Tuntuu että psyk sh ei ota tosissaan minun ongelmia
Lakkaan varmaan käymästä siellä, ei kai siinä muu auta.
Kommentit (25)
Tietääkö oikeasti kukaan miten mielen sairaudet parannetaan? Jospa ne vain pyritään pitämään kontrollissa ja tasapainossa ihan muiden ihmisten mielenterveyden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on myös ärsyttävä tapa alkaa ehdottaa ratkaisuja johonkin pieneen arjen ongelmaan, minkä olen maininnut. Asia on minulla yleensä jo etenemässä jollain tavalla, enkä muista kyllä yhtään kertaa kun jostain hänen ehdotuksestaan olisi ollut hyötyä.
Itselläni on tapana muita kuunnellessa usein vain kuunnella eikä tyrkyttää ratkaisuja tilanteisiin, joista en edes tiedä niin paljon kuin se, jonka ongelma se ongelma oikeasti on. En ymmärrä, miten se tuntuu monille olevan niin vaikeata. ApTeillä on erilainen kommunikointi- ja kuuntelutyyli. Hän on suoraviivainen ja ratkaisukeskeinen, sinä taas annat mieluummin toiselle tilaa ja keskityt vain kuuntelemaan. Jos hän vielä tekee tuota, että alkaa neuvoa sinua jossain toissijaisessa arjen pulmassa, niin voit todeta, että "kiitos, mutta se ongelma on jo hoidossa. Ennemmin minua vaivaa tämä asia X.". Hän ei ehkä hahmota täysin sitä, mitkä asiat sinä koet ensisijaisiksi ongelmiksi ja varmuuden vuoksi tarttuu jokaiseen mainitsemaasi asiaan.
Joo, mutta jos joutuu useasti "korjaamaan" suuntaa, niin se mielestäni kertoo siitä, että vuorovaikutus takkuaa. Aina välillä hän kyllä on ollutkin, tai joissain asioissa, tajuaa ja on myötätuntoinen ja sen takia olo onkin vähän ristiriitainen.
Olen tästä joskus hänen kanssaan puhunutkin, mutta jatkoin kuitenkin samalla. Asia tuli uudelleen pinnalle, kun oli pitempään taukoa käynneistä ja tuntui, että voin melkein paremmin sen johdosta. Varsinkin, kun nyt viimeisin käyntini tuntui jälleen raskaalta selittämiseltä ja oloni oli hieman vihainen ja yksinäinen käynnin jälkeen. Ap
Tuntuu vaikealta lopettaa tätä hoitosuhdetta, koska en halua leimautua hankalaksi ja en voi tietää, saisinko parempaa tilalle vai voiko ne jopa potkaista mut ulos hoidosta jos ei kelpaa se, mitä on annettu. Lisäksi tää työntekijä on ihmisenä aika ok ja uskon, että hän kyllä oikeesti haluaa sitä työtä tehdä ihmisten auttamiseksi. Eli ei mulla oo hänestä sellainen olo, että on sadistinen kiusaaja, jonka lempipuuhaa on tehdä hoidettavien olo pahemmaksi. Tunnen syyllisyyttä siitä, että mun pitäisi tuottaa se pettymys että sanon, että tää ei vaan toimi. Mutta ei mun kyllä pitäis sillä sekin kuuluu sen työhön, eikä mun muutenkaan kannata kai sääliä ihmistä, jolla menee kuitenkin monessa mielessä paremmin kuin itsellä (on työpaikka jne). Ap
sama ongelma, kikattelee vaan ongelmilleni ja "höpsis,pärjäät kyllä omillasi"vaikeuksilleni ja kun yritän pyytää konkreettista apua esim. kotiini:(
No se onvaan töissä siellä.
Luuletko että se oikeesti välittää sun ongelmista.