Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko nähnyt karhun luonnossa?

Vierailija
17.11.2020 |

Kerro kokemuksesta.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En onneksi. Höyryävään lantakasaan olen törmännyt. Pisti vähän vilkuilemaan. Todennäköisesti karhu näki meidät, me emme sitä. Suomussalmella.

Vierailija
2/42 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin nähnyt niin en olisi kertomassa siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, mutta haaveena on.

Vierailija
4/42 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Jälkiä olen nähnyt. Kaikesta vuosien elukoiden kyttäämisestä huolimatta täällä harvoin näkee edes oravaa.

Vierailija
5/42 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon,nalle katteli kaukaa..en juossu pois kääntyy kyl piti ja niskakarvat pystys ns.Jäätävää pelotti lähteekö perään..

Vierailija
6/42 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhusta en pihaustakaan. Ahma tuli kerran suopolulla vastaan.

Vierailija
7/42 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En karhua, mutta suden, ilveksen ja ahman olen nähnyt. Ilves tuli pihaan ihan ikkunan alle, susi juoksi auton edestä ja ahma jolkutteli järven jäällä. Poikani näki kaksi kesää sitten karhun syömässä mökkinaapurin pellolla. Siitä on hienoja kuvia.

Vierailija
8/42 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin kerran, että mökkikunnassa naapurin pihalle oli tullut karhu juuri siihen paikkaan, missä lapset yleensä leikkivät.

Vierailija
9/42 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin nähnyt niin en olisi kertomassa siitä.

Sydärinkö olisit saanut?

Vierailija
10/42 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mutta hyvin kaukaa yhdysvaltalaisessa luonnonpuistossa. 

Vierailija
11/42 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Hankasi pellon toisella puolella itseään suureen mäntyyn. Koko puu heilui. Ei kiinnittänyt minuun mitään huomiota. Kotimatka meni olan yli vilkuillessa ja melko reippaasti kävellen.. 😆🤭

Vierailija
12/42 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta luultavasti moni karhu on nähnyt minut. On se niin maastoon sulautuva, että ei sitä näe vaikka on ihan lähellä. Joku muu oli havainnut omituisen muotoisen mättään karhuksi vasta sitten, kun oli erottanut siitä silmät ja korvat. Sen jälkeen oli perääntynyt nopeasti.

Vierailija
13/42 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt karhua vielä luonnossa mutta pari viikkoa sitten näin ensimäisen kerran elämässäni karhun jäljet pehmeällä ja kostella hiekkatiellä, sekin oli jo pysäyttävä kokemus. Todella selväpiirteiset ja isot jäljet ainakin 20 metrin matkalla.

Nyt olen ostanut kuvia ja videoita lähettävän riistakameran ja käyn sen pikapuoliin asentamassa niille huudeille missä nämä jäljet oli.

Vierailija
14/42 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä olin poimimassa mustikoita suoalueen lähettyvillä ja eräässä kohdassa oli mustikan varvut yms painuneet alaspäin ja oli selkeä makoilukohta, kokoluokasta päätellen karhu oli siinä makoillut. Itse karhua ei kyllä näkynyt, jatkoin marjojen poimintaa.

Vierailija
15/42 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhun jäljet ja ulostekasoja olen nähnyt, mutta karhua itseään en. Ahman olen nähnyt kerran.

Pohjoisimmassa Lapissa.

Vierailija
16/42 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en. Jälkiä olen nähnyt. Kaikesta vuosien elukoiden kyttäämisestä huolimatta täällä harvoin näkee edes oravaa.

Höh. Asun vilkkaan tien vieressä, ja kotipihassa vierailee oravat, jänikset ja ketut.

17/42 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt, mutta olen kuullut karhun äänen. Olimme soutamassa järvellä pohjoisessa päin, kun rannalta kuului luultavasti karhun ääntä. Haaveilen, että näkisin karhun vielä ihan kunnolla. 

Vierailija
18/42 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt metsässä kerran hirven, peuroja, ketun, jäniksen, rusakon, käärmeitä useampiakin. Siihen nähden kuinka paljon vietän aikaa metsässä, saalis on todella huono.

Jaksan aina ihmetellä sitä, että kun joku Kaarina menee kerran vuodessa marjametsään, niin heti tulee susi tai karhu vastaan.

Vierailija
19/42 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomamatkalla Inarin järven rannalla, pysähdys matkalla, samalla kohtaa pieni saari noin sadan metrin päässä rannasta jossa itse olimme. Saaressa liikkui jotakin tummaa ja hetken päästä tunnistimme, karhuhan se siellä. Ei juurikaan välittänyt meistä, katsoi hetken suuntaamme ja poistui rauhallisesti takaisin metsikköön.

Toisen kerran, mustikan poiminnan yhteydessä, maassa tuore karhun jättämä "läjä". Pirkanmaalla, suhteellisen lähellä Näsijärveä. Päätimme jutustella kovaäänisesti lopunaikaa marjareissullamme. Ei varsinasta kontaktia, mutta oli mahdollisesti jossain lähimaastossa.

Vierailija
20/42 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläisessä yökerhossa näin useita ”karhuja”.