Te jotka vaalennatte kotona hiukset?
Millä vaalennatte ja miten saatte tasaisen viileän vaaleat hiukset? Onko teillä joku apuri kenties? Kuin usein vaalennatte?
Kommentit (29)
Vaalennan välillä pihiyttäni kotona, mutta en saa tasaista viileän vaalea lopputulosta koskaan. Tulee lämmintä keltaista ja takaa epätasaisesti. Aina. Sitten menen taas kampaajalle kun näkyy maantienvärinen juurikasvu ja tonsuuriraita keltaista.
Vaalennan laittamalla raitoja muutaman kerran vuodessa. Perusvärini on vaalea maantie.
Hopeashampoolla yritän sävyttää, mutta kyllä tämä sävy on silti enemmän lämmin kuin viileä. Koko päätä en ole enää viitsinyt värjätä, koska sitä pitäisi tehdä joka kuukausi ja se näkyy hiusten kunnossa. En ole kotikonstein täydellistä viileää sävyä saanut, joten tällä mennään.
Mä tykkäisin sellaisesta viileän vaaleasta hiusväristä ja sopiikin hyvin mutta ei rahaa kampaajalle joka kk saati puolen vuoden välein edes työttömänä.
Ap
Oma väri vaalea maantie...en tiedä onko viileä nykyään vai lämmin. Nuorena oli lämmin. Yritän aina kasvattaa mutta sitten kaipaan vaihtelua tai vaaleampaa.
Ap
Olen vaalentanut hiuksiani jo useamman vuoden ajan ja kokeillut eri vaalmistajien tuotteita. Parhaan tuloksen saan Schwarzkopfin tuoteilla. Valennuksen jälkeen käytän hopeashampoota ja pakkauksessa oleva hoitoainnetta. Värjääminen kuivattaa hiuksia, hoitoaine auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen vaalentanut hiuksiani jo useamman vuoden ajan ja kokeillut eri vaalmistajien tuotteita. Parhaan tuloksen saan Schwarzkopfin tuoteilla. Valennuksen jälkeen käytän hopeashampoota ja pakkauksessa oleva hoitoainnetta. Värjääminen kuivattaa hiuksia, hoitoaine auttaa.
Laitat vaan siis juuren? Miten saat juuresta viileän vaalean? Kauan pidät vaalennusainetta?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitat vaan siis juuren? Miten saat juuresta viileän vaalean? Kauan pidät vaalennusainetta?
Ap
Toki, levitän valkaisuaineen tyveen, mutta yritän varoa päänahkaa. Liian vahva väriain voi "polttaa" ihon rikki. Tässä tietysti pitää sanoa, että lue ohjeet tarkkaan ja toimi niiden mukaan.
Itse pidän väriä hieman pitempään, jotta saan halutun lopputuloksen. Meillä kaikilla on omanlaiseemme hiuslaatu. Sama kaava ei toimi kaikille. Siksi kehoitan sinua kokeilemaan ja testaamaan, mikä sinun hiuksille sopii parhaiten.
-6
Vierailija kirjoitti:
Vaalennan välillä pihiyttäni kotona, mutta en saa tasaista viileän vaalea lopputulosta koskaan. Tulee lämmintä keltaista ja takaa epätasaisesti. Aina. Sitten menen taas kampaajalle kun näkyy maantienvärinen juurikasvu ja tonsuuriraita keltaista.
Mikä on tonsuuriraita?
Vaalennus on yksi vaikeimmista asioista saada onnistumaan kotona ja se mitä hiuksessa on pohjalla, eli aiemmat värikäsittelyt, vaikuttaa lopputulokseen paljon.
Jos ap on tosissaan tämän kanssa, mitä en ehkä suosittele, niin kannattaa katsoa YouTubesta pari ammattilaisen tekemää videota siitä miten vaalennetaan. Ikinä ei vaalennusaine päähän länttäämällä tule tasaista. Tyvi myös vaalenee nopeammin kuin latva, koska päänahan lämpö. Jos tulee laikukas lopputulos niin hopeashampoo ei sitä korjaa. Voimakkaasti vaalennettuja kohtia ei voi vaalentaa uudelleen tai hiukset helposti napsahtaa poikki.
