Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä pelleilyä huutiksessa nyt on toi, että voi tarjota alle hintapyynnön?

Vierailija
16.03.2014 |

Pitääkö niihin edes vastata? Siksi mulla se lähtöhinta on, etten sen alle myy.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi vastata. Minusta on hyvä että voi tehdä tarjouksia.

Vierailija
2/21 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko vastata. Minustakin on hyvä, että voi tarjota alempaa hintaa, koska joskus on kiva tietää, millä hinnalla pääsisi kamasta heti eroon. Joskushan oikeaa hintaa voi olla vaikea arvioida ja sitten tulee laittaneeksi liian korkean lähtöhinnan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potentiaalinen ostaja voi tarjota ja ehdottaa sopivaa hintaa, jos myyjän hintapyyntö tai hintavaraus on kohtuuton ja liian korkea myytävälle tuotteelle. 

Hyvä lisäys huuto.netin toimintoihin, sillä toki myyjä itse päättää, haluaako oikeasti myydä tuotteen ja onko valmis harkitsemaan ostajan tarjoamaa hintaa vai jääkö haaveleimaan utopistisesta hintapyynnöstään. Tarjouksiin ei ole mikään pakko vastata mitään, jos ei viitsi tai halua mutta toki tarjouksiin voi myös tarttua, jos ymmärtää ettei ole itse osannut arvioida myymänsä tuotteen hintaa oikein ja on asettanut siksi liian korkean hinnan.

Esimerkiksi jos myyjä on laittanut myyntiin vauvan 60cm kokoisen käytetyn t-paidan ja hintavaraus tuotteelle on 6 euroa, sekä postikulut 1,80€ - potentiaalinen ostaja voi tarjota kohtuullisempaa hintaa tuotteelle jolloin myyjä voi joko ymmärtää myydä paidan kohtuullisella hinnalla, tai hyväksyä tosiasian ettei ostaja aio maksaa niin korkeaa hintaa vaan marssii todennäköisesti kauppaan ostamaan uuden ja käyttämättömän paidan ja näin huuto.net myyjän kaupittelema paita jää myymättä ja pyörimään nurkkiin.

Vierailija
4/21 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa niihin mitenkään. Jos tuotteen hinta on 2 e, en myy sitä 1 eurolla, vaikka ostaja niin olettaa. Ainahan voi tehdä sen tarjouksen, mutta ei niihin kannata reagoida.

Vierailija
5/21 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii mun mielestä hyvin vähän kalliimpien tavaroiden kohdalla. Alle kympin tavaroista tinkaaminen tuntuisi omasta mielestä vähän hölmöltä.

Vierailija
6/21 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas myyjänä ärsyttää tuo toiminto ihan suunnattomasti. Urpot tarjoavat jo valmiiksi tosi halvasta hinnasta 40%, se ihan oikeasti suututtaa. tuo toiminto pitäisi olla myyjän itse valittavissa haluaako sen kohteeseensa vai ei.

Vierailija
7/21 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tarjottiin valmiiksi halvasta tuotteesta ihan aavistuksen halvempi hinta. Päätin hyväksyä, koska tarkoitus on päästä eroon ja tienasinkin pari euroa :) mun mielestä on ihan hyvä tuo toiminto. Kuten joku jo sanoikin, niin on kiva tietää millä hinnalla tavaran sais heivattua heti.

Vierailija
8/21 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 18:23"]

Ei ole pakko vastata. Minustakin on hyvä, että voi tarjota alempaa hintaa, koska joskus on kiva tietää, millä hinnalla pääsisi kamasta heti eroon. Joskushan oikeaa hintaa voi olla vaikea arvioida ja sitten tulee laittaneeksi liian korkean lähtöhinnan.

[/quote]Ei kannata laittaa lähtöhintaa, niin saa sen mitä joku on oikeasti valmis maksamaan. Ne kohteet joissa on lähtöhinta on yleensä ihan väärin hinnoitetlu ja tuntuu että myyjä ei edes halua myydä tavaraansa.

Vierailija
9/21 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en reagoi noihin tarjouspyyntöihin, mutta jos tarjoaja sitten päättää ostaa haluamallani hinnalla, en anna mitään palautetta.

