Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työharjottelupaikassa muut vie asiakkaani?

Vierailija
16.11.2020 |

Olen kaupassa töissä ja harjoittelun ideana on hoitaa asiakaspalvelua (myymälässä paljon henkilökohtaista palvelua)
Nyt on käynyt kuitenkin niin, että osa myyjistä tulee päälleni tilanteisiin. Esim. Olen myynyt asiakkaalle 200 eurolla hänen etsimään tuotteita. Kun asiakas on kävelemässä kassalle, myyjä tulee ja katsoo tuotteita, ja "palvelee hänet uudestaan" sanomalla että hänellä olisi Vielä parempi tuote hänelle (tuotteissa ei eroa). Yhden kerran mm. Käynyt virhe tämänlaisessa tilanteessa myyjän osalta ja myyty väärä tuote.

Mitä mieltä olette??

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä mahdollisesti provisiopalkkaus noilla varsinaisilla myyjillä? Jos saavat tuotetta muuttamalla vaihdetuksi myynnin omiin nimiinsä. Selittäisi asia, mutta ei tee siitä parempaa/oikeampaa sinulle tai asiakkaalle.

Vierailija
2/14 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veetuile kahdenkesken, että kun sä osaat nämä hommat jeesaisitko vähän.... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo provisiopalkkausta joten se ei selitä. Mä harjottelijana en edes hinnasta asiakasta joten myyjät hinnastaa ne.

Vierailija
4/14 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo provisiopalkkausta joten se ei selitä. Mä harjottelijana en edes hinnasta asiakasta joten myyjät hinnastaa ne.

Ne kiusaa sua.

Vierailija
5/14 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvin tavallista.

Harjoittelijoihin ei luoteta, mutta ei kumminkaan olla itse valmiita palvelemaan asiakasta sovituskoppia myöten.

Kun harjoittelija tulee kassalle, niin kas kummaa äkkiä siihen löytyykin lepertelevä vakituinen myyjä.

Olen huomannut saman myös nuorien myyjien kohdalla, he innoissaan kun ovat päässeet töihin vaateliikkeeseen palvelevat asiakkaan viimeisen päälle hyvin.

Mutta kun maksun aika koittaa ja yhdessä tämän nuoren myyjän kanssa kassalle kävellään, kas kas, juuri kun myyjä alkaa kassahommiin, niin eiköhän selin ollut kotka käännyt ja repaisee vaatteen nuorelta myyjältä ja lyö kassaan.

Tämän olen kokenut useita kertoja samassa liikkeessä.

Ja käyn siinä liikkeessä usein, koska se on paras vaatetalo runsaan ja hyvän tarjonnan takia, eikä muita vastaavia kaupungissani ole.

Välttämättä ei ehkä provisiopalkka?, mutta kenties joku seuranta, kuka myyjistä myy eniten.

Vierailija
6/14 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on hyvin tavallista.

Harjoittelijoihin ei luoteta, mutta ei kumminkaan olla itse valmiita palvelemaan asiakasta sovituskoppia myöten.

Kun harjoittelija tulee kassalle, niin kas kummaa äkkiä siihen löytyykin lepertelevä vakituinen myyjä.

Olen huomannut saman myös nuorien myyjien kohdalla, he innoissaan kun ovat päässeet töihin vaateliikkeeseen palvelevat asiakkaan viimeisen päälle hyvin.

Mutta kun maksun aika koittaa ja yhdessä tämän nuoren myyjän kanssa kassalle kävellään, kas kas, juuri kun myyjä alkaa kassahommiin, niin eiköhän selin ollut kotka käännyt ja repaisee vaatteen nuorelta myyjältä ja lyö kassaan.

Ja käyn siinä liikkeessä usein, koska se on paras vaatetalo runsaan ja hyvän tarjonnan takia, eikä muita vastaavia kaupungissani ole.

Välttämättä ei ehkä provisiopalkka?, mutta kenties joku seuranta, kuka myyjistä myy eniten.

Voit asiakkaana ihan hyvin todeta, että haluat hoitaa kaupanteon loppuun saakka tämän alkuperäisen myyjän kanssa, koska olet saanut hyvää palvelua. Kannattaa pitää myös mielessä, että käytännöt voi olla erilaisia ja se sinua osastolla palvellut myyjä on ehkä merkattu työvuorolistaan juuri sinne alusvaatepuolelle ja kassavastuussa on eri ihmiset.

Vierailija
7/14 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on hyvin tavallista.

