Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muilta karppaajilta hävinnyt selluliitti kokonaan?!

Vierailija
27.07.2006 |

Tänään vasta tajusin, enenn oli perse ja reidet ihan järkyttään näkösiä kuoppapeltoja. nyt ei jäljellä kerrassaan yhtään mitään!! jumaliste, hitto, olen niin iloinen:)))

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasva on ihan olennaista. Jos ei sitä käytä, niin sitten karppaaminen on jotakuinkin vaikeaa.

Ja mikset paista rasvassa?? Jos haluat ryhtyä karppaamaan, pitää tiettyjä asioita opetella tekemään toisin. Ihan kuten muissakin laihdutus- tai elämäntapajutuissa.

Rasva-aineenvaihdunta on monimutkainen kuvio enkä sitä nyt tässä ala selostaa. Kirjoista ja karppaus-sivuilta löytyy tietoa aiheesta.

Sen voin todeta, että ihminen, joka ei laihdu 1200 kcal:n painonvartijaruokavaliolla voi laihtua 2500 kcal:n karppiruokavaliolla.. liikunnan määrän pysyessä samana.

Eli sanonta " laihtuakseen pitää kuluttaa enemmän kuin syö" ei välttämättä pidä paikkaansa ;)

Vierailija
22/44 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Käyn neljästi viikossa salilla ja mietinkin, että miten siellä jaksaa jos vähentää hiilihydraatteja rajusti? Painoahan mun ei tarvitsisi pudottaa kuin max muutama kilo, mutta sitä sellua löytyy reisien sivusta multakin.

Alussa voi olla sopeutumisongelmia, mutta ne menee äkkiä ohi. Mä oon karpannut 2 vuotta ja käyn salilla 4-5 kertaa viikossa. Mun mies on karpannut yhtä kauan ja on ammattilaisurheilija. Paremmin jaksaa pelata rasvapolttoisena kuin entisellä hiilaritankkausmenetelmällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat aika inhottavia välillä.

t: se aloitteleva

Vierailija
24/44 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä jaksaisiko joku kirjoittaa tänne esimerkkipäivän? siis mitä syötte ja juotte päivän aikana? ja onko se jo sellaista " ylläpitoa" vai ihan laihdutusta?

thänks!

Vierailija
25/44 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiaiseks vaikka niitä paljon parjattuja munia ja pekonia. Tai sitten vaikka salaatinlehtiä, juustoa, meetwurstia, punainen viili kera pelaavansiemenrouheiden.

Lounaaks esim. kaalivuoka (kaalia, jauhelihaa, smetanaa, juustoraastetta) ja salaattia.

Illalliseks esim. parsakaalta ja kukkakaalta ja paistettua lohta kera salaatin.

Välipaloiks, jos tarttee, niin manteleita, pähkinöitä tms. Juomaks vettä, vichyä, viiniä, kahvia.

Vierailija
26/44 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaaksi 2 kananfilettä ja hieman kukkakaalia

Illalla n. 10 suolapähkinää

mansikka-ruusunmarjakeittoa + kermavaahtoa jälkiruokakipollisen verran ja myöhemmin kaksi kananmunaa.

Rasvat jäi eilen minimiin, joten korjasin sitä hieman ja tänään aion syödä kukkakaalia kermassa ja voissa hieman enemmän kuin eilen ja joukkoon sekoitettu pienessä voimäärässä paistettua naudan jauhelihaa. Aamupalaa ei edelleenkään. Illalla riittänee taas muutama suolapähkinä, kananmunaa ja sitä kermavaahtokiisseliä, nam =)

Ja vettä menee nyt yli 2 litraa päivä ja jokunen kahvimuki kermalla.

Vierailija
27/44 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se puoli kiloa päivässä pitäis upota. Ennemmin niitä kermassa kuin mansikka-raparperikeittoa! Ja tää oli ihan hyvällä! :)

Vierailija
28/44 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä rasvaa tarvitse pelätä.

Vierailija
29/44 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen jäi syömiset vähälle, normaalisti mulla on kasviksia mukana, ei niin paljon kuin tarvis kun ne ei ole mitään erityisiä suosikkeja.

Aamulla otin muutaman salaatinlehden suuhuni veden keran.

Normaalisti syön salaattia ja tomaattia jonkin verran, ne vaan ei uppoa =(

Tiedän että marjat pitäis Atkinsin alkuvaiheessa jättää pois, mut...

