Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yliopistosta valmistuneet

Vierailija
16.03.2014 |

Mikä oli ensimmäinen työpaikka, vastasiko se koulutusta ja oliko sopimus määräaikainen tai osa-aikainen tms?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matemaatikot ja tietojenkäsittelytieteilijät, muut kun opettajat? Saako kuulla niistä?

Vierailija
2/20 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin luonnontieteellisestä 2005. Nyt takana kymmenen vuotta yrittäjänä. Välillä pätkiä myös palkkatyössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkaikkea, mikä oli pääaine?

Vierailija
4/20 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääaine kieli, ensimmäinen työpaikka yliopistolla tutkijana. Samalla tiellä ollaan edelleen. Pätkäsoppareita onkin jo kertynyt toistakymmentä.

Vierailija
5/20 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hallintotieteiden maisteri ja ensimmäinen työpaikka oli yliopistolla projektitutkijana. Jonkin aikaa tein määräaikaisia projekteja joiden aikana tajusin ettei tutkijantyö ole minulle sopivinta hommaa. Jäin työttömäksi ja pääsin valtion työllistämistuella nykyiseen määräaikaiseen työhöni. Tykkään työstäni vaikka koen olevani ylityöllistetty ja alipalkattu :) Nyt koitan määräaikaisuuteni aikana kärkkyä vakivirkaa mutta kilpailu talon sisällä on kovaa.

Vierailija
6/20 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääaine logopedia, oon siis puheterapeutti. Suoraan vakitöihin omalle alalle.

Vierailija
7/20 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääaine suomen kieli. Menin FK:n paperit saatuani kirjastoon kirjastonhoitajan sijaiseksi, vaikka mua pyydettiin kielikeskukseen opettamaan ulkomaalaisille suomen kieltä. En kuitenkaan halunnut opettajaksi. Kun olin ollut muutaman vuoden töissä, jatkoin opiskeluja vielä niin paljon, että sain kirjastonhoitajan pätevyyden.

Vierailija
8/20 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääaine suomen kieli, opettajaksi pääsin heti valmistuttua (vaikkakin se edellytti muuttoa toiselle paikkakunnalle), määräaikainen muutettiin viraksi parin vuoden jälkeen ja tässä sitä ollaan samassa paikassa.

Vierailija
9/20 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on muiden luonnontieteilijöiden kanssa? T. tietojenkäsittelytieteiden kandi.

Vierailija
10/20 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketiede, tein töitä jo ennen valmistumista. Työt aina vastanneet koulutusta. Pari vuotta valmistumisen jälkeen tein osa-aikaisuuksia ja sijaisuuksia.

Vierailija
11/20 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääaine suomen kieli. Heti valmistuttua sain töitä opettajana. Ensin olin kolme vuotta määräaikaisena, sitten vakinaistuin samaan taloon virkaan. Siellä olen edelleen, ollut jo 12 vuotta. Eläkevirka näyttää olevan.

Vierailija
12/20 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääaine kasvatustiede. Pääsin valmistuttuani (2009) suoraa ministeriöön töihin ensin projektiin ja sitten vakivirkaan. Työllistymistä helpotti se, että opiskelu ja opettaminen netissä kiinnosti jo opiskeluaikana.

Vierailija
13/20 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääaine historia. Määräaikaisiin opetustehtäviin muutama kuukausi valmistumisen jälkeen.

Vierailija
14/20 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääaine matikka. Ensin lehtorin sijaisena yliopistolla pari vuotta, olin toki alikoulutettu, kun nykyisin yliopistolehtorin oletetaan olevan väitellyt. Siitä suoraan it-alalle vakinaiseen suhteeseen. 15-vuotta takana. Tuskin eläkepaikka, mutta hyvin sillä on eläminen kustannettu, talo maksettu...

Vierailija
15/20 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistyminen on ollut vaikeaa, yhteiskuntatiede näin laveasti sanottuna ala. Tällä hetkellä teen oman alan töitä hipovia töitä, joita olisi varmaam vaikea tehdä ilman tätä koulutusta, mutta toisaalta ne eivät ihan hirveää osaamista vaadi. Parempi kuin tehdä jotain täysin koulutukseen liittymätöntä, mutta tuntuu silti, että en enää pääse kunnon töihin ollenkaan. Nykypaikassa kun ei ole etenemismahdollisuuksia ja muualla työnantajat katsovat, että työkokemukseni ei ole tarpeeksi vaativan tasoista.

Vierailija
16/20 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääaine sosiaalityö. Heti vakityö kriminaalipuolelta ja muuallekin oikein olisi pyydetty töihin.

Vierailija
17/20 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 jatkaa, että työt eivät siis vaadi hirveästi osaamista verrattuna siihen, mitä tällä koulutuksella osaisin ja mitä muut ympärillä samalla koulutuksella tekevät. Vaatii tietysti osaamista verrattuna siihen,että ihan puskista alkaisi tehdä.

Vierailija
18/20 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiologi, eka työpaikka yliopistolla suunnittelijana, ensin määräaikaisuutta muutama vuosi. Nyt sitten vakityössä n. 14 vuotta.

Vierailija
19/20 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologi. Ensimmäinen kokopäiväinen työ oli oman alan työtä, joka jatkui työharjoittelun jälkeen kun opinnot vielä oli kesken. Aluksi oli määräaikainen, myöhemmin vakinaistettiin. Vastasi koulutusta. Aiemmin olin toki ollut opintojen ohella töissä mm. kaupassa, puhelinmyyjänä yms. 

Vierailija
20/20 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Informaatiotutkimus. Työ oli oman alan töitä. Pätkä, joka jatkui vielä alkuperäisen sopimuksen jälkeen.