Olen todella iloinen että 13v tyttäreni vaan pelaa ja välillä leikkii petseillä/pehmoilla! Minä kiskoin tuossa iässä kaljaa kaksin käsin ja käänsin sätkiä-
Eikä ollut mikään sossuperhe meillä, hyvät vanhemmat. Pikkukaupunki ja 90-luku niin oli enemmän sääntö kuin poikkeus että meno oli tuollaista.
Kommentit (51)
Ole tyytyväinen🤗
Hirveetä nähdä n.13v röökit suussa ja kaljatölkki kädessä😡
Ei sun hyviä vanhempia kuitenkaan ihan hirveästi kiinnostanut, mitä 13-vuotias lapsi tekee.
Vierailija kirjoitti:
Nuorten juominen on vähentynyt, onhan siitä uutisoitu.
Niin on. Samalla nuorten huumeidenkäyttö on lisääntynyt, onhan siitä uutisoitu.
Itekki oon ihmetelly ku kattonu lähipiirin teinejä. Käy koulua, on asiallisia, ei karkaile kotoa yms.
Enne tuntu joka talossa olevan teineillä liianki kova meno eikä kukaa saanu ruotuu.
Toki en tiä et mitä nuo salaa tekevät mut kuitenki.
Itse, kun olin 13v niin isäni käski aikuistua.
Pakosta sitten luovuin kaikista leluistani ja pehmoista tuli koristeitani.
Probsit sinulle että annat vielä leikkiä tuossa iässä. Muistan kun itse leikin tuon ikäisenä niin vanhemmat suuttuivat ja karjuivat pää punaisena että olen liian vanha leluille ja että eikö jo tuonikäisenä voisi alkaa tekemään jotain muuta kuin leikkiä leluilla.
Oma lapseni on vasta 7v mutta hänen aion antaa leikkiä ihan niin kauan kuin vain haluaa.
Se voi tuntua nyt susta kivalta, mutta ootappa kun tyttäres on aikuinen ja sen ikäinen että sun mielestä sillä pitäisi olla jo poikaystävä, jossain vaiheessa pitäisi alkaa perustamaan perhettä jne.... Ei tule tapahtumaan! Ei nää nykyajan epäsosiaaliset pelaajat ja kotona nyhjääjät tule ikinä löytämään kumppania eikä välttämättä edes kavereita. Siellä puskassa kaljalla sentään opitaan elämään "laumassa" ja sosiaalisia taitoja. Peleistä ei opita muuta kuin syrjäytymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ennen vedettiin puskassa olutta kavereiden kanssa. Nykyään vedetään pírïä suoraan suoneen kun pelataan yksin kotona Runescapea.
Vierailija kirjoitti:
Ei sun hyviä vanhempia kuitenkaan ihan hirveästi kiinnostanut, mitä 13-vuotias lapsi tekee.
Kiinnosti toki mutta olivat sinisilmäisiä "Mä mee Maijalle", "Selvä mene vain". Eivät osanneet kuvitella, että juodaan keskellä viikkoa kaljaa/viiniä tms. Sitten kun olin pari kertaa tullut kännissä kotiin, koettivat vahtia mutta molempien oli käytävä töissä eivätkä voineet lukita minua siivouskomeroonkaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ennen vedettiin puskassa olutta kavereiden kanssa. Nykyään vedetään pírïä suoraan suoneen kun pelataan yksin kotona Runescapea.
Parempi suoneen kuin suoleen.
Tää on taas vähän sama juttu kuin se, että työnnetään taaperolle tabletti että se ei häiritse vanhempia. Tuntuu sillä hetkellä mainiolle ja hyvälle idealle, mutta jostain se lapsi jää pahasti paitsi.
Nuoret voivat silloin huonosti. Hirvittävän huonosti. Ja ryhmäpaine päälle! Esim. tupakka oli semmoinen, että vain uskikset ja nörtit oli polttamatta. Jos halusit kuulua porukkaan niin levikset jalkaan ja mallu huuleen. Ap
Olet aika itsekäs ja sairas mutsi kun sua vaan kiinnostaa että tyttäres on mahdollisimman helppo tapaus sulle. Onko käynyt mielessä että se saattaa kärsiä siitä kun ei ole kavereita ja sen takia pakenee pelien ja lelujen maailmaan?
No en kyllä kauhean iloinen olisi jos 13-vuotias leikkisi leluilla ja pelaisi. Onko hän erityislapsi vai mistä viivästymä? Ryypätä ja polttaa ei tietenkään tarvitse, mutta olisi hyvä liikkua jossain kavereiden kanssa ja vaikka harrastaa jotain kehittävää. Onko hänellä ystäviä vai onko hän syrjäytyjän alku?
Vierailija kirjoitti:
Nuoret voivat silloin huonosti. Hirvittävän huonosti. Ja ryhmäpaine päälle! Esim. tupakka oli semmoinen, että vain uskikset ja nörtit oli polttamatta. Jos halusit kuulua porukkaan niin levikset jalkaan ja mallu huuleen. Ap
Ei, vain jotkut oli tuollaisia kuin sinä olit.
Vaikuttaa provolle. Tuossahan on kaikki huolestuttavat syrjäytymisen merkit ja äiti vaan ihan onnessaan kehuu.
Mutta onko sekään nyt parempi, että teini on ylipainoinen tablettia räpläävä päänsärkyinen ja niskavaivainen sohvaperuna joka vaan ryystää energiajuomaa ja mussuttaa karkkia? Ja halii pehmoja?
Ja huomaa jonain päivänä olevansa 25vuotias joka ei ole ikinä pussannut kuin koiraa tai pehmonallea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnosti toki mutta olivat sinisilmäisiä "Mä mee Maijalle", "Selvä mene vain". Eivät osanneet kuvitella, että juodaan keskellä viikkoa kaljaa/viiniä tms. Sitten kun olin pari kertaa tullut kännissä kotiin, koettivat vahtia mutta molempien oli käytävä töissä eivätkä voineet lukita minua siivouskomeroonkaan.
Ap
Mistä sait rahaa alkoholiin?