Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*Enskattarien toiveikas torstai*

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä yökukkuja minusta onkaan tullut... toivottavasti tämä on ohimenevää;)

apila: tuo yllättävästi eteen tullut pakottava nettipimento vapaaehtoisen pimennon päätteeksi on suorastaan raastavaa:S tervetuloa takaisin palstalle!

hoyt: kiva kuulla sinunkin kuulumisia! iloisia ajatuksia sinne!

brooke: edelleen bdbdbd! ;)

missäs avecos ja aftis luuraa?

desejo: hyvältä näyttää väriyhdistelmäsi: sopivan hempeää ja sopivan pirteää yhtäaikaa ja sopii tytölle ja pojalle. Itse käytin väreinä valkoista ja tummahkoa, kultaan taittuvaa ruskeaa.

emma: mikä piina! bdbd ja miljoonasti plussatuulta! harhauta täti tänne!

muutkin pinailijat peukkuja!

killa: joo, kirjoittaen joutuu ilmaisemaan itseään ' rautalankaa vääntäen' , se tekee joskus hyvää;) Voimistuksia sinne, kyllä mekin vielä lussataan! Hyvää kannattaa odottaa ja parasta vielä enempi!

Sere: hitsit miten ihanaa, että olet saanut haamun, kyllä se siitä vahvistuu pikkuhiljaa! Oksensitko?;) (kaikkea mä kanssa kysyn;)

Mary: lohtusia ja voimia sinulle!

uusille tervehdys ja plussausonnea!

vilkutuksia kaikille ;)

nellamaija

Vierailija
2/34 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks enää reilu 3 tuntia ja sitten kotia kohti, jesh!

Nellamaija, oonko muistanu sanoo, että oot kyllä aina ihanan kannustava ja tsemppaat muita, kiva kun palstailet! Ja kohta on syksy ja tekin pääsette asettelemaan sitä matoa koukkuun :)

Maryrose: Voimia sinne ja aurinkoa päiviisi!!

Serenity pisti oikein piinat pystyyn! Mut eipä joo taida se apteekin oma olla herkimmästä päästä, mut eiköhän se viiva lähipäivinä vahvistu. Hirmuisen paljon onnea!!!

Ninnuliini, äläpä nyt heitä niitä rukkasia naulaan! Minäkin täällä kuudetta kiertoa yritystä meen ja monet yritelleet monta kiertoa pidempään, mutta jostain sitä toivoa on tähän hommaan löydyttävä ja kerättävä ittensä kokoon pettymyksenkin jälkeen! Tsemppiä siis!

Ja Killa, vuoristorataa on tää homma joo välillä, että purkautuakin saa! Mä kans käyn tuolla o-puolella kurkkimassa tuttuja nickejä ja luulen sinne lähitulevaisuudessa siirtyväni :) +++tuulia siis meille kaikille ja kääröt kaikille tavalla tai toisella!

Heipat kaikille ja mukavaa päivää! Ens yönä varmaan taas täällä lueskelemassa plussauutisia, eikös juu? Peukutukset piinailijoille/oviksen bongaajille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

peipposka, hmm. no kun kyllä musta vaan tuntuu että mä olin vaan paria päivää edellä ja kun mullakin kierto sen 28 pvä... no, voin olla tietysti erehtynytkin!

nennaliina, tervetuloa mukaan! Niin, ja täälläkin vasta toista kiertoa mennään pillereiden lopettamisen jälkeen.

apila, toivotaanpa ennemmin sitä tädin tulemattomuutta! bd!

Sara-Maria on niin kultainen, kauniita sanoja, kiitos :) Kyllä nyt on kaikki hyvin, ainakin toistaiseksi!

Kiitos halista Naksu :)

kindness, *bd*! Toivotaan parasta peukut ja varpaat pystyssä! :)

meriheppa, kiitush tsemppihaleista! Kyllä mä täällä kokoajan " nostan lippua korkealle" . Alkaa se ollakin jo suht ylhäällä. :)

Remukka, Kiitos sinullekin. Osuit juuri oikeaan: tuon asian kanssa yritänkin sahata edestakaisin. Taidat olla kuitenkin aivan oikeassa, yksin yrittäminen tuntuu tosi vaikealta.

bdbdbdbd sinulle, eipä vältisti mitään täti-oireita! toivotaan että enteilee juuri sitä plussajunaan nousua! :)

hoyt, ikävä homma. en osaa oikein muuta sanoa, kun en itse tiedä mitään tuosta. Mutta jos ehkä toivottaisiin kuitenkin enemmän + kuin tätiä? :)

ninnuliina, siinähän sinä olet! Täällä olen huiskutellut ja huudellut sinun suuntaan mutta oot missä lie liihellyt :) Ja kuule näinhän se on että ei niitä lapsia tehdä, kun ne kuitenkin tulee kun tulee. Niinkuin moni jo sanoi, täällä on ihmisiä jotka on yrittänyt jo hyvin monta kiertoa enemmän kuin kuusi. Joten äläpä heitä niitä hanskoja naulaan tai muuallekaan. Jossain täällä korvaani osui joskus lause, että kannattaa " huolestua" ja käydä lääkärille juttelemassa puolen vuoden yrityksen jälkeen, tiedä sitten olenko ihan väärin tajunnut? Tsemppiä nyt vaan kovasti sinne kuitenkin ja eikun uutta matoa koukkuun, sullahan piakkoin kuitenkin ovis ;)

Killa, minä käyn päivittäin lukemassa o-puolen pinot, enkä edes tiedä miksi. Jotenkin elän niiden kautta, samoin kun tämänkin palstan. Tiedän jotenkin tunteesi, eihän se voi hyvältä ensimmäiseksi tuntua lukea toisten iloisesta asiasta, mistä itse on pitkään unelmoinut ja kovasti yrittänyt. äläs käy kurkkimassa enää :) kyllä sä siellä sitten kerkiät turisemaan itsekin kun saat plussan (niinkuin joku sanoi, jos ei luomusti niin kuitenkin tavalla tai toisella).

Aqua ja nellamaija, kiitos kannustuksestanne! Kaikki alkaa jo onneksi olemaan parhain päin. Ei sitä kauaa voi rypeä pahassa olossa, ei tulis muuten enää yhtään mistään mitään. :)

ON: huoh, väsyttää niin perkuleesti. töihin tulin juuri ja odotan jo pääseväni pois kotiin nukkumaan. täällä kp13/28 ja pupuilut ei niin ahkeria... kerran päivässä ollaan jaksettu, tuntuu ettei se ihan riitä. ajattelin kokeilla tässä kierrossa sitä, että pupuilee ennen ovista, muttei sen jälkeen niin tulis tyttö ?! :DD en tiedä miksi niin tekisin, muttakun perheen ainoana tyttönä haluan tytön. tai ihan sama, terve jos olisi. mutta tyttö myös :) Noh, en oo greippimehua juonu ku joka aamu on ollu vähän selasta oksetus-oloa, niin en tahdo oksentaa. vitamiineja menee yks b-vitamiinitabletti päivässä (sisältää foolihappoa) ja sitten kaksi multivita 2+ tablettia. eipä täällä muuta, alkaa jo fiilis hiukkasen paranemaan.

vilkutuksia kaikille enskoille! pupuilkaa ja plussatkaa!

++++++++++++++++++++++++++++++++++

-sleepy mary

Vierailija
4/34 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti aamulla piti tänne tulla lueskelemaan eilisen illan kuulumiset ku en sitten konetta enää kotona avannut. Mukavaa kuulla, että muillakin on vaikeuksia " raahautua" töihin aamusta :)

Lueskelin tosiaan eilisen pinon vielä läpi ja nyt en enää muista mitä pitimän kommentoida. ääh, pää jäi näemmä vielä nukkumaan..

Ninnuliina ku oli pohtinu pyyhkeen heittämisestä kehään.. Ei vielä kannata luopua toivosta. Ihan varmasti me kaikki saadaan vielä se oma vauva syliin. Pitää yrittää pitää mieli avoinna vaikka välillä se varmaan tässä kuumeilussa onkin vaikeeta. *jaksuhali*

Aqua ilmiselvästi valvoo öisin :) onkos sulla vuorotyö?

Jokos Sere testas uudelleen vaiko odottelekko muutaman päivän?

Nella: eihän se haittaa vaikka pitkälle valvoisi jos vaan saa aamulla nukkua :)

Moni täällä puhuu noihin hoitoihin menoista, osaisko joku sanoa että missä vaiheessa niihin kannattaa hakeutua jos ei sitä plussaa rupea kuulumaan? Ja mikä olis siinä ensimmäinen vaihe, mennä kenties tutkituttamaan itsensä ja sit mies? Toi asia pyörii välillä omassa mielessä, mutta toivoo kuitenkin ettei niihin tarvis lähteä vaan se plussa tulis muuten. Aika näyttää.

Ok, mutta nyt työn pariin

*Aurinkoista päivää enskoille*

-Sara-Maria

Vierailija
5/34 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tungen taas turpani tänne vaikkei ehkä kaivattaisi.

SARA-MARIA; kyselit hoitoihin menosta. Mä sain noottia kun kävin ultrassa, ja sain levitettäväksi tällaisen ohjeen;

Aiemmin e-pillereitä napsineet

Ensimmäisen puolen vuoden yrityksen jälkeen suositteli tohtori menemään gynelle jolla on ultravehkeet, jotta näkyy kaikki sisuskalut, löytyy sitten ne mahdolliset kystat (MUR), ja polyt sun muut jos on ollakseen. Jos mitään ei löydy niin sitten suositteli ovistikkujen kokeilua, jollei ovikseen viittaavaa näy juuri sattumalta ultrassa.

Kun on puolisen vuotta tikutellut, niin on syytä hakeutua tarkempiin tutkimuksiin - eli vuosi yritystä ex-pilleristeille.

Kumia käyttäneille armahdus pitkästä ajasta;

kun mikään ei ole hormonitoimintaa aiemmin ollut sotkemassa, yritystä n. 4-6kk:ta, josta ainakin parina kk:na oviksen metsästystä, jollei tapahdu mitään niin sitten ultraamaan ja tutkimuksiin.

Pilleristit tarvii ton puolisen vuotta siihen että omat hormonit varmasti pelaa - sen takia kumikaverit on armahdettu puoleen vuoteen.

Tappert 7+0- palailee hissunkissun toiselle puolen häiritsemästä

Vierailija
6/34 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vaan hävisi mun viesti taivaan tuuliiin : (

Siis tervetuloa kaikille uusille!! Tää on ihan ykkösporukka.

Jokos Sere on tehnyt uuden testin aamupissistä?

Ja pikaisesti Killalle vaan TSEMPPIHALI: Been there... Mulla kävi pari viikkoa sitten ihan samalla tavalla, vierailu o-puolen enska-pinossa aiheutti vaan aivan järkyttävää ahdistusta. Se ei taida olla oikein meidän tooosi pitkään yrittäneiden foorumi ; ) Ja nyt jos o-puolelta vierailevat ihmettelevät, niin tottakai itse olen ainakin ihan vilpittömästi onnellinen jokaisen raskautuneen enskan puolesta, mutta nää tuloksettomat (about 15 jo?) yrityskierrot vaan välillä vähäsen ahistavat... Ymmärrätte varmaan?

Nyt töihin!

Jessis ja kp 20/28-32

Vierailija
7/34 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vieläkin silmät ihan ristissä...

Killa: Nyt tää halaa sitä oikeeeeeeen lujaaaa! Tiedän tasan tarkkaan tunteen, vastahan noi " tutut" oli täällä meidän seurana ja nyt jo niiden masut on varmaan aivan valtavat! Ja nää alkukierrot on aina niitä pahimpia aikoja, kyllä mullakin taas itku/pari pääsi noina alkupäivinä... Toivottavasti mieli siitä nousee!

Joku mainitsi luovuttamisen - höpöhöpö! :) Täälläkin on jo 12. kierto menossa ja vielä vaan sinnitellään, ja pidempäänkin yrittäneitä täältä löytyy! Tosin hoitoihin on jo hakeuduttu. Noilla lääkäreillä taitaa olla kaikilla vähän eri tyyli aloittaa noita tutkimuksia, meillä lähdettiin siinä järjestyksessä, että minut ultrattiin ja verikokeet otettiin, siinä samalla tutkittiin miehen tavara. Ja nyt siis ilmeisesti jatketaan sillä aukiolotutkimuksella, näin olettaisin.

ON: Kummallista vihlontaa ja juilintaa on tuolla alavatsalla ollut koko alkukierron. Välillä tuo tuntuu vasemmalla masussa, välillä nivusessa, sitten taas häpyluun kohdalla. Mitäköhän tuo nyt sitten on?! Voiko muniksen kehittyminen saada tuollaisia aikaan?

Vilkutukset kaikille, nyt jatkan taas noita iänikuisia kouluhommia!

Vierailija
8/34 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana lohtuhali [b][color=#0000FF]Killalle[/color][/b], [b][color=436EEE]Ninnuliinalle [/color][/b] ja muille pitkäänyrittäneille. Kyllä teidänkin vuoro ihan varmasti vielä tulee! Ettekä varmasti heitä pyyhkeitä kehiin tai siirry lapsettomien puolelle. Me pidetään teistä kiinni ja tuupataan ja vedetään vakisin siihen kuuluisaan plussajunaan!

Kiva kuulla, että [b][color=63B8FF]Maryn[/color][/b] olo alkaa jo kohentua ja se tuttu iloinen Mary nostaa päätään. Jaksuhaleja ja tsemppiä sinne suunnalle! Toivotaan, että se sun mies viimeistään iän myötä hioutuu vähän vähemmän kiivaaksi :)

[b][color=#7B68EE]Brookelle[/color][/b] peukkuja ja plussatuulia lähettelen! *puhallus*

[b][color=#6A5ACD]Peipposka,[/color][/b] miten on? Joko testasit? bd bd bd!

Ja jokos se [b][color=#8A2BE2]Serenityn[/color][/b] haamu on uskaltautunut näyttäytyä kunnolla? Ja samaa mieltä mäkin, apteekin oma ei ole yhtä herkkä joten turha vielä huolestua. Plussa mikä plussa. Paljon vauvaliimaa matkaan ja onnellista odotusta. Ja nappaahan meidät piinailijatkin mukaan o-puolelle!

Kaikille muillekin enskoille MOI! Ainakin [b][color=#9400D3]Naksulle[/color][/b], [b][color=BF3EFF]Desejolle[/color][/b], [b][color=E066FF]Merihepalle[/color][/b] ja [b][color=#EE82EE]Sara-Marialle[/color][/b].

[b][color=#FF69B4]Oma napa:[/color][/b] Edelleen oireeton. Ovis oli (kai) viikko sitten. Plääh. Mutta positiivinen mieliala on kyllä. Eihän se nyt ole mahdollista, etten plussais. Eihän? ;) Odotellaan rauhaksiin ja jos tätiä ei viikon sisällä kuulu, niin testaillaan. Veikkaan, että tän kierron pituus ois jotain 35 pvää. Yleensä on vaihdellut n. 30-37 tai jotain. Toivolippu on korkeella!

