G: Kauanko olet ollut työttömänä?
Kauanko tämänhetkinen työttömyytesi on jatkunut ja elätätkö vielä toivoa löytää työpaikka?
Kommentit (21)
Kyllä se vaan niin on, että jos ei ole koskaan ollut työtön, ei siitä mitään tiedäkään. Työpaikkoja on helppo vaihtaa lennosta, mutta jos joudut olemaan yli 3kk työttömänä, sun parasta ennen-päiväys menee ohi, ja suurella todennäköisyydellä jäät odottelemaan sitä viimeinen käyttöpäivä-merkintää.Työnantajat haluavat aina sen töihin joka on jo jollain muulla töissä, ei mitään väliä vaikka työtön hakija olisi pätevämpi kaikilla muilla tavoilla. Sitten ne jotka vaihtaa lennosta työpaikkaa, luulevat olevansa vaan niin paljon parempia kuin kaikki työttömät luuserit...
Opiskelen alaa joka työllistää joksekin varmasti. Työsopimukseni on aina vakituinen. Tässä on erinomainen syy olla tekemättä määräaikaisia sopimuksia: http://www.vauva.fi/keskustelu/3947242/ketju/tyopaikka_meni_sivu_suun_huijattu_olo
-5
"teen keikkaa" koko ajan eli käytännössä laiskottelen kun haluan ja teen töitä kun haluan :D
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 20:04"]
10 v tulee täyteen
- M
[/quote]
...enkä usko koskaan enää työllistyvänikään. Haen toki koko ajan, kunnes katson olevani siinä pisteessä, etten enää asuntoa saa ostettua kuitenkaan, jolloin luovutan, enkä enää aio yrittääkään tehdä mitään yhteiskunnalle hyödyllistä, vaan pyrin lähinnä maksimoimaan minusta yhteiskunnalle aiheutuvat kustannukset.
- M
Kesäkuussa 2008 valmistuin yliopistosta. Siitä lähtien työtön.
2v, jonka jälkeen uudelleen opiskelemaan ja sen jälkeen olen ollut töissä 10v. Ilman tuota 2v työttömyyttä olisin varmasti ollut jollain loppuunpalamislomalla tuon saman ajan eli minulle tuo työttömyys antoi hyväksyttävän syyn parannella päätäni.
Ensi viikolla tulee 2 vuotta, pojat täyttää 5v. Maanantaina ratkee yks lupaava työpaikka, elätän toivoa että joku vielä haluaa hyödyntää mun ammattitaidon ja luovuuden.
39v nainen.
En ole koskaan ollut työttömänä. Aloitin työt 17v. Ja tämä tarina on tosi. Vaihdoin vielä alaa 45v. Ja olen taas vakituisessa työsuhteessa.
En ole koskaan ollut työttömänä. Aloitin työt 17v. Ja tämä tarina on tosi. Vaihdoin vielä alaa 45v. Ja olen taas vakituisessa työsuhteessa.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 20:22"]5 vuotta, tosin opiskelen omaehtoisesti tällä hetkellä. Minullekin tulee aikanaan suoraan vakiduuni, pätkätöitä en tee lainkaan.[/quote]
...ja pääsetkin sitten suoraan tuolla tyylilllä suoraan takuueläkkeelle vakipaikkaa seuraavat vuosikymmenet haaveillessasi
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 21:36"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 20:22"]5 vuotta, tosin opiskelen omaehtoisesti tällä hetkellä. Minullekin tulee aikanaan suoraan vakiduuni, pätkätöitä en tee lainkaan.[/quote]
...ja pääsetkin sitten suoraan tuolla tyylilllä suoraan takuueläkkeelle vakipaikkaa seuraavat vuosikymmenet haaveillessasi
[/quote]
Näin on. Nykyään työt menee niille, jotka tekevät ensin pätkää. Kuten minulle ja minun yhdelle kaverille. Kaveri sai samasta paikasta vakinaisen, itse toisesta paikasta.
Miksi alapeukkua, jos henkilö ei ole koskaan ollut työtön? Eikö Se ole vain hyvä asia? En tajua tätä palstaa ja kateuden määrää...
15kk. Sitä ennen olin 4,5 vuotta opiskelija. Ja sitä ennen vain vähän pätkätöitä, sillähän lähdin opiskelemaan. Kunnolla olen ollut töissä viime vuosituhannen puolella.
Ei kai tässä nyt voi ihan toivoakaan heittää? En halua ajatella, että virun työttömänä 20 vuotta eläkeikää odotellen ja sitten seuraavat 20 vuotta kuolemaan odotellen.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 22:18"]
15kk. Sitä ennen olin 4,5 vuotta opiskelija. Ja sitä ennen vain vähän pätkätöitä, sillähän lähdin opiskelemaan. Kunnolla olen ollut töissä viime vuosituhannen puolella.
Ei kai tässä nyt voi ihan toivoakaan heittää? En halua ajatella, että virun työttömänä 20 vuotta eläkeikää odotellen ja sitten seuraavat 20 vuotta kuolemaan odotellen.
[/quote]
....tosin juuri noinhan siinä todennäköisesti tulee käymään.
Olin 5 kk työttömänä vuosi sitten ennen kuin sain nykyisen pätkätyöni. Vakivirasta haaveilen mutta voi olla, ettei sitä ihan heti ole näköpiirissä. Valmistumiseni jälkeen vuodesta 2003 olen tehnyt projektitöitä ja määräaikaisuuksia, välillä saanut kaksi lasta.
Lokakuusta 2012 alkaen työtön. Usko jo hiipunut siitä, että joskus työllistyisin.
8 kk tosin keikkkaa tehnyt. Huhtikuussa vakiduuniin.
Helpompi olisi vastata varmaan siihen milloin viimeksi olin töissä, se oikea duunipaikka joskus amiksesta valmistumisen jälkeen (ei omalla alalla). Sit työkkärin "harjotteluissa" milloin missäkin + toinen amis. Sit varmaan pari v työttömänä kera muutaman harjoittelujakson, kunnes ehdottivat työkkärissä, että hae saikkua, siitä kuntoutustuelle. Kotiäitinäkin tässä välissä ollut ja kohta taas hetken kotiäitinä. Pikkuhiljaa olen opiskellut, että voisi hakea kouluun, tarkoituksena että jonain päivänä saa tehdä kivaa duunia ja olla hyödyksi myös joillekin ihmisille (nyt hyödyksi omalle perheelle, jos ei muille). En ole menettänyt toivoani, vaikka moni "aina töitä tehnyt, enkä ikinä olisi mikään yhteiskunnan elättämä loinen" näkeekin mut varmaan aika toivottomana tapauksena. Montakohan alapeukkua tästäkin satelee :D