Pitäisikö tässä uskoa joihinkin ihmegeeneihin vai...?
Ihmettelen kroppani käyttäytymistä raskausaikana. Viikkoja on nyt tasan 30 takana. Olen syönyt koko raskauden ajan keskimäärin 3000 kcal päivässä ihan piittaamattomuuttani ja laiskuuttani, olin siis alkujaankin normaalipainoinen. Tästä huolimatta paino on noussut grammalleen käyrän mukaisesti sen mukaan, mitä vähimmäismääräisesti pitäisi normaalitilassa milläkin viikolla olla tullut painoa. Olen hyvä laskemaan kaloreita, koska olen tehnyt sitä jo vuosikausia (osaan yleisimpien ruokien kalorimäärät ulkoa) ja yleensä tarkistan kalorimäärät vielä netistä ja purkkien kyljistä.
Voiko olla, että kroppani ei vaan niin tehokkaasti hyödynnä kaikkea syömääni? Käyn toki isommalla asialla 2-3 kertaa päivässä yleensä, mikä ei kai ole ihan tavallista. Pituutta minulla on lähemmäs 180 cm, jos se johonkin vaikuttaa.
Äidilläni vaikutti olevan sama, koska hän kertoi syöneensä raskausaikana aina kaksinkertaisesti sen mitä normaalisti, ja lihoi silti vain oppikirjojen mukaisesti raskauksissa. Oli todella hoikka vielä 5 lapsen tekemisen jälkeenkin.