Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko nykyään enää varata aikaa lääkärille muuten vain terveystarkastukseen?

Vierailija
15.11.2020 |

Aina sanotaan ainakin ulkomaalaisissa tv sarjoissa ja terveyttä käsittelevissä nettiartikkeleissa, että pitäisi käydä silloin tällöin lääkärin tarkastuksessa, mutta kuka tosielämässä käy, ellei ole jotain hyvin vakavaa? Lääkäriin on hyvin vaikea saada aikaa, esim. itse mietin, että olisiko vanhojen diagnoosien takia pitänyt varmuuden vuoksi käydä, kun hain ajokorttilupaa, mutta olivat sitä mieltä, että riittää, kun itse arvioin olevani riittävän hyvässä kunnossa. Kiirellisissäkin tilanteissa pitäisi kuulemani mukaan aina soittaa etukäteen, että saa neuvoksi pysyä poissa ja syödä buranaa. Saati sitten että saisi aikaa johonkin kiireettömämpään, kuten aknen hoitoon tms. saati varsinkaan "rutiininomaiseen" terveystarkastukseen. Hammastarkastukseen on ilmeisesti vielä vaikeampi päästä.

Yllä esittämä arvioni perustuu kuulopuheisiin ja omakohtaiseen kokemukseen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Kaikkeen tarvitsee syyn ja sillounkin saa odotella kuukausia, jos ei ole hengenhätä.

Vierailija
2/6 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla pitkäaikaistyötön. Heitä kutsutaan terveystarkastuksiin, ainakin joissain kunnissa.

Esim. Oulussa ei voi varata aikaa lääkärille uuden vaivan vuoksi, vaab pitää mennä "akuuttiin" jonottamaan. Kiva silleen olla töistä pois jonottamassa ennalta määrittämätön aika. Moni pikkuvaiva jää siis hoitamatta ja ehtii vaikeutua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn parin vuoden välein Terveystalon labrassa ja otatan laajan verenkuvan. Jos jotakin hälyttävää ilmenee niin tutkimuksiin. Maksaa tietysti mutta hyvä tietää tilansa.

Vierailija
4/6 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako nyt saada mitään aikoja, edes vaikka olisi jokin spesifi vaiva. Kovin hanakasti ainakin ensin sanovat ajanvarauksesta, että kun meillä on nyt tämä pandemia...

Mitään pandemiaa oikeasti ole, ainakaan siinä mielessä että terveydenhuolto olisi kuormittunut. Ehtivät vain jo keväällä tottua leppoisaan oleskeluun, ei kaivata asiakkaita häiritsemään.

Vierailija
5/6 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luulis lääkärin osaavan itse tilaa itselleen terveystarkastusaikaa. ;)

6/6 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli hyvä työterveyshuolto, mutta se loppui kun jäin eläkkeelle. Sain lääkäriajan kotikunnan terveysasemalle ja käyntiä ennen lähetteen laboratorioon. Lääkärin kanssa käytiin läpi labratulokset ja koska ei ollut mitään ongelmia hän sanoi, että 2-3 vuoden kuluttua taas terveystarkastukseen. Oli kiva kuulla labratuloksista, että "näiden perusteella elät 100-vuotiaaksi".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi