Blogit sun muut saavat tuntemaan oloni niin huonoksi äidiksi!
Olen reilu 40-vuotias nainen, joka on tehnyt lapset "kahdessa erässä" - ekat kaksi jo melkein 20 vuotta sitten, toiset kaksi nyt viiden vuoden sisään. Tuolloin 15-20 vuotta sitten asenneilmapiiri (pienten) lasten osalta oli ihan toisenlainen.
Meidän lasten synttäreille on tehty yksinkertainen täytekakku, joskus jopa valmiskakkupohjasta. Mitään värikoodia tai ilmapalloja kummempia koristeita ei ole koskaan ollut. Vaatteet on ostettu sieltä mistä on järkevintä, näiden nuorempien kohdalla linjalla H&M/Lindex/KappAhl/Prisma/Cittari. Lastenhuoneissa on tyyliin sänky, vaatekaappi, matala pöytä ja pari tuolia ja jotkut hyllyt, joissa säilyttää leluja. Ei mitään tarkoin mietittyjä värejä tai design-klassikoita, joiden kanssa lapset myöhemmin lähtisivät omiin asuntoihinsa. Lasten nimetkin ovat niin tavalliset, eikä niiden taustalla ole mitään hienoja tarinoita! :D
Tämä saa minut tuntemaan itseni niin mitättömäksi ja tylsäksi, suorastaan välinpitämättömäksi äidiksi. Muut tilaavat Jenkeistä popcorn-kulhot lastenkutsuille, vuokraavat suklaaputouksen ja kutsuvat melkeinpä pellen tekemään hattaraa. Lastenvaatteet ovat sävysävyyn ja lastenhuoneissa vääränlaiset vetimet kaapeissa saavat koko kokonaisuuden pilalle. Järkeni sanoo, ettei lapset tästä mitenkään kärsi mutta äh, silti tunnen valtavaa alemmuudentuntoa! :(
Kommentit (5)
Pahinta tässä on se, että pelkään lasteni joskus myöhemmin kokevan katkeruutta siitä, etten ole ollut samanlainen äiti kuin ne superäidit, jotka laittavat aina kaiken viimeisen päälle :(
Ei nuo äidit tee sitä lastaan vaan itseään varten. Suurin osa lapsista tykkäisi lastenhuoneessa kai eniten jostain kammottavista cars-verhoista ja epäesteettisistä majarakennelmista.
Vähän sama, kun itse ulkoilen tosi paljon ja kai mua sen vuoksi voisi joku pitää superäitinä (vaikkei siitä saakaan niin näyttäviä blogikuvia kuin sisustuksesta tai synttärikoristeluista) . Mut oikeasti viihdyn vaan ulkona itse enkä jaksa sitä, että sisällä joutuu koko ajan raivaamaan paikkoja lapsen sotkujen jäljiltä.
No samoin tuntisin kai minäkin jos lukisin blogeja. Siksi en lue niitä :)
Meitä ihmisiä on niin monenlaisia. Ei itseään kannata liikaa verrata muihin. Rakenna omasta elämästä sellainen missä olo on hyvä. Lapset ovat onnellisia, jos sinä olet. Ei ne kaipaa muuta kuin ihan tavallista elämää.
Älä lue niitä blogeja, jos ne ahdistaa. Äläkä vertaa itseäs niin kauheasti muihin. Opeta myös lapsillesi, että rakkaus on tärkeämpää kuin merkkivaatteet ym. turha paska.
No meidän lapsi toivoi viimeksi, että " jos äiti ei pidetä mitään teemajuhlia vaan ihan tavalliset synttäri-synttärit".