[b][color=EE3A8C]Aurinkoista päivää ja plussaonnea kaikille ihanille enskattarille[/color][/b]

[b]

[color=CD1076]-Kesämorsian-

Vierailija
9/34 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta taas tämä selain tai joku keksi ylimääräisiä välilyöntejä mun koodiin eikä tulos näytä siltä miltä piti. Hassu bugi tässä sivustossa välillä. Eikös muillakin oo käyny samalla tavalla?

-KM-

Vierailija
10/34 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatteko, että mä olen jo hereillä?! ;) Oli pakko laittaa kello soimaan kymmeneltä, jotta vähän saisi tätä rytmiä käännettyä.

Ensiksi pitää kiittää teitä kultaisia kuumeilukamuja, kun TAAS ymmärrätte miltä musta tuntuu! Eli nyt ainakin [color=EE00EE]Nella, Aqua, Mary, Naksu, Jessis ja Kesis[/color] (toivottavasti en unohtanut ketään): kiitos! :) Ihan täällä taas meinasi itku päästä, kun pääsin [color=7D26CD]Naksun[/color] viestiin asti! Ja tosiaan, [color=7D26CD]Jessiskin[/color] sen hyvin sanoi! Vaikka on onnellinen toisten puolesta, varsinkin niiden, keiden kanssa on itse kuumeillut ja pettymykset ja ilot elänyt, niin kuitenkin se sitten ahdistaa, kun tuntuu ettei ikinä ole oma vuoro, vaan aina toiset menee ja sitten niistä näkyy vaan hännänpää...

Ja [color=1E90FF]kaikki o-puolen Enskat[/color]: ilman muuta tulkaa käymään täällä " meillä" , ei nyt saa ottaa tätä sillai ettei voisi! On TOSI kiva kun käytte tervehtimässä, niin kuin vanhat kamut! Varsinkin, kun en nyt taas taida viitsiä tulla teitä sille puolelle kurkimaan... :)

[color=7D26CD]Mary[/color]: piti ihan lukea moneen kertaa, kun laitoit että pupuilut ei oo niin ahkeria ollut, että vaan kerran päivässä! :D Hitto, oonko mä tullut vanhaksi, kun mun mielestä joka toinen päiväkin on usein! ;) Mä toivon kanssa kyllä tyttöä (jos siis saisi valita, tietty otan kumman vaan), mutta en ole uskaltautunut kokeilemaan mitään konsteja...

[color=7D26CD]Kesis[/color]: onnea piinailuun! *bd*

[color=7D26CD]Sara[/color]: Tappert laittoikin aika hyvin tosta tutkimuksiin hakeutumisesta. Sanoisin kanssa, että vuosi on vielä normaalia, mutta jos on joku asia, jonka vuoksi voi epäillä hedelmällisyyden alentuneen (kuukautiskierron epäsäännöllisyys, sairastettu munasarja- tai muu tulehdus, pco, jne) niin sit aiemmin.

Laitan vielä tähän linkin, josta löytyy taulukko tosta raskauden alkamisesta, kun siitä joku muistaakseni joskus kyseli:

http://metku.net/~pesu/hedelmoitys.html

Hiukan masentavaa todeta, että omalla kohdalla tuo raskauden alkamisen tod.näk. prosentti ei enää nouse...

Aika kauan muuten menee tässä koneella: aloin tätä viestiä kirjoittamaan yli puoli tuntia sitten! Miten täällä voi aika kulua näin nopeesti?! :)

Päivänjatkoja kaikille! :)

K.

Vierailija
11/34 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=EECBAD][size=6]♥[/size][/color] [color=FFDAB9][size=6]♥[/size][/color] [color=FFD39B][size=6]♥[/size][/color] [color=EEC591][size=6]♥[/size][/color] [color=FFDEAD][size=6]♥[/size][/color] [color=EECFA1][size=6]♥[/size][/color] [color=FFE4C4][size=6]♥[/size][/color] [color=EED5B7] [color=FFE4B5][size=6]♥[/size][/color] [size=6]♥[/size][/color] [color=EECBAD][size=6]♥[/size][/color] [color=FFDAB9][size=6]♥[/size][/color] [color=FFD39B][size=6]♥[/size][/color] [color=EEC591][size=6]♥[/size][/color] [color=FFDEAD][size=6]♥[/size][/color] [color=EECFA1][size=6]♥[/size][/color] [color=FFE4C4][size=6]♥[/size][/color] [color=EED5B7][size=6]♥[/size][/color] [color=FFE4B5][size=6]♥[/size][/color]

[color=8B5A2B]Nennaliina, Saikku, Sukkaliini[/color][color=DEB887] ja [/color][color=8B5A2B]Kepardiina:[/color][color=DEB887] Tervetuloa!!![/color]

