Huomenta HEINÄKUISET!
Aattelin aloittaa pinon tässä kun odottelen neuvolalääkäriin lähtöä. Kaamea wc hätä. Pakko yrittää pidätellä vielä reilu puolituntia.
Tänään olis " eräpäivä" eli rv tasan 40. Ei mitään tuntemuksia sitte tullu yölläkään. Näin ainoastaan unta että lapsivedet olis menny ja mieskin oli ihan innoissaan siinä unessa että nyt se lähtö tuli. Tylsää herätä ja todeta että ei sitte ollu toi totta :/ . Eilen illalla miehenikin sanoi kun kerroin et napero hikkaa taas,et tulis jo tänne hikkaamaan ku alkaa häntäkin jo kyllästyttämään pelkästään masussa lymyily ja hikkaus. Jännä juttu kun muualla jossakin ultrataan vauvan koko ja yleensäkin tehdään kunnon koko arvio kun täällä ei. Ja vielä erikoisempaa et saman kaupungin eri neuvolalääkäreissä on eroja ku kaverillani ei oltu ees mitattu alapään kokoa et mahtuuko vauva entä mihin suuntaan häntäluu on. Oli ihmeissään kun kerroin et minulta oli kokeiltu.
No joo. Nyt suihkuun ja kuuntelemaan mitä sanovat. Tuun sitte kattomaan miten muilla heiniksillä menee ja onko joku meistä tullu kertomaan ilo uutisia.
SurinaS ja rv40
Kommentit (11)
Täällä kans laskettu aika tänään, eikä mitään tuntemuksia vaikka kuinka koittais kuulostella. Mulla olis kans neuvola reilun tunnin päästä, vaikka eipä siellä mitään erikoista,kun on vain rutiini mittaukset. Hieman toivon että olis proteiinit plussalla kun kaikissa muissakin raskauksissa olleet plussalla kun viimeisen kerran on tarvinnu neuvolassa käydä. Painoa mulle on tullu varmasti paljon viime vikollakin 1,3kg viikossa ja mulla sentään on tuon raskausdiabeteksen takia ruokavalio (olen siitä kyllä hieman viime viikkoina lipsunut, mutten aivan noin pahasti) Turvotusta kertyy varsinkin kun ei jaksa lähteä liikkeelle haaveilen joka päivä,että kävis vähän kävelyllä mutta ei.
Mulla tehtiin tässä raskaudessa reilu viikko sitten painoarvio äippäpolilla,johtuen juuri tuosta raskausdiabeteksesta ei täälläpäin muuten tehdä kuin muistaakseni ensimmäistä odottaville ja sitten jos jotain erikoista raskaudessa.
Mutta minäpä alan valmistautua neuvola reissulle ja tulen kanssa kertomaan mitä siellä sanottiin.
Mikaido rv 40+0
Täällä kans vielä odotellaan rv 40+3. Kuopus syntyi just tällä rv:lla. Mieskin odottaa kovasti, että pääsis isyyslomalle, joka on pidempi kuin kesäloma:) Pari päivää sillä on vielä vapaata ja toivoo ettei tarttis lauantaina mennä enää töihin. Tänään mulla on neuvola, kun ti oli alapaine vähän koholla, mutta muuten kaikki ihan ok. Ehkä varataan samalla yliaikaiskontrolliaika.Toivotaan kovasti suppareita kaikille lopuille heinäkuun odottajille!
Pääsin sittenkin eilen neuvolaan, kun sain kuumeiselle lapselle hoitajan. Olisin muuten voinut ottaa lapset mukaankin, mutta eihän sinne neuvolaan saa sairasta lasta viedä, ja kyllä se bussimatka rattaiden kanssakin alkaa jo tuntua liian rasittavalta.
No, neuvolan täti kokeili mahan päältä ja totesi että ei ole vielä pää kiinnittyny, mutta ylhäältä on kohtu laskeutunu. Näin vähän arvelin itsekin kun on helpompi hengittää, mutta kävely ei ole vaikeutunu. En vaan tiennyt että noin voi olla, luulin että automaattisesti pääkin laskeutuu. Onko muilla vastaavaa?
