Miksi suihkussa pissaaminen ei ole hyväksyttävää?
Mä pissaan joka kerta kun olen suihkussa ja olen opettanut myös lapsenikin siihen. Miehenikin on jo hyväksynyt sen ja liruttaa samalla kun peseytyy.
Siinähän säästää vettä kun ei tarvi vetää vessaa eikä se kusi siellä haise kun ei ruiski ympäriinsä.
Jos kaikki pissaisivat suihkussa, niin vettä säästyisi huomattavat määrät.
Kommentit (195)
Ja kun meidän kissoilla oli maha kuralla he osasivat pesuhuoneessa ollessaan käydä asioilla lattiakaivon päällä. Tämä oli minun mielestä viksua,mutta ihmiset jotka kusevat suihkuun eivät. tuntuuko mukavaltakun valuupitkin kinttuja?
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:56"]
"Virtsa on normaalisti steriiliä eli se ei sisällä bakteereita." t. Terveyskirjasto
Ainut haitta on siis lähinnä ihmisten mielikuvissa (ja hajussa, jos ei lattiaa pese säännöllisesti). Itse pissaan suihkussa siinä samalla, kun vaikka vaahdotan tukkaa eli ei mene vettä hukkaan.
[/quote]
Et ilmeisesti pese käsiäsi käytyäsi virtsalla? Jos kusi on steriiliä, niin sähän vain likaat kätesi lilluttamalla niitä vähemmän steriilissä nesteessä eli vedessä?
Oikeesti jotenkin tosi huvittavaa se, että täällä vähän väliä paheksutaan hulluna ihmisiä, jotka laiminlyövät käsihygienian wc-käyntien yhteydessä, mutta sitten surutta kuseskellaan pitkin kinttuja ja lattioita...
Kuseksin mieki. Ei se mitään haise.
Koko ketjua en jaksa lukea, mutta... ei helvetti näitä taliaivoja, jotka valittaa kusen roiskumisesta ja imeytymisestä ties minne. Samalla tavalla teidän rasva, hiki, lika, rähmä, kakkabakteerit ja menkkaveret siellä suihkussa lentää pitkin seiniä ja imeytyy saumoihin. Miksi olette valinneet juuri virtsan saastaiseksi? Tunnepohjaisista syistä? Uskonnon takia?
miekii pissin,sinnehän se veen mukana menee lattiakaivoon.
Tai miksi ei samalla vaikka keittiön altaaseen. Se on parempi paikka, kun ei ole niitä huokoisia laatansaumasuaineitakaan siellä. Ja sateella sadevesikaivoon kadulla.
ehkä se paskanvääntö kuuluu tehä pönttöön,joten älähän liioittele.
Jossain oli aiheesta ja siinä nimenomaan suositeltiin pissaamaan suihkuun. Säästää vettä. En silti tee niin kuin TODELLA harvoin
No, kuka kieltää? Kai sitä omassa suihkussa saa tehdä mitä huvittaa! Itse kai ne sotkutkin siivotaan.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:24"]
ehkä se paskanvääntö kuuluu tehä pönttöön,joten älähän liioittele.
[/quote]
Aijaa, ja pissa kuuluu tehdä lattiakaivoon? Kiva kun kerroit mullekin.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:22"]
Tai miksi ei samalla vaikka keittiön altaaseen. Se on parempi paikka, kun ei ole niitä huokoisia laatansaumasuaineitakaan siellä. Ja sateella sadevesikaivoon kadulla.
[/quote] Miksi tehdä asioista noin hankalia? Suihkussa samalla kun hieroo shampoon päähänsä, niin antaa pissan tulla. Siinä se valuu veden mukana lattiakaivoon.
AP
Olen samaa mieltä. Jos kaikki 5,5 miljoonaa suomalaista pissaisivat aamuisin suihkuun, niin säästyisi 5,5 miljoonaa vessanvetokertaa joka päivä. Hirvittävä määrä vettä.
Miksi virtsa värjää vessanpytyn, vaikka heti vetää, mutta ei aiheuta mitään ongelmaa suihkussa?
Ei meill ainakaan vessanpytyt värjäänny yhtään mistään. Ja pissaan aina suihkuun. Meillä on muovimatto, en mitään saastasta klinkkeriä huolisikaan, sinnehän sitten imeytyis kaikki jalkasienet, kuukautisveret, räät, hiet....
Mäkin pissaan mutta muulta perheeltä salaa.. ;)
- Lady
Miltä teillä, kuseskeleva perhe, haiskahtaa pesuhuoneessa? Vain nuohoatteko joka suikussa käynnin jälkeen tilan voimakkailla pesuaineilla? Voihan se kyllä olla niinkin, että nokkanne on niin tottunut lemuun, ettette edes huomaa sitä.
Edellisen synnytyksen jälkeen mua paikattiin alapäästä isosti ja syvältä. Tikkejä oli koko värkki täynnä. Pissaaminwn oli yhtä helvettiä, kunnes kätilö ehdotti että menisin suihkuun pissalle. Siinä ei tullut sitä kipu painetta samalla tavalla kuin pytyllä istuessa ja pystyin hyödyntämään lämmintä vettä rentouttaakseni kireää ja kipeää alapäätä. Tein kotonakin pissat suihkussa kunnes uskalsin pytylle. Ulostin kuitenkin pyttyyn, mutta Se ei kirvellyt!
Virtsa auttaa myös palovammoihin.