[color=8B5A2B]Ninnuliina:[/color][color=DEB887] Ei saa heittää rukkasia naulaan! Täältä lähtee iso voimapallo vyörymään sinne päin NYT! Voimia siis, että jaksat innolla jatkaa yritystä![/color]

[color=8B5A2B]Killa ja Jessica2:[/color][color=DEB887] Kyllä minäkin olen siellä o-puolella vieraillut, ja aina pahan mielen sieltä saanut (vaikka tietenkin on onnellinen odottavien puolesta). Että ei se ole pelkästään teidän pitempään yrittäneiden ¿vaiva¿ tuo että ahdistuu ja tulee paha mieli o-puolella...[/color]

[color=8B5A2B]Naksu:[/color][color=DEB887] Juiliihan se sit muillakin kun mulla!Voi kun osasinkin sanoa mitä se juilinta on. Mullakin siis jatkunut se juiliminen koko tämän kierron ajan.[/color]

[color=8B5A2B]Kesämorsian, Brooke[/color][color=DEB887] ja [/color][color=8B5A2B]Kindness:[/color][color=DEB887]bd!!!![/color]

[color=8B5A2B]Serenity:[/color][color=DEB887] Tulehan kertomaan sit kun oot testannu uudestaan![/color]

[color=8B5A2B]Peipposka:[/color][color=DEB887]Toivotaan että oireet olis sitä itseään! En halua lannistaa mutta täällä olen koko alkukierron ollut lähestulkoon samoilla oireilla kuin sinä, ja kävi jo mielessä että jos edelliset menkat olikin valemenkat, mutta ei ne olleet. Mut eihän täällä nyt kahta enskaa voi yhtä aikaa valeraskaanakaan olla! Kyllä mä tyrkkään sut sinne plussajunaan! bd[/color]

[color=8B5A2B]Omaa napaa:[/color][color=DEB887] Mä oon melkeimpä satavarma että tässä kierrossa ei tärpännyt. Meinaan sitä että ollaan viimeksi kierron alussa pupuiltu ja jos ovis ei nyt ole sattunut kierron alkuun niin peli on jo menetetty. Nyt on sentään jo 15 kiertopäivä, eli tänään viimeistään sen oviksen olis oltava. Mulla ei siis ole harmainta aavistustakaan, missä vaiheessa ovis on tässä kierrossa tapahtunut, ei pienintäkään merkkiä ole tulostaan antanut! Kuivaa on kuin saharassa konsanaan. Vai pitäneekö munasolu bileitä oikeassa munasarjassa ja kieltäytyy lähtemästä liikenteeseen, kun yhä vaan siellä juilintaa tuntuu. No, tädin odotus alkakoon.[/color]

[color=8B5A2B]Desejo:[/color][color=DEB887]eikös meillä ollu samat koopeet menossa? Kuinkas pitkä kierto sulla yleensä on? Sullakin tais olla vaikeuksia sen oviksen bongaamisessa? Jos sullakin munasolu pitää bileitä! :D[/color]

[color=DEB887]Vilkutukset[/color][color=8B5A2B] Tappertille![/color][color=DEB887]Kiva kun käyt moikkaamassa![/color]

[color=DEB887]Vilkutukset myös[/color][color=8B5A2B] Sara-Marialle, MaryRoselle, Aqualle, Nellamaijalle, Oonalle, Apilalle, EmmaAnnalle, Hoytille, Sikurisokerille, Merihepalle[/color][color=DEB887] ja [/color][color=8B5A2B]Remukalle![/color][color=DEB887] Ja myös kaikille muille enskoille, joita en muistanut erikseen mainita![/color]

[color=DEB887]Missäs on[/color][color=8B5A2B] Mooli, Häpö, Anskuliini, Avecos, Pandora, LinnaeaBorealis[/color][color=DEB887] ja muutkin joita ei ole aikoihin näkynyt??? Tai sit multa on menny jotain ohi... ;)[/color]

[color=DEB887]T:[/color][color=8B5A2B] Titi-uu[/color][color=DEB887] kp 15/26-30[/color]

[color=EECBAD][size=6]♥[/size][/color] [color=FFDAB9][size=6]♥[/size][/color] [color=FFD39B][size=6]♥[/size][/color] [color=EEC591][size=6]♥[/size][/color] [color=FFDEAD][size=6]♥[/size][/color] [color=EECFA1][size=6]♥[/size][/color] [color=FFE4C4][size=6]♥[/size][/color] [color=EED5B7] [color=FFE4B5][size=6]♥[/size][/color] [size=6]♥[/size][/color] [color=EECBAD][size=6]♥[/size][/color] [color=FFDAB9][size=6]♥[/size][/color] [color=FFD39B][size=6]♥[/size][/color] [color=EEC591][size=6]♥[/size][/color] [color=FFDEAD][size=6]♥[/size][/color] [color=EECFA1][size=6]♥[/size][/color] [color=FFE4C4][size=6]♥[/size][/color] [color=EED5B7][size=6]♥[/size][/color] [color=FFE4B5][size=6]♥[/size][/color]

Vierailija
12/34 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

noiden värien asettelu, kun ei ne ikinä mene niinkuin niiden pitäis. Nytkin tarkistin ne monta kertaa, joten kai se selain sit heittää noita välilyöntejä tonne... Blaah... Sinne meni sekin aika hukkaan, minkä turasin noita...

