Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suihkussa pissaaminen ei ole hyväksyttävää?

Vierailija
16.03.2014 |

Mä pissaan joka kerta kun olen suihkussa ja olen opettanut myös lapsenikin siihen. Miehenikin on jo hyväksynyt sen ja liruttaa samalla kun peseytyy.

Siinähän säästää vettä kun ei tarvi vetää vessaa eikä se kusi siellä haise kun ei ruiski ympäriinsä.

Jos kaikki pissaisivat suihkussa, niin vettä säästyisi huomattavat määrät.

Kommentit (195)

Vierailija
121/195 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa kahdenlaisia ihmisiä:

Ihmisiä, jotka pissaavat suihkuun

ja valehtelijoita ;D

Vierailija
122/195 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai et ette pese sita alakertaa lainkaan menkkojen aikana, ettei vaan verta tulis kylpparin lattialle (tottakai sielta pestessa veteen jotakin sekoittuu, vaikka ei lattialle lorisisikaan), ja suihkussa kaydessakin pidatte tamponin paikallaan? Tsiisus, mahtaa olla tuoksut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/195 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 15:33"]

Ai et ette pese sita alakertaa lainkaan menkkojen aikana, ettei vaan verta tulis kylpparin lattialle (tottakai sielta pestessa veteen jotakin sekoittuu, vaikka ei lattialle lorisisikaan), ja suihkussa kaydessakin pidatte tamponin paikallaan? Tsiisus, mahtaa olla tuoksut.

[/quote]

no alapään voi vestä tamponin ollessa sisällä, ei kai kukaan muutenkaan emätintään pese. Ja lisäksi tamponin vaihdon yhteydessä voi käyttää käsisuihkua pöntöllä. Ei mulla ole mitään verta alakerrassa menkkojen aikaan muualla kuin tamponissa ja se on emättimessä.

Vierailija
124/195 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Tämmöinen suihkussa jo kauan aikaa pissaillut henkilö vastaa. Pissa ei imeydy suihkussa mihinkään. Miksi ei? No siksi, että ensinnäkin pissa on vesiliukoista, ei mitään vahaa tms. Toiseksi, suihkussa vesi virtaa jatkuvasti, kun muutenkin peset itseäsi. Se sama vesi laimentaa ja huuhtoo pissan aivan välittömästi viemäriin. Laattasaumoihin ei jää yhtään mitään.

Käytän wc-pyttyä normaalisti pissaamiseen, mutta jos olen menossa suihkuun, niin totta ihmeessä pissaan siinä samalla suihkussa seistessäni.

Kokeilkaapa itse.

Vierailija
125/195 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 15:38"]

Okei. Tämmöinen suihkussa jo kauan aikaa pissaillut henkilö vastaa. Pissa ei imeydy suihkussa mihinkään. Miksi ei? No siksi, että ensinnäkin pissa on vesiliukoista, ei mitään vahaa tms. Toiseksi, suihkussa vesi virtaa jatkuvasti, kun muutenkin peset itseäsi. Se sama vesi laimentaa ja huuhtoo pissan aivan välittömästi viemäriin. Laattasaumoihin ei jää yhtään mitään.

Käytän wc-pyttyä normaalisti pissaamiseen, mutta jos olen menossa suihkuun, niin totta ihmeessä pissaan siinä samalla suihkussa seistessäni.

Kokeilkaapa itse.

[/quote]

Niin ja seisten siis pissaan siinä suihkuillessani. Shampoon käytön ajaksi suljen vesihanan.

Vierailija
126/195 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niitä sellaisia tabu-aiheita, joita monikaan ei huutele harrastavansa, mutta oon tosi varma, että melko iso osa ihmisistä todellisuudessa harrastaa. Minä ainakin.

Vierailija
127/195 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää ihmettele, miksi asunnonostajat haluavat sellaisen kämpän, johon voivat itse laittaa kylppärin uusiksi. Hyi yöks, pitäisikö sitä seistä suihkussa, jonka lattialle on koko perheen voimin kuseksittu vuosikaudet? Se pissahan roiskuu siitä pitkin lattioita ja seinillekin ja imeytyy sinne lattiakaivon seinämiin ja tiivisteisiin.

Vierailija
128/195 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman faktaa niille vastuuttomille minäminä-hienohelmoille, jotka väen väkisin haluavat tuhota maapallomme.

http://yle.fi/uutiset/pissaa_suihkussa_-_pelasta_maailma/5867490

"Brasilialainen ympäristöjärjestö SOS Mata Atlântica kehottaa ihmisiä pissaamaan suihkussa. Järjestön laskujen mukaan jokainen ihminen, joka jättää pissaamatta pönttöön eikä siten käytä vettä pöntön huuhteluun, säästää 4 380 litraa juomavettä vuodessa.

Järjestön kampanjaa ryydittää muun muassa animaatioelokuva, joka pyörii useilla brasilialaisilla tv-kanavilla ja internetissä. Filmillä kerrotaan, että 95 prosenttia pissasta on vettä.

Samalla myös todistellaan, ettei suihkussa pissaamisessa ole erityistä hygieniariskiä, eikä kylpyhuoneesta tule Viipurin aseman vessan hajuista, jos muistaa pissata heti suihkun alussa.

Suihkussa pissaamisella halutaan myös kiinnittää huomiota siihen, että ympäristön suojelemiseksi ja vaikka veden säästämiseksi tavallisen ihmisen pienillä teoilla on suurta merkitystä.

Edelleen muistutetaan, ettei veden juoksuttaminen valtoimenaan tiskatessa ole tarpeellista tai viisasta. Brasilialaisjärjestö opastaa myös kierrättämään ja pitämään jääkaapin sujettuna, jos ei ole mitään sieltä ottamassa tai sinne laittamassa."

