Poikaystävä lähti yhteisestä illanvietosta
Ollaan seurusteltu jo vuosi. Olimme saaneet kutsun minun ystäväni ja hänen miehensä kotiin. Olimme sopineet tietyn kellonajan, jolloin lähtisimme. Tällöin poikaystäväni alkoi lyödä kapuloita rattaisiin, ettei tulisikaan. Minulle äärimmäisen nolo tilanne. Yritin maanitella, kunnes lähdin sitten ajamaan kyläpaikkaan. Saavuin perille ja sanoin isäntäparille, ettei poikaystävä tule. Hetken päästä hän tuli omalla autollaan ja söi vain tarjottavat ja lähti ajamaan kohti omaa kotiaan. Mitä mieltä? Hänen oli tarkoitus olla minun luonani yötä. Olimme ajatelleet, että auto jää kyläpaikkaan ja haetaan seuraavana pävänä...
Kommentit (48)
Ranskassa kyllä on juuri nimenomaan kohteliasta syödä ja kun