Vierailija
13/34 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin Killan ja muidenkin juttuja ja tahdon vaan sanoa että ymmärrän miltä teistä tuntuu (ainakin melkein) vaikka oma napa ei tommosta oo joutunu kokemaan, mulla ihana ystävä joka on kuumeillu monta vuotta ja takana peräti 6keskenmenoa, eipä siinä paljoa huvittanut omia viikkoja hehkuttaa:/ Nyt tosin tämä ystävä on raskaana ja jo ns.turvallisilla viikoilla dbdb!

hirmuisesti jaksuja ja paljon haleja kaikille jo pidempään nyyttiään odottaneille!

*ainaski 10000 kiloa plussapölyä ja vauvapulveria*

Queen

Vierailija
14/34 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, päivä on jo pitkällä ja nyt vasta sain noustua ylös. No, on vapaapäivä niin silloinhan saa tehdä just niin kuin haluaa!

Sikurisokeri: Killa kirjoitteli jo omista kokemuksistaan ja antoi hyviä neuvoja, mutta kerron vielä oman tarinani. Eli söin pillereitä n.4vuotta, jonka aikana ehdin kertaalleen ne lopettaakin. Kiertoni ovat aina olleet epäsäännöllisiä ja, kun edellisen kerran lopetin pillerit ekat menkat tulivat pillereiden jälkimainingeissa ihan kohtuullisen ajan sisällä (kp38) ja seuraavat alkoivat vasta, kun aloitin pillerit uudelleen (kp127).

Nyt kun lopetin pillerit (01/06), eka kierto kesti 42pvää ja seuraavaa kiertoa odottelin kp 53 asti kunnes menin gynelle. Soitin ensin neuvolaan ja sielä ei ollut resursseja ottaa mua vastaan ja voih, niin ihana terkka sanoi, että eräs asiakas oli raskaana, vaikka kierrot yli 120pvän luokkaa. No, hyvä hänelle sanoin minä ja ajattelin etten nyt noin hullu ole, että tollasia kiertoja jään odottelemaan. Marssin siis yksityiselle gynelle (vast.otossa eivät edes kyselleet millä asialla haluan gynelle vaan sain heti ajan seuraavalle vkolle, meillä päin gynen vast.otto on n. kerran viikossa/kk:ssa). Gyne kyseli olinko r-testiä tehnyt (joka siis negaa näytti edellisenä päivänä) ja ultrasi sisäkautta munasarjat ja kohdun. Kohdun limakolvo oli ohut (ei siis menkkoja tulossa) ja ovistakaan ei tulossa. Ja gyne löysi myös pco-tyyppiset munasarjat. Sain sitten Terolutit 3kk:ksi ja menkat tulivatkin heti 10pvän kuurin jälkeen.

Nyt eka kierto menossa ilman Teroja ja saas nähdä tuleeko plussa vai täti vai ei mitään. Odottelen rauhassa taas tuonne kp50 tienoille ennen kuin menen gynelle uudestaan. Summasummarum: Kannattaa ehdottomasti mennä aikaisemmin gynelle, jos menkkoja ei ala kuulumaan ja aiemmin on ollut ongelmia kierroissa. 3kk:tta on aika, jota suosittelevat odottamaan pilleireiden jälkeen, mutta aiemminkin avun saa, ainakin yksityiseltä puolelta. Tuo aika, kun on ihan hirveen pitkä vauvaa kuumeilevalle.

Millaiset sulla on aiemmin ennen pillereitä kierrot olleet?

MaryRoselle kiitos tsempityksistä!!! :) Ne piristää aina! Ja niin kuin sanoin vielä tässä alussa ollaan ja siihen vuoden rajapyykkiin on vielä aikaa.

Hoyt kp23/27 (Terokierrot)

Vierailija
15/34 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että menkat ei välttämättä ilmaanuukaan normaalisti pillereiden lopettamisen jälkeen. Lopettelin siis pillerit viime kiertoon, eli tänään olis pitäny aloittaa uus lista, mutta enpä sitä enää tehnytkään (jippii!!!). Omasta kierron pituudesta minulla ei ole mitään hajua. Pillereitä olen popsinut 8 vuotta, enkä todellakaan muista mitä kierto on ollut ennen sitä.. Joten kannattaako siis huolestua heti, jos tätiä ei noin 30kp jälkeen näy. Vai olenko utelias ja teen heti testin? No, mutta siihen on vielä aikaa.. Olen seuraillut nyt tätä keskustelua siitä, kuinka nopeasti ja kenellekin on menkat pillereiden lopettamisen jälkeen tulleet ja olen kyllä aivan ihmeissäni, koska en ole todella kenenkään tuttavani vielä kuullut sanovan, etteikö täti olisi paikalle ilmaantunut.

Tällaista ihmettelee -:Saikku:- kp 5/jotain?!?