Verenpaineet oli edelleen alhaiset, eli ei sekään enteile synnytyksen käynnistymistä. Painon nousu oli onneks pysähtyny, onhan näissäkin kiloissa jo tarpeeksi kantamista.
Supistuksia odotellen ja niitä muillekin toivoen,
p75 ja 40+2
Minä ainakin heräilen jo niin aikaisin, että voi toivotella päivää tähän aikaan. Sain vihdoin kaikki vauvan tarvikkeet ja sairaalakassin pakattua. Edelliset raskaudet ovat olleet " pitkäkestoisia" (40+3 ja 40+6), joten en vielä tässä heinäkuun puolella ole pitänyt kiireitä tai odotellut mitään tapahtuvaksi. Mieskin on vasta aloittanut loman, niin saa sitten hoitaa kotia, kun itse olen laitoksella.
Turvotukset on kovat, jalkapöydät on välillä aika kamalat! Muuten täytyy sanoa, että on mennyt hyvin, kun ottaa ilmat huomioon.
On ollut tosi ihanaa lueskella tuolta syntyneiden puolelta monien heinäkuisten synnytyskertomuksia. Huonoja kokemuksia tuntuu olevan aika vähän (tai sitten eivät halua pelotella), monilla synnytys ollut jopa helppo!
Hyvää päivän jatkoa kaikille ja yrittäkää ajatella niin, että korkeintaan menee kolme viikkoa niin kaikilla meillä on vauvat sylissä!
Terv. Vipsilä 40+2
Meni noi rv:t edellisten synnytysten kohdalta väärin, eli siis oikeat ovat 41+3 ja 41+6. No, sitähän tämä on kun on sama pää kesät talvet.
Ajattelin kirjoitella kuulumisia ja samalla nostella vähän pinoa niin ei ihan hävitä muiden sekaan. Meitä alkaa olla niin vähän enää jäljellä, että viimeisiä viedään. Itse tosin olen täällä varmaan vielä pitkälle elokuuhun. Mitään kummempia tuntemuksia ei ole tullut, yksi aamu tuli epämääräisiä kipeämpi supistuksia kokonaista viisi kappaletta mutta siihen ne loppuivat vaikka kuinka yritin imuroida ja pyyhkiä kostealla lattioita. Mahassa on oltava tosi hyvä olla kun millään ei tahdo tulla sieltä ulos. No laskettu aikakin on mulla vasta sunnuntaina mutta odottavan aika on pitkä, ja kun mahakaan ei ole pienimmästä päästä niin olo on hieman tukalahko.
Neuvolakuulumisia saan vasta seuraavan kerran maanantaina, mulla ei tällä viikolla neuvolaa olekaan. Muutenkin on hieman säästölinja ollut noissa käynneissä. Ei mulla kyllä mitään hätää ole ollutkaan, täytyy tunnustaa, ja kun kerta toista odottelen niin periaatteessa nää jututhan pitäisi olla tuttuja.
Jaksamista kaikille ja tässä vaiheessa varmaakin voi ihan kaikille toivotella supistuksiakin.
-aurinko06 ja rv 39+4
Nyt olisi neuvolareissu takana ja vähän tuppaa masentamaan. Pissa oli puhdas vaikka toivoin ettei olisi. Verenpaineesta olivat hieman huolissaan kun saivat kolmannen mittauskerran jälkeen korkeimmaksi luvuksi vain 97/60 ei ihme että on ollut päässä pöperö olo. Yleensähän tuo verenpaine hiukan nousee kun synnytys lähestyy, joten saanen (tai joudun) olemaan vielä kasassa jonkin aikaa. yleensä tuo verenpaine on ollu niin että yläpaine on 110-115 ja alapaine 60-70.
Muuten kaikki oli onneksi hyvin vauvan sydänäänet keskimäärin 156 painoa oli tullut 700g/vk vaikka pelkäsin pahempaakin.
Nyt pitäis innostua laittamaan ruokaan,kun nuoret miehet tulee jalkkis peleistä kotiin jactyhjäävät muuten kaikki kaapista jos ei saa heti kunnon ruokaa.
Mikaido73 rv 40+0
Oli puhetta noista kauanko raskaudet kestäneet. Mun eka raskaus kesti 41+5 ja sitä syntyi 4000g poika, Toinen poika oli aikas tarkka syntyi viikoilla 40+1 ja painoi 3260g ja viimeisin raskaus kesti 40+4 ja siitä syntyi meidän ainoa tyttö painoa syntyessä 3500g.
Vähän huomaa että sokerit on tehneet tehtävänsä tämän kanssa kun painoarvio oli silloin viikolla 39+1 n. 3.8kg ja edellinen painoarvio oli 36vk 2.8kg arvioivat tämän kasvavan noin 300g/vk eli nyt painaisi noin 4.1kg kumpa ei kovin menisi yli kun synnytin tuota ensimmäistä se jäi niin pahoin hartioista kiinni, että kun sitten pihdeillä kiskaistiin ulos niin emättimeen piti sisälle laittaa 12 tikkiä ja ulkopuolelle 5 ja sitten ne pahukset vielä tulehtui. Toivon mukaan paikat on tuosta 18 vuoden ja kolmen synnytyksen jälkeen antanu jo niin periksi ettei enään tulisi vastaavia ongelmia. Väkisten alkaa mietityttää kun päivät vaan lisääntyy ja vatsa on päivä päivältä massiivisempi
Mutta nyt jo pitää mennä sen ruuan kimppuun eikä roikkua täällä koko päivää
Jälleen oli tullut kaksi uutta heinäkuista vauvaa maailmaan! Ihanaa kuulla, ja tuntui menneen hyvin molemmilla, vaikka Ras-mamkin pyöräytti ison jässikän, yli 5kg!!! Mahtava suoritus!!
Mä siis täällä yhä odottelen, ja taidan alkaa olla ¿vanhimpia¿ heinäkuisia, tänään raskausviikko 41. Kuten aiemmin kerroin, täällä pistävät viikon jälkeen suoraan käynnistyslistalle ja kaipa ne tekivät niin sitten mullekin. Soitto sairaalasta voi siis tulla hetkenä minä hyvänsä. Menee sitten varmaan tämäkin viikonloppu vaan odotteluksi, kun pitää olla valmiina lähtemään lyhyellä varoitusajalla. Luulen silti, että ainkin lauantaihin menee ennen kuin mitään kuuluu, koska maanantaisessa ultrassa oli kaikki hyvin eikä ole mitään kiirettä. Kaipa ne odottavat sopivaa aukkoa aikataulussa. Toivottavasti synnytys ainakin menee sitten nopeasti kun olen kerran ainakin 3cm auki ja paikat on kypsiä synnytykseen.
Eipä mitään muuta uutta auringon alla.
Buddy77 rv 41
Jännä kun meillä Oumain kanssa oli tismalleen sama laskettu päivä eli 27.7, Oumai sai oman vauvansa 24.7 klo: 05.38 ja minä 25.7 klo: 05.38.
Eli pojilla minuutilleen päivä ikäeroa!
Täällä edelleen vahvasti :(
Alkaa kiristää jo pikkuhiljaa koko perheen pinnaa tämä odotus.
Miehellä viimeinen kesälomaviikko menossa ja sillä on mennyt koko loma vähän niinkuin " hukkaan" kun ei ole oikein uskaltanut tehdä mitään. Tosin itse olen esittänyt ainoastaan yhden toiveen, että ajokunnossa olisi hyvä olla, kun ei tiedä, että koska tulee lähtö.
Nyt tuo sen pyöriminen alkaa pikkuhiljaa kiristämään myös mun pinnaa, se kun ei tee kotona mitään muuta, kun SIIVOAA!!!
Tiedän, tiedän, ettei pitäisi valittaa, kun mies siivoaa. Mutta kun ei sitäkään tarvitsisi tehdä koko ajan. Esim. tänään imuri on kaivettu jo kolmasti esiin.... tosin 2,5 vuotias osaa kyllä sotkeakin aika tehokkaasti. Sitten mulle tulee huono omatunto, koska tuo sen toimettomuus johtuu pelkästään siitä, että tämä mun massussa köllöttelevä vauva ei ole vielä päättänyt syntyä. No vaikka se köllii mun mahassa, niin enpä siihen voi kovinkaan vaikuttaa, että koska syntyy... toivottavasti pian!
Kukka 40+1