Vierailija
30/44 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta olen alkumetreillä, oikeastaan senteillä, tässä karppauksessa. Haluan kuitenkin kokeilla, mutten aivan atkinsia tms. Lähinnä hyväkarppausta. Mutta nyt kun tuossa lueskelen viestejä, niin onko tämä heti alkuunsa menossa metsään.

Vetelen esim. niitä omenia (tänä aamuna 1 kpl/iltapäiväksi 1 kpl ja illalla 1 kpl). Lisäksi en ole voinut luopua ruisleivästä eli aamulla syön yhden viipaleen täysruisleipää (ei ainakaan selosteen mukaan sisällä vehnäjauhoja) kera Oivariinin, Oltermannisiivun ja metvurstin. Taispa olla kurkkuakin päällä. Lisäksi kuppi kahvia. Ompun lisäksi söin vielä porkkanan.

Lounaalla aion syödä karppiohjeen mukaan tehtyä jauhelihamureketta ja sieni/sipuli muhennosta (tehty siihen jutskaan, jonka nimeä en nyt muista, mutta mainoksen mukaan sitä käyttämällä " olet virtuoosi" , joku cousine tai jotain). Lisäksi jotain tomaattia, kurkkua, salaattia...

Iltapäivällä varmaan kahvia/pala leipäjuustoa/se omena.

llasta en vielä tiedä...en ole suunnitellut, muuta kuin sen omenan.

Mulla on nyt siis kans vähän ongelma noiden vihannesten yms. rehujen kanssa, kun en ole oikein koskaan ollut hyvä niitä syömään. Omppu maistuu parhaalle, mutta eikö sitä saakaan syödä???

Näistäkin sais tuolla karppi-info -sivuilla tietty tietoo, mutta ei nyt voi rekisteröityä...mutta jos joku vähän edes kommentois.

Ai niin, mulla ei ole kuin ehkä jotain 5 kg painoa pudotettavana, urheilen, mutta sellua löytyy...ja haluaisin kokeilla, kuinka tämä vaikuttaa yleiseen olemiseen/elämänlaatuun.

Vierailija
31/44 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 omena päivässä olisi parempi tahti. eikö tosiaan ole sellaista vihannesta josta tykkäisit? kesäkurpitsa on ainakin monien mieleen.

Vierailija
32/44 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yhdessä ompussa on hiilareita keskimäärin 16 g, eli kolmessa jo aika paljon. Sitten kun vielä lisää ruisleivän ja muut päivän hiilarit, niin saattaa jo paukkua hyväkarppauksenkin ylärajat rikki.

Vierailija
33/44 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ikänä tykännyt peunoista enkä pastoista. leipä on ainoa jota jokseenkin kaipaan.

Vierailija
34/44 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä omenassa on siis noin kauheesti hiilareita. Yhden olen nyt siis syönyt, taidanpa kehitellä jotain muuta niiden kahden suunnitellun tilalle. Täytynee käydä tutkimassa sitä olikos finelli tai jotain -sivua, jossa on kätsysti näkyvissä hiilareiden määrät.

Kyllä menee kesäkurpitsat, munakoisot, kaalet (siis kaikenmoiset), mutta lähinnä gratinoituna, paistoksina yms., mutta ei kylläkään raakana. Tässä nyt sitten tulee tenkkapoo, että mitä popsin täällä työpaikalla. Ei oikein mitään muhennosta viitsisi pistellä. Pelkkä vichyvesi ei oikein riitä. Tarkoitan lähinnä tuommoista kahvitaukosyömistä. Mulle kyllä tulee nälkä, jos en saa jotain pientä aamupalan/lounaan/illallisen välillä.

Mikä on muuten suhtautuminen porkkanaan? Raakana kait ok, mutta entäs keitettynä tai vaikka gratinoituna?

Vierailija
35/44 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasillinen punaviiniä iltaisin tms on mulle ihan must. Pitääkö siitäkin luopua? Oon 174cm 63kg pari kiloa pois olis ihan ok, mut mun vitsauksena selluliitti...

Vierailija
36/44 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön aika usein vesimelonia esim salaatissa. Viljat pois....

Vierailija:

terv. nainen joka on 170 cm pitkä, painaa 62, haluaisi painaa 55 ja joka haluaa syödä aamupalaksi kaurapuuron banaanin kanssa...