Päivänjatkoa enskakumppaneille!

Vierailija
16/34 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikkille tasapuolisesti

Viikot menee nopeasti. JOka päivä käyn enskojen kuulumisia lukemassa, mutta kirjoittamiseen tuntuu ettei töiden lomassa ole aikaa.

Omaa napaa: eilen otin viimeisen teron ja nyt odotellaan tätiä, että päästään aloittamaan koko touhu alusta ja laskemaan edes jotain päiviä sinne päin. Sain tänään kuulla töissä positiivisen asian että musta tehdään meidän osaston vastaava ja tarkemmin työn kuva selkiytyy lähi viikkoina. No tää on upeeta ja mutta kuitenkin se vauva on kyllä se ykköstoive. Toisaalta vauva tulee jos on tullakseen ja niin kauan kun siitä ei ole havaintoa on kai pakko panostaa " uraan" . Ja toisaalta jos äippälomalle tulee lähtö niin paikkahan mua täällä odottaa kuitenkin. Mä tiedän kaiken lisäksi että pomo tietää että jonain päivänä mäkin jään äitiyslomalle. Murehdinko mä nyt tällaistä asiaa ihan suotta? No onneksi loma alkaa kolmen viikon päästä..JIPPII!

Onnea plussanneille ja negan saaneille tsemppiä!!

t. Miina

Vierailija
17/34 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva päästä joka päivä lukemaan teidän kuulumisia. Tää on varmaan tosi tyhmä kysymys, mutta...no kun luin jostain, että jotkin verenpainelääkkeet miehillä saattaa vaikeuttaa naisen raskaaksi tuloa, mahtaakohan olla näin? Ja mitä ne sellaiset lääkkeet on nimeltään? Jos joku tietää asiasta vähääkään, niin kertokaahan. Sitä kun tulee kaikkea mahdotonta ja mahdollista mietittyä nyt.

Mary: ollaan sitten saman aikaa yritetty saada vauvaa. Toivotaan, ettei tarvitse ihan mahdottoman kauan yrittää.

Tappert: olit kirjoittanut tutkimuksiin menemisestä. Itse en ole koskaan pillereitä syönyt, mutta mainitsit että 4-6kk voisi olla se aika, jonka jälkeen voisi hakautua tutkimuksiin. Kuullostaa minusta aika lyhyeltä ajalta tuo. Tai siis tietysti sitä toivoo, että tulisi raskaaksi mahdollisimman pian, mutta että joku suosittelee tutkimuksia jo puolen vuoden jälkeen...

Serenity: oletko tehnyt testiä? Tsemppiä!!!!!!

Kaikille muillekin onnea raskautumisessa!

Vierailija
18/34 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kyllä jo yöpulinanne ja aamuvirkkujen viestit lukemassa, mutten ehtinyt vielä kirjoittelemaan. Oli pakko piipahtaa kirjastossa, kun ne lähetti " uhkauskirjeen" . Oli kuulemma kirjat aavistuksen myöhässä. Myönnän, myönnän... mitenkäs sitä näin lomalla kaikkea muistaisi. No, nyt on sakkolappu kuitattu ja sädekehä kiillotettu.

[color=EE1289]Nellamaija[/color]: Mitenkäs viimeistelit sen oman peittosi? Laitoitko nurjalle puolelle jonkin kankaan vai jätitkö ihan sellaiseksi? Itse täällä pähkäilen, että olisiko se mukavampi, jos siellä olisi takana esim. fleecekangasta. Ei sillä, että kaikki ruudut olisivat jo valmiina, mutta olen vaan hieman malttamaton. Tässäkin asiassa.

[color=EE1289]Aqualle[/color] jaksamista yötöihin! On se vaan kivaa, kun meidän pinossa kirjoitellaan 24/7. :D

[color=EE1289]MaryRose[/color]: Melkoisella tahdilla jaksatte pupuilla, kyllä näin vanhan jo käy vähän kateeksi ;). Onneksi olosi on jo parempi.

[color=EE1289]Sara-Maria[/color]: vilkutus* ahkeralle päivittäjälle. Meillä on jo otettu pieniä askeleita tutkimusten suhteen, joten kerron nyt sen mitä meille on tehty. " Vuosihuollon" yhteydessä lääkäri laittoi mut verikokeisiin, joissa otettiin kilpirauhas- ja hormoniarvot. Tässä vaiheessa oli yritystä takana n. 7 kk. Nämä kokeiden tulokset olivat ihan ok. Reilu kuukausi tämän jälkeen täti kuitenkin katosi (ilmeisesti hormoniharmoni alkoi sitten kuitenkin soimaan epävireessä) ja marssin yksityiselle gynelle. Siellä se ultrasi ja antoi lugesteronit tasoittamaan kiertoa. Seuraava vaihe onkin sitten se, että syksyllä haetaan lähete simppakokeisiin ja jos siellä on kaikki ok, niin sitten jatketaan clomeilla. Meillekin lääkäri antoi ohjeeksi odottaa tuon maagisen vuoden, ennen kuin sen ihmeellisempiä tutkimuksia tarvitaan.

