Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissanpennun leikkikohtaukset

Vierailija
15.11.2020 |

Meillä on ainoana pentuna syntynyt kissanpentu (14vk ikäinen) joka saa ihme kohtauksia aina kun leikitän sitä. Se menee sellaiseen hyökkäysasentoon ja hyökkii nilkkoihin kiinni ja käyttää kynsiä ja puree. Olen sitten aina tehnyt niin että lopetan leikin. Aina ei pysty edes ennustamaan sitä milloin alkaa hyökkimään. Olen kiljahdellut ja sähissyt mutta ei ole auttanut, olen sitten puhaltanut korvaan ja se on auttanut joten kuten.

Olen harkinnut hankkia sille kissakaveria mutta miten sopeutuu toiseen kissakaveriin kun ei ole kasvanut sisarusten kanssa? Uskon että nuo hyökkimiset johtuvat siitä ettei osaa säädellä voimankäyttöään ja eikä tiedä milloin toista sattuu. Haluaisin sen olevan onnellinen, muuten on todella ihana kissanpentu. Meillä on kissan kiipeilypuu ja majoja mihin mennä, lelujakin on paljon eli ei ainakaan niistä ole puute

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pennut käyttääntyy noin, toimit oikein lopeta leikki, koita oppia tulkitsemaan koska pentu villiintyy liikaa niin osaat lopettaa leikin jo ennen kuin hän käy ylikierroksilla. Kissa tarvitsee virikkeitä, opeta vaikka valjaissa ulkoilemaan.

Vierailija
2/7 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia kissanpennun leikkiä, noin ne petoeläimen pennut leikkii, saalistusliikkeitä harjoitellen. Itse annan vapaasti hyökkiä noin pienten. Niin ne keskenäänkin leikkisivät jos olisi kissakaveri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia kissanpennun leikkiä, noin ne petoeläimen pennut leikkii, saalistusliikkeitä harjoitellen. Itse annan vapaasti hyökkiä noin pienten. Niin ne keskenäänkin leikkisivät jos olisi kissakaveri.

No kyllä minäkin antaisin, mutta kun ne hampaat tuntuu ihoa vasten ikävältä :( ap

Vierailija
4/7 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan pitäisi saada vaania, hyökkäillä,jhdata ja iskeä kynnet liikkuvan saaliiseen monta kertaa päivässä. Eli leikitätte ahkerasti niin johan rauhoittuu.

Minkä ikäisenä pentu on muuten vieroitettu?

Vierailija
5/7 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen puhdas pölyhuiska oli meidän pennulla pienenä hyvä tappelukaveri. Sitä kun hiukan heilutteli sille niin sai raadella oikein kunnolla ja potkia.

Kannattaa leikittää paljon muttei sallia ihmisen käsillä ja jaloilla leikkimistä ettei jää päälle.

Kädet tekee samaa kuin emon kieli. Nuolee eli silittää.

Vierailija
6/7 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissan pitäisi saada vaania, hyökkäillä,jhdata ja iskeä kynnet liikkuvan saaliiseen monta kertaa päivässä. Eli leikitätte ahkerasti niin johan rauhoittuu.

Minkä ikäisenä pentu on muuten vieroitettu?

12 viikkoisena. Tiedän, ehkä liian nuorena vieroitettu... mutta emo lopetti imettämisen muutenkin jo aikaisin kasvattajan mukaan ja vieroittaminen oli käynnissä. Ap

Vierailija
7/7 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pennut käyttääntyy noin, toimit oikein lopeta leikki, koita oppia tulkitsemaan koska pentu villiintyy liikaa niin osaat lopettaa leikin jo ennen kuin hän käy ylikierroksilla. Kissa tarvitsee virikkeitä, opeta vaikka valjaissa ulkoilemaan.

Ollaan yritetty laittaa sille valjaita mutta on kyllä sellainen ärrinpurri että kädet on koetuksella silloin :D hyvä kun saadaan edes se kaulaosa valjaista niin rimpuilee kuin mikäkin kala. Tottuukohan niihin ikinä? :D ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän