Kuinka monta vuotta piilareiden käyttöä?
Onko olemassa jotain rajaa tai arviota, kuinka kauan voi käyttää piilolinssejä? Käytän päivittäin kk-linssejä ja näin on mennyt jo liki 15 v. Haluaisin leikkaukseen, mutta pohdin, että pärjäänkö vielä jonkin aikaa. Kokemuksia kenelläkään?
Kommentit (4)
Itse käytin 17v lähes päivittäin piilareita, kunnes ne alkoivat kuivattaa silmiä niin paljon, ettei enää vaan pystynyt. Viime kesänä kävin laserleikkauksessa. Näkö on nyt jopa parempi kuin piilareilla ja laseilla eikä silmät ole enää yhtään kuivat.
Kyllähän niitä voi käyttää vaikka koko loppuiän. Ja jos miinuksia on vähän, niin ikänäön myötä niistä voi päästä eroonkin. Mulla mennyt nyt piilareilla 20 vuotta, tosin en käytä joka päivä.
Minulla toimi piilarit noin 20. V kunnes alkoivat tuntumaan imukupeilta silmissä. Lopussa oli piilareista myös jatkuvaa roskan tunnetta silmissä. Kävin laserissa joskus 34 vuotiaana. Oli ihana helpotus päästä laseista/ piilaresta. Viikko sitten jouduin valitettavasti hankkimaan ensimmäiset pluslasit kun ryhtyy tuo ikänäkö jo vaivaamaan, olen 48 v.
Ei siinä mitään rajaa ole. Tärkeintä käydä säännöllisesti tarkastuksessa niin näkevät kyllä silmiesi voinnin. Itse käytän harvoin kertakäyttöisiä, niidenkin laatu on kehittynyt huimasti siitä kun ensimmäisenä ostin joskus kymmenen vuotta sitten joten eiköhän ole sama kuukausilinsseissä.