[color=EE1289]Tappert[/color]: Olet ihan varmasti tervetullut vieras! Ei tämä mikään suljettu osasto ole, vaikka meno välillä yltyykin. On mukava lukea kuulumisia siitä, mitä me kaikki odotellaan.

[color=EE1289]Naksulle[/color] lisävoimia munisten kasvattamiseen. :D Itse mietin tuota samaa tässä eräänä päivänä, että voiko se oikeasti tuntua niin voimakkaasti, jos joku solu pullistuu. Hämmentävää!

*Vilkutuksia kaksin käsin*[color=EE1289]Jessis, Kesämorsian[/color]: Taitaapi olla piinailupäivät lähestymässä

Onpas [color=EE1289]Killa[/color] ollut aamuvirkku ;). Ei vais, kai sitä itsekin pitäisi vähitellen totutella siihen normaalin rytmiin. Ei olisi sitten niin kova shokki palata takaisin töihin. Kyselit jonain päivänä sitä kp-tilannettani, kun manailin niistä nippailuista. Nyt mennään " jo" kp 15 ja nippailut ovat jo hellittäneet. Tiedä sitten mistä oli kysymys. Toki toivoisin, että oviksesta, mutta testit näyttää vaan negaa. Toivottavasti mielesi on jo parantunut sen o-puolen vierailun jäljiltä. Kyllähän se koville ottaa, kun aina joku porhaltaa ohi. Onneksi sun ei tarvitse täällä yksin kuumeilla, kyllä meitä pitkänlinjan enskoja alkaa olla täällä jo useampia. Ja eikös se niin mene, että hyvää kannattaa aina odottaa.

[color=EE1289]Titi[/color]: Mullakin on kp 15 ja ilmeisesti munisten bileet alkavat olla ohi. Ainakaan nippailukipuja ei enää ole samoissa määrin kuin viikonloppuna ja alkuviikosta. Ehkäpä me sitten parin viikon päästä kahvitellaan tädin kanssa oikein yhteisvoimin, koska oviksesta ei ole täälläkään mitään varmuutta.

[color=EE1289]saikku[/color]: En osaa mitään oikeata lääketieteellistä selitystä tohon menkka-asiaan antaa, mutta yritän nyt sepustaa jotain. Jostain syystä naisen kroppa saattaa siis seota pillereiden lopettamisen jälkeen, koska hormonitoiminta ei kaikilla palaudu heti normaaliksi. Joillain naisilla ei ole mitään ongelmia asian kanssa ja on jopa sanottu, että eka luomukierto voisi olla se hedelmällisin. Itselläni kierto sekosi tosin vasta 8 kk pillereiden lopettamisen jälkeen. Eli siis melkoista arpapeliä on tämäkin touhu.

*vilkutukset*[color=EE1289]Miinalle[/color]: Onnea uudesta työtehtävästä!

[color=EE1289]Nennu[/color]: En osaa kyllä sanoa sanaakaan noista verenpainelääkkeistä. Toivottavasti joku toinen osaa auttaa.

~dese

Vierailija
19/34 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas taas sössittyä noiden värien kanssa. Ei pitäis antaa värikyniä näihin nakkisormiin. :D

[color=EE1289]Hoyt[/color]: Jostain syystä osa mun viestistä oli kadonnut mystisesti. En tiedä, oliko siihenkin syynä nämä ajatusta nopeammat nakkisormet. Sun kirjoittama viesti olisi voinut olla omasta kynästänikin lähtöisin. Niin samalta se kuulosti. Itse aloittelen tämän kierron luge-kuuria vasta tänään ja odottelen sitten parin viikon päähän joko plussaa tai tätiä. Toivon kovasti, että täti älyäsi jättää teidänkin osoitteen väliin. Menisi jonnekin sinne, jossa sitä kaivataan!

~dese

Vierailija
20/34 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeesti tiedä enää mistään mitään.... Nyt hain apteekista Predictorin, myyjän mukaan pitäisi olla herkkä. Negaahan tuo kuitenkin näyttää :(

Se ihmetyttää, että siinä testissä on 3 ikkunaa, yks kontrolli-ikkuna, yhdestä luetaan tulos, ja kolmannesta näkee onko testi toiminut moitteettomasti. No, kontrolli-ikkunassa on väriä, tulosikkuna on valitettavasti vain valkoinen, mutta eipä siinä viimeisessäkään ikkunassa ole mitään?! Ohjeen mukaan siis myös sen ikkunan pitäisi värjäytyä.. Mulla menee hermot tähän!!!!!!! Oliko tuo perhanan testi siis viallinen vai mitä hittoa? Ei auta kuin huomenna soittaa tk:hon ja pyytää pästä verikokeeseen. Jos ei täti tule sitä ennen :(

Plussatkaa nyt te, kun minä en näköjään osaa päättää mitä teen!! :)

Ja en muuten oksentanut, kun joku sitä kyseli :)

Serenity, jolla masentaa..

ps. sori omanapaisuus, kyllä te mielessäni olette, mutta on vaan niin down fiilis..