ymmärrän kyllä sen, että jo kasvokuvan lähettäminen on riski ihmiselle joka haluaa salata sukunimensä. Eihän mun tarvitsisi kun syöttää kuva tin eyehin ja mä mahdollisesti löytäsin tyypin face, insta ja linkedin profiilit mikäli kuva on ollut esillä jossakin näistä. Sieltä saisikin sitten nimen, ehkä verotustiedot jos ollaan suomessa ja voila kaikki on kasassa.Ei kai täs auta muu kuin ottaa se videochatti. Olen vältellyt sitä vain ja ainoastaan koska ujostelen epätäydellistä englantiani. Kirjoittaminen on helpompaa.
Iske aurinkolasit päähän ja käytä Google translatea tukena sekä netistä löytyviä sanakirjoja.
Tervehtikää toisianne vilkuttamalla. Näin varmistat ettet juttele ennalta nauhoitetun nauhan kanssa.
Ja näinhän se, oli että puhelun toisessa päässä oli naimisissa oleva komea kahden lapsen isä. Muslimi. Ei kyllä ollut myöskään mikään catfish-tapaus, taustana valoisa valkoinen trendi koti. Kertoi että on hyvällä ura. Kerroin terveiset että rikottua sydäntä ei saa liimattua kasaan (tietää tarinani) että kannattaa harkita niitä avioliiton ulkopuolisia seksisuhdejuttuja ihan huolella. Omalle exälleni tuli yllätyksenä että tehtyä ei saa tekemättömäksi.
Ja matka jatkuu 👍
Amoremi.ee pystyy olemaan pelkän tekstin kanssa ja siellä käy laidasta laitaan suomalaisia sekä virolaisia. Tapaamisen ei pitäisi muodostua kynnyskysymykseksi. Tietenkin Skypessä kannattaa aloittaa. Näkee heti mitä toinen on miehiään.
Unohda... tai älä ainakaan laita kaikkia munia samaan koriin kun kerran on tuollainen.
”Mutta eihän hän voi olla romanssihuijari!”