Kannattaako mielummin ostaa jostain kehite +vaalennusjauhe erikseen vai tuollainen kaupan vaalennusaine pakkaus? Katsoin että Notino ainakin myy kehitettä, mutta myykö muille kuin kampaajille? Mistä tuollainen toner eli sävyte vaalennuksen jälkeen?? Katsoin Brad Mondon ohjeet?
Ap
Vaalennan värjäämällä ensin hiusvärillä, väri ei pysy montaa viikkoa mutta poistaa kuitenkin omaa väriä sopivasti.
Kannattaako mielummin ostaa jostain kehite +vaalennusjauhe erikseen vai tuollainen kaupan vaalennusaine pakkaus? Katsoin että Notino ainakin myy kehitettä, mutta myykö muille kuin kampaajille? Mistä tuollainen toner eli sävyte vaalennuksen jälkeen?? Katsoin Brad Mondon ohjeet?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ilman muuta kaupan valmisainepakkaus, ovat kuluttajille turvallisia jos noudattaa käyttöohjeita.
Ehkä kuitenkin kannattaisi aloittaa sävytyksellä ja jatkaa siitä värjäykseen ja vasta sitten kokeilla vaalennusta kunhan toteaa kärsivällisyyden riittävän.
Silloin kun vielä lähimarketista sai ostin biozellin vaalennusjauheen ja sen miedoimman kehitteen ja sillä vaalensin. MUTTA hiukset menivät siitäkin tooodella huonoon kuntoon ja vaikka eivät välittömästi katkeilleetkaan, niin myöhemmin niistä kohdista joita olin aiemmin suoristellut tms. lämpökäsitellyt, katkeilivat. Toki takana oli aiempia värikäsittelyjä ja raitoja.
En enää ikinä vaalentaisi koko päätä, en kampaajalla enkä kotona. Molemmista kokemusta ja olen huomannut, että aina se vaan vetää hiukset kuivaksi hampuksi. Varmaan oma hiuslaatu on sellainen, että ei vaalentamisesta tykkää.
Jos sulla on täysin värjäämätön hius, niin tuossa onnistuu helpommin kun jos on taas paljon värikerroksia.
Viileä vaalea sävy on oikeasti tosi hankala saavuttaa kotikonstein ja viileä sävy ei pysy ilman jatkuvaa ylläpitoa.
Jos vaan suinkin rahat riittää niin käy kerran kampaajalla värjäämässä haluamasi sävy ja sitä ylläpitävät tuotteet ja jatkossa sitten värjäät kotona vain tyven. Näin teen itsekin. Rahaa menee tosiaan sitten hopeashampoisiin ja hoitoaineisiin ja maskeihin.
Blondaan Schwarzkopfin sävyllä icy vanilla 10.21, mutta en ole platinablondi vaan aika kevyesti vaalennetut hiukset on. Laitan vaan tyveen, annan vaikuttaa vain minimin. Käytän hopeashampoota satunnaisesti mutta aika usein kuitenkin.
Olen myös platinaksi blondannut kotona, Schwarzkopf silloinkin oli käytössä, olen näköjään siihen tottunut luottamaan. Kerran muuten kokeilin nyt vähemmän platinaisena jotain halpamerkkiä ja oli paljon tehokkaampi kuin Schwarzkopf, yhtäkkiä lähti vaalenemaan tosi paljon. Ihan hyvää ainetta sekin oli, mutta en olisi halunnut niin vaaleaksi.
Vaalea väri on aivan älyttömän vaikea saada kauniiksi ja tasaiseksi kotona. Menisin suosiolla kampaajalle.
Yksin vaalennan aina. Käytän milloin mitäkin vaalennuksia. Schwarzkopfin vaalennusaineet vaalentavat tehokkaimmin. Niitä siis suosin, koska tykkään lähes platinan vaaleista hiuksista. Sopivat kalpeaan ihooni hyvin.
Vaalennan noin 3 kk välein. Satunnaisesti tiheämminkin.