Kuka vastaa naisen orgasmista?
Kaverini on suhteessa, jossa naisen on vaikea laueta. Mies on valmis kaikkeen, mutta nainen ei oikein tiedä mistä pitää, ei osaa pyytää tai ehdottaa mitään. Ja kun hän ei useimmiten saa orgasmia, petihommat eivät naista erityisesti kiinnosta.
Niin. Kuka vastaa naisen orgasmista? Mies, vai nainen itse?
Toivon, että erityisesti naiset, joiden on vaikeaa laueta, vastaavat. Pahoittelen kysymyksenasettelun heteronormatiivisuutta.
Kommentit (31)
Oma mieheni antaa mielellään minulle montakin orgasmia eri tavoin, se on hänestä ihanaa nähdä kun nautin. Hyvin usein jo ennekuin itse saa...ja joskus sitten sen jälkeen.
Ja minä teen myös kaikkeni hänen eteensä. Vuosikymmenet menty näin. Parasta seksiä en voisi saadakkaan. Ollaan yhä rakastuneita.
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni antaa mielellään minulle montakin orgasmia eri tavoin, se on hänestä ihanaa nähdä kun nautin. Hyvin usein jo ennekuin itse saa...ja joskus sitten sen jälkeen.
Ja minä teen myös kaikkeni hänen eteensä. Vuosikymmenet menty näin. Parasta seksiä en voisi saadakkaan. Ollaan yhä rakastuneita.
Näin sen kuuluu ollakkin!! Minä ainakin nautin suunnattomasti siitä, että saan vaimolleni tuottaa nautintoa ja varsinkin orgasmeja. 98% hoidan hänelle orgasmin ennen omaani. Vastavuoroisesti saan itse pyytämättäkin suikkaria tms, jos ei itse naiminen jostain syystä onnistu.
Nainen itse tietenkin mutta miehellä on myös paljon vaikutusta asiaan koska joidenkin miesten kanssa ei saa koskaan orgasmia ja joidenkin kanssa saa aina.
No jos ei oteta lukuun itsetyydytystä, niin nainenhan antaa miehelle orgasmin tavalla tai toisella.Luulisi sitten vastavuoroisuuden pelaavan. Naisen se mies tarvitsee, ellei ole homo. Turha sanoa, että mies sitä penistä liikuttelee. Ei aina edes ole niin..ja kylllä kai naisetkin liikkuvat miehensä mieliksi, minä ainakin.
Saakohan tuo nainen itse itselleen tuotettua orgasmin kuinka helposti?
Itse olen varmaankin ollut kategoriassa 'hankalasti miehen kanssa orgasmoiva'. Itselleni olen kyllä osannut hyvät ja nopsat laukeamiset tehdä. Itsellä ongelmia on ollut liiallinen toisen miellyttäminen, vaikeus antautua nautintoon etc. Näissä on ollut tekemistä, ja on edelleenkin. Myös ihan nämä mielihyväradat ovat tarvinneet boostia. Masturbaatioharjoittelu ja sensitiivisyyttä lisäävät harjoitukset ovat olleet myös hyväksi minulle.
Yleisesti ottaen syitä ongelmiin voi olla hyvin monenlaisia, ja siksipä ohjeitakin on erilaisia eri tilanteisiin. Kannattaa lukea kirja 'Come as you are'. Siinä on paljon hyvää tietoa. Tärkein on valaa uskoa, että ihminen, jonka seksuaalisuudessa on poikkeamaa kumppaninsa seksuaalisuudesta, on aivan yhtä hyvä ja normaali kuin kuka tahansa muukin. Meissä on eroja ihan hermostossa ja reaktiotavoissa. Ihan jo hellyys ja kehuminen lisää itsetuntoa, joka on tarpeen orgasmin vaatimassa heittäytymisessä (jos on päässään vain murehtimassa omaa huonouttaan, miten voi päästää irti nautintoon?).
Vastaus kysymykseen: jokainen on vastuussa itse orgasmistaan. Kumppanin tulee rakastaa ja tukea.
"Saakohan tuo nainen itse itselleen tuotettua orgasmin kuinka helposti?" Ei suinkaan nainen noin kirjoita...noin kirjoittaa mies.
Uskon, että useimmat naiset saavat orgasmin, kun mies hyväilee klitorista. Sehän on sama kuin miehen penis, paitsi että siinä enemmän tuntoaistimuksia. Yksinkertaista. Ei siis vaikeaa ollenkaan.
Harva nainen on oikeasti kyvytön saamaan orgasmin.
Vierailija kirjoitti:
"Saakohan tuo nainen itse itselleen tuotettua orgasmin kuinka helposti?" Ei suinkaan nainen noin kirjoita...noin kirjoittaa mies.
Onko se tämä uudenkuun aika, vai mikä se nyt pistää näkemään miehiä joka nurkan ja sivulauseen takana?
"Tärkeää on myös se, nainen ja seksikumppani opettelevat sukupuolielinten rakenteen ja toiminnan periaatteet. Näissä perusasioissa on monilla naisilla ja vielä useammalla miehellä huomattavaa tiedon puutetta. Yllättävän moni mies ei tiedä juuri mitään klitoriksesta ja sen merkityksestä orgasmin saamiselle."
lähde; www.seksuaaliterveysklinikka.fi
Yllättävän moni mies ei haluakkaan tietää saati koskea siihen..
Mies saa lähes aina, ei ongelmaa. Ja tuottaa panemalla oman orkkunsa.