Vierailija
10/21 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 08:16"]Itse en reagoi noihin tarjouspyyntöihin, mutta jos tarjoaja sitten päättää ostaa haluamallani hinnalla, en anna mitään palautetta.

[/quote]

Mikä ihmeen logiikka tässä nyt on? Ne palautteet ovat kaupanteon sujuvuudesta info muille, kannattaako tyypin kanssa tehdä kauppaa vai ei.

Vierailija
11/21 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia kaupankäyntiähän tuo on, että hinnoista neuvotellaan ostajan kanssa. Nykyihmiset ei ole vissiin tinkaamisesta kuulleet koskaan.  

Vierailija
12/21 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 08:19"]Ihan normaalia kaupankäyntiähän tuo on, että hinnoista neuvotellaan ostajan kanssa. Nykyihmiset ei ole vissiin tinkaamisesta kuulleet koskaan.  

[/quote]

No, musta nyt on lähinnä loukkaavaa, jos tuotteen ihan realistinen ja täysin kohtuullinen pyyntihinta on vaikka 200 ja siitä tarjotaan 50 euroa. Ihan pelleilyksi menee.

Vierailija
13/21 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joskus tarjosin viestillä yhdestä tuotteesta alle sen, mitä myyjä pyysi. Mielestäni hinta oli uuden tuotteen hintaan verrattuna kohtuuton. Tuote oli ollut myynnissä jo jonkin aikaa ja myyjä oli laskenut hintaa, olin nimittäin seurannut tätä tuotetta. Myyjä ei myynyt mulle tuotetta ehdottamaani hintaan, mutta joutui kyllä myöhemmin laskemaan hintaa alle sen, mitä pyysin. Mä olin kuitenkin jo huutanut vastaavan tuotteen toiselta myyjältä.

Vierailija
14/21 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tarjosin pelistä paria halvemman hinnan, koska siinä ei ollut koteloa mukana. Myyjä möi tuotetta samoihin hintoihin kuin muut peliä, jossa oli vielä kotelo mukana. En halunut uutta koteloa pyörimään, oma peli siis rikki, kotelo ehjä.

Vierailija
15/21 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tienaat mainostamisesta?

Vierailija
16/21 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä systeemi, nehän voi jättää huomiotta jos ei kiinnosta!

Vierailija
17/21 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 08:19"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 08:16"]Itse en reagoi noihin tarjouspyyntöihin, mutta jos tarjoaja sitten päättää ostaa haluamallani hinnalla, en anna mitään palautetta.

[/quote]

Mikä ihmeen logiikka tässä nyt on? Ne palautteet ovat kaupanteon sujuvuudesta info muille, kannattaako tyypin kanssa tehdä kauppaa vai ei.

[/quote]

Olen sitä mieltä, että tinkaajan kanssa ei tehdä huutokauppaa, joten palaute olisi neutraali.

Vierailija
18/21 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 08:19"]

Ihan normaalia kaupankäyntiähän tuo on, että hinnoista neuvotellaan ostajan kanssa. Nykyihmiset ei ole vissiin tinkaamisesta kuulleet koskaan.  

[/quote]

Olen kuullut tinkimisestä ja itsekin sitä harrastan, mutta tinkimisessä on tarkoitus saada tuote järkevällä hinnalla, ei ilmaiseksi.

Vierailija
19/21 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee tarjous-vaihtoehto on hyvä, eihän se sido myyjää mihinkään joten miksi valittaa?

Monella on kuitenkin vähän hakusessa mikä on kohtuullinen ja sopiva hinta käytetylle tuotteelle, monet pyytävät käytetyistä tuotteista lähes uuden hintaa. Jos tuote ei mene kaupaksi myyjän hintapyynnöllä - myyjä voi itse harkita myykö tuotteen sille, joka teki tarjouksen summaa X vai haluaako jäädä odottelemaan jos joku hintatiedoton sen ostaisi kuitenkin...

Vierailija
20/21 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvä palvelu, sillä tosi monissa tavaroissa on ihan käsittämättömiä hintoja. Esimerkiksi pari vuotta vanhoja kameroita myydään kalliimmalla kuin, mitä niitä saisi uutena kaupasta. Tuntuu, että monellakaan ei ole käsitystä käytetyn tuotteen hinnasta.

Mutta eihän niitä tarjouksia tarvitse noteerata jos ei halua.