Vierailija
129/195 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää ohjeet onkin tosi fiksuja. Ihan pitäis pitää jääkaappi suljettuna, jos sinne ei laita mitään tai ota jotain. Miten minä en ole tätä aiemmin tajunnut?!!!!! Tämä on todell a vakavasti otettava järjestö...

Vierailija
130/195 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä pissaan suihkussa, niin pissa valuu sääriä pitkin suoraan lattiakivoon eikä roisku mihinkään.

Vierailija
131/195 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 15:46"]

Tää on niitä sellaisia tabu-aiheita, joita monikaan ei huutele harrastavansa, mutta oon tosi varma, että melko iso osa ihmisistä todellisuudessa harrastaa. Minä ainakin.

[/quote]

No olen sitten poikkeus, en tosiaan pissaa suihkussa, koskaan ja jos sen tekisin, miksen voisi anonyyminä sitä sulle tunnustaa??

Se meillä tehdään, että jos ollaan tietoisia, että vaikka lapsi menee vessaan ja minä samantien perässä (ollaan tultu kotiin vaikka kaupasta) eka ei vedä jos pissaa, vaan toinen pissaa ja vetää sitten.

"If it's yellow, let it mellow, if it's brown, flush it down." 

Vierailija
132/195 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 15:54"]

Hieman faktaa niille vastuuttomille minäminä-hienohelmoille, jotka väen väkisin haluavat tuhota maapallomme.

"Brasilialainen ympäristöjärjestö SOS Mata Atlântica kehottaa ihmisiä pissaamaan suihkussa. Järjestön laskujen mukaan jokainen ihminen, joka jättää pissaamatta pönttöön eikä siten käytä vettä pöntön huuhteluun, säästää 4 380 litraa juomavettä vuodessa.

Järjestön kampanjaa ryydittää muun muassa animaatioelokuva, joka pyörii useilla brasilialaisilla tv-kanavilla ja internetissä. Filmillä kerrotaan, että 95 prosenttia pissasta on vettä.

Samalla myös todistellaan, ettei suihkussa pissaamisessa ole erityistä hygieniariskiä, eikä kylpyhuoneesta tule Viipurin aseman vessan hajuista, jos muistaa pissata heti suihkun alussa.

Suihkussa pissaamisella halutaan myös kiinnittää huomiota siihen, että ympäristön suojelemiseksi ja vaikka veden säästämiseksi tavallisen ihmisen pienillä teoilla on suurta merkitystä.

Edelleen muistutetaan, ettei veden juoksuttaminen valtoimenaan tiskatessa ole tarpeellista tai viisasta. Brasilialaisjärjestö opastaa myös kierrättämään ja pitämään jääkaapin sujettuna, jos ei ole mitään sieltä ottamassa tai sinne laittamassa."

[/quote]Sama linkki oli jo edellisellä sivulla. Lue tarkemmin.

Vierailija
133/195 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 15:56"]

Nää ohjeet onkin tosi fiksuja. Ihan pitäis pitää jääkaappi suljettuna, jos sinne ei laita mitään tai ota jotain. Miten minä en ole tätä aiemmin tajunnut?!!!!! Tämä on todell a vakavasti otettava järjestö...

[/quote]

Mitenkähän pakastin, laitetaanko ovi kiinni?

Vierailija
134/195 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 15:54"]

[/quote]

Valitettavasti täälläkin on paljon niitä ihmisiä, jotka tuhoaisivat mieluummin kaiken ympäristön lapsenlapsiltaan kunhan vain he itse saavat tehdä juuri niinkuin haluavat. He eivät halua nähdä vaivaa, eivät halua muuttaa tapojaan, eivät halua ottaa vastuuta. Enpä ihmettelisi, jos myisivät lapsensakin.

Vierailija
135/195 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lattiakaivon päällä iso keltainen suppilo, siihen sitten kustaan, ei roisku seinille.

Samaa suppiloa saa käyttää kaikki, mutta viivisen kusijan vastuulla on sen pesu ja kuivamaan laittaminen.

Eri suppilo sitten ruokia varten ja se on vihreä = värikoodi!

Vierailija
136/195 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita muuten on oikeasti olemassa noita, jotka pitävät jääkappia auki sillä aikaa kun tekevät voileipää. Ovi avataan, otetaan tarvikkeet pöydälle, jääkaappi edelleen auki tehdään voileipää, lastataan tarvikkeet takaisin ja sit vasta suljetaan jääkaappi.

Vierailija
137/195 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 15:57"]

Jos minä pissaan suihkussa, niin pissa valuu sääriä pitkin suoraan lattiakivoon eikä roisku mihinkään.

[/quote]

Sulla on sitten tosi voimaton kusikaari. Mulla kusi menee pitkänä kaarena eteenpäin ja olen nainen.

Vierailija
138/195 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:35"]

Miksi virtsa värjää vessanpytyn, vaikka heti vetää, mutta ei aiheuta mitään ongelmaa suihkussa? 

[/quote]

Virtsa ei todellakaan värjää

Vierailija
139/195 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan niin kaunista katseltavaa, kun nainen kyykistyy pissille. Siitä ilosta voisisn vaikka pari kertaa viikossa pestä suihkutilan.

Vierailija
140/195 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 16:04"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 15:57"]

[/quote]

Sulla on sitten tosi voimaton kusikaari. Mulla kusi menee pitkänä kaarena eteenpäin ja olen nainen.

[/quote]

Ootko ihan varma siitä että oot nainen... Ei normaaleilla naisilla kusi lennä kaaressa eteenpäin...