Vierailija
37/44 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin silti laihdun :)

Vierailija
38/44 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niitä vetäiset 3/pv ja oletetaan että 1 omppu painaa n 150g saat pelkästään omenista 43g hiilareita. Sen lisäksi ruisleivän palasi, joka sisältänee myös n 15g tai enemmän hiilareita. Kun ajatellaan että saat näistä pelkästään jo lähes 60g hiilareita ja näiden lisäksi oletettavasti käytät maitotuotteita yms, niin et kyllä ihan karppi taida vielä olla. Otahan nyt ensimmäisenä 2 omppoa pois ruokavaliostasi. Itselläni pidän nyrkkisääntönä, että 1 päivän aikana syön korkeintaan 1 seuraavista: 1 hedelmä, 1 ruisleivän pala, 1 jäätelö tms herkku.

Sovellan myös vinkkiä, jonka sain raskausdiabetekseen liittyen, eli juon lasillisen maitoa puoli tuontia ennen hiilihydraattipitoista ateriaa. Näin insuliini on valmiina pilkkomaan sokeria.

Vierailija:

vasta olen alkumetreillä, oikeastaan senteillä, tässä karppauksessa. Haluan kuitenkin kokeilla, mutten aivan atkinsia tms. Lähinnä hyväkarppausta. Mutta nyt kun tuossa lueskelen viestejä, niin onko tämä heti alkuunsa menossa metsään.

Vetelen esim. niitä omenia (tänä aamuna 1 kpl/iltapäiväksi 1 kpl ja illalla 1 kpl). Lisäksi en ole voinut luopua ruisleivästä eli aamulla syön yhden viipaleen täysruisleipää (ei ainakaan selosteen mukaan sisällä vehnäjauhoja) kera Oivariinin, Oltermannisiivun ja metvurstin. Taispa olla kurkkuakin päällä. Lisäksi kuppi kahvia. Ompun lisäksi söin vielä porkkanan.

Lounaalla aion syödä karppiohjeen mukaan tehtyä jauhelihamureketta ja sieni/sipuli muhennosta (tehty siihen jutskaan, jonka nimeä en nyt muista, mutta mainoksen mukaan sitä käyttämällä " olet virtuoosi" , joku cousine tai jotain). Lisäksi jotain tomaattia, kurkkua, salaattia...

Iltapäivällä varmaan kahvia/pala leipäjuustoa/se omena.

llasta en vielä tiedä...en ole suunnitellut, muuta kuin sen omenan.

Mulla on nyt siis kans vähän ongelma noiden vihannesten yms. rehujen kanssa, kun en ole oikein koskaan ollut hyvä niitä syömään. Omppu maistuu parhaalle, mutta eikö sitä saakaan syödä???

Näistäkin sais tuolla karppi-info -sivuilla tietty tietoo, mutta ei nyt voi rekisteröityä...mutta jos joku vähän edes kommentois.

Ai niin, mulla ei ole kuin ehkä jotain 5 kg painoa pudotettavana, urheilen, mutta sellua löytyy...ja haluaisin kokeilla, kuinka tämä vaikuttaa yleiseen olemiseen/elämänlaatuun.

Vierailija
39/44 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä se omenafriikki jälleen, juuri vatsansa täyteen ahtaneena sitä mureketta yms. Jos olis vielä pottua siihen lautaselle pitänyt heittää, niin no way...

Pitää alkaa tutkia tarkemmin karppi-infon ruokaosiota. Sieltä saa vinkkejä varmaan noihin välipaloihin. Karppipitsakin täytyy testata. Just nyt kyllä tuntuu, että ei tähän vatsaan mitään välipalaa tartte, mutta ans kattoo parin tunnin päästä.

Mulla on vaan niin alkuvaiheessa tämä touhu, ettei elimistökään ole vielä varmaan aivan satasella mukana, mutta eiköhän tasoitu.

Niin, vielä semmoinen pointti, josta vois tehdä vaikka uuden ketjun. Ihan mielenkiinnosta, polttaako kukaan täällä olevista karpeista? Minä poltan ja nyt olen tehnyt kummallisen havainnon; rööki maistuu suoraan sanottuna p....lle. En tiedä johtuuko tästä, mutta karppivalion aloittamisen jälkeen moinen on ilmaantunut. Kellään muulla? Tää ois nimittäin aivan huippujuttu, kun vielä pääsis jotenkin tupakastakin eroon!!

Vierailija
40/44 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan vielä en aio luopua. Alkuun suu maistuikin paskalle, poltti tai ei.

t: 2,5 viikkoa karpannut