Nainen taas on vastuussa siitä, että kertoo miehelle miten saa orgasminsa. Jos ei kerro on turha kitistä miksei hänelle tuoteta orgasmeja.
Jokainen nainen on vähän erilainen, eikä suurin osa miehistä ole meedioita.
Jos joku sattuu osumaan oikeaan on luultavasti siitä, että kohdalle on sattunut samanlaisia naisia ennenkin.
Ei kukaan tai nainen itse, mutta omalla kohdallani asia on kyllä niin, että jos mies haluaa saada oikeasti hyvää ja monipuolista seksiä, niin kannattaa nuolla mulle se orgasmi heti alkajaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mies saa lähes aina, ei ongelmaa. Ja tuottaa panemalla oman orkkunsa.
Nainen taas on vastuussa siitä, että kertoo miehelle miten saa orgasminsa. Jos ei kerro on turha kitistä miksei hänelle tuoteta orgasmeja.
Jokainen nainen on vähän erilainen, eikä suurin osa miehistä ole meedioita.
Jos joku sattuu osumaan oikeaan on luultavasti siitä, että kohdalle on sattunut samanlaisia naisia ennenkin.
Kyllä juuri noin. Mutta kun nyt näyttää olevan outoja miehiä, jotka keksivät ties mitä verukkeita ETTEI tarvitse naiseen tosiaan koskea käsin lainkaan - tätä ihmettelen suuresti! Ja naist kertovat, kuinka ovat miehelle sanoneet miten haluavat tulla kosketuski, mutta miehet eivät vaan halua niin tehdä - sille on toinenkin sana ja se on itsekkyys. Suorastaan sadisteja ovat nuo miehet! Onneksi on vielä oikeitakin miehiä, jotka haluavat olla hyviä rakastajia, ja nauttivat naisensa nautinnosta. Itsellä sellainan.
mites suoli pop perälä sanoi että jokainen hoidelkoon orgasminsa itse
Vierailija kirjoitti:
mites suoli pop perälä sanoi että jokainen hoidelkoon orgasminsa itse
Ja mies hoitelee omansa naisen avulla...
Siitä, kuinka kauan naisella kestää orgasmin saaminen, on erittäin vähän tutkimustietoa. Vielä julkaisemattomassa hollantilaisessa tutkimuksessa asianmukaisen stimulaation avulla naisilta kului keskimäärin noin 10 minuuttia orgasmin saamiseen. Tämän perusteella miehillä todettu noin 9 minuutin keskiarvo näyttää suurin piirtein riittävältä ajatellen naisen orgasmin saamista yhdynnässä. Toisaalta on syytä muistaa, että vain pienehkö osa naisista ylipäänsä pystyy saamaa orgasmin yhdynnässä, koska asianmukaista stimulaatiota ei välttämättä tapahdu. Esimerkiksi pelkät yhdyntäliikkeet harvoin riittävät.
Juhana Piha
Lähteet:
Strassberg ym, Arch Sex Behav 1987;16:327
Rowland ym, J Psychosom Res 2000;48:69
Varden Broucke ym, J urol 2007;177:237
Waldinger ym, J Sex Med 2005;2:498
Corty ym, J Sex Med 2008;5:269
Miksi aina puhutaan vain naisen orgasmista? MIehen orgasmi ja tyydytys ei ole aina niin itsestäänselvyys. Se on paljon muutakin kuin pelkkä siemensyöksy. Mies voi heittää mällit ilman että saa orgasmia, tätä eivät kaikki naiset taida nykyäänkään ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina puhutaan vain naisen orgasmista? MIehen orgasmi ja tyydytys ei ole aina niin itsestäänselvyys. Se on paljon muutakin kuin pelkkä siemensyöksy. Mies voi heittää mällit ilman että saa orgasmia, tätä eivät kaikki naiset taida nykyäänkään ymmärtää.
Tämän kaiken luettuasi olisi siis sinusta syytä pureutua miehen orgasmiin?
Jep, naiset saavat tosi vähän orgasemja, ja miehet vielä suhtautuvat näköjään niiden antamiseen vihamielisesti, ja sinä valitat mihen orgasmista, jossa naisen keho jollain tavalla aina antavana?Eikö ole naisesi vagina tarpeeksi hyvä? Käske nyt ihmeessä johonkin kurssille.
Ei ole itsekkyydellä enää väliä...
Olin suhteessa jossa naiselta sain lypsämällä lypsää mitä hän haluaa ja mistä erityisesti nauttii. Ei mitään toivomuksia tullut sen suhteen miten hänelle saataisiin orkku joten kyllästyin sitten kyselemään ja panin sitten mennen tullen häntä ja ajattelin vain itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Olin suhteessa jossa naiselta sain lypsämällä lypsää mitä hän haluaa ja mistä erityisesti nauttii. Ei mitään toivomuksia tullut sen suhteen miten hänelle saataisiin orkku joten kyllästyin sitten kyselemään ja panin sitten mennen tullen häntä ja ajattelin vain itseäni.
Ymmärrän. Meidät naiset niin opetettu olemaan hiljaa ja vaatimatta mitään, nainehan perinteisesti huono jos pyytelee tai ylipäänsä nauttii.. tuo siis ikävä vanha perintö tytöille.
Itse vapauduin vasta vanhemmiten, ja nyt nautin seksistä suunnattomasti päivittäin, ja pyydän miheltä kaikenlaista joka taas häneltä ei noin vain onnistu, eli ns hannaa. Se onkin uusi juttu nyt minulle kun vihdoinkin olen avannut kaikki portit!
Omalla kohalla minä tai poikaystävä. Oma mies ei siihen kykene.