Olen ollut vaatekaupassa töissä.

Meillä oli erikseen kassavuorolaiset ja erikseen eri osastoilla olevat.

Lisäksi jotkut eivät saaneet koskea kassaan, koska antoivat väärin rahasta takaisin jne.

Harvassa on provikkapalkat Suomessa.

Vierailija
8/14 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain paikoissa tavallista uutta työntekijääkin kohdellaan noin. Joku toinen poimii työpanoksia ja suurentelee omaa osuuttaan, pomokin voi mennä mukaan juoneen. Jotenkin työt muka ovat toisten omaisuutta, vaikkeivät olisi osallistuneet mitenkään. Ehtivätpä jossain vaiheessa lisätä nimensä listaan tms.

Vierailija
9/14 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tämä suuremmassa vaateliikkeessä. Olin työharjoittelussa ja kun olen asiakkaan kanssa kassalle tulossa, joku varasti kaupat. Tottakai nykyään lasketaan myyntiä. Kuka myy eniten ja jopa kisaillaan sillä kuka on kuukauden myyjä. Törkeää ja kyllä kiusaamista.

Vierailija
10/14 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan tämä suuremmassa vaateliikkeessä. Olin työharjoittelussa ja kun olen asiakkaan kanssa kassalle tulossa, joku varasti kaupat. Tottakai nykyään lasketaan myyntiä. Kuka myy eniten ja jopa kisaillaan sillä kuka on kuukauden myyjä. Törkeää ja kyllä kiusaamista.

Käsittämätöntä touhua. Melko alkeellisten tietokonejärjestelmien aikina olin töissä firmassa, jossa konttoriväki myi ja teki muutaman sadan tai tuhannen euron sopimuksia puhelimitse. Pomo otti töihin sukulaisensa, joka vaikutti ihan kohtuullisen hyvältä myyjältä, kunnes joku vanhoista myyjistä huomasi jotain outoa yhdessä omista sopimuksistaan. Asia tutkittiin ja kävi ilmi, että tämä uusi tulokas oli käynyt vaihtamassa oman nimensä puoleen tusinaan muiden tekemiä sopimuksia. Ainoa selitys siihen, miksi kukaan tekisi tuollaista, on se, että hän ei usko ollenkaan jäävänsä kiinni. Joillakin vain ei ole selkärankaa.

Vierailija
11/14 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette, ja mitä pitäisi tehdä?

Vierailija
12/14 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette, ja mitä pitäisi tehdä?

No harjoittelija on aina harjoittelija, ei valmis eikä vakituinen myyjä.

Hänen tulee toimia niinkuin talossa toimitaan, mitään muuta mahdollisuutta ei ole.

Tyhmintä olisi,  jos harjoittelija alkaisi asiasta jotenkin urputtaa, hänhän on oppimassa asioita ja alaa.

Eikä ne, ikävä kyllä, muissakaan harjottelupaikoissa, ne työt ole juuri sellaisia, mitä on johonkin suunnitelmaan kirjattu. Harjoittelija on sellainen ylimääräinen lisä työpaikalla.

Mutta se mikä vakituisten pitäisi muistaa on se, että harjoittelijaa tulisi aktiivisesti neuvoa ja ohjata, eikä olettaa että hän jo osaa ja tietää joitakin asiota valmiiksi.

Ja joskus harjoittelupaikat ovat sellaisia, ettei niissä ole juuri ollenkaan sitä varsinaista alan työtä. jota opiskelee.  Pääasia oppilaitokselle on, että harjoittelupaikka yleensä jostain löytyy.

Näin se vaan todellisuudessa menee.

Vierailija
13/14 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen vaalijärjestelmä meillä on? Eikai Dominion:)

Ajatelkaa äänestättekö poliitikkoa joka ajaa rajoitustoimia vai sellaista poliitikkoa joka haluaisi tieteen ratkaista asiat, eikä valtamedialla manipuloiden ihmiset pelkotilaan. Lukekaa The Great Barrington Declaration. Taitaa olla jo kymmenet tuhannet lääkärit sen allekirjoittaneet ympäri maailman. Tuli vain mieleen!

Vierailija
14/14 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu sen kanssa työpaikalla joka vastaa tai mikä se nimike nyt onkaan sun työharjoittelusta sekä opettajan kanssa. Yleensähän siellä on se yksi nimetty henkilö työpaikalla. Sehän vaikuttaa jo arvosanoihin jos joku tulee aina väliin ihan vaan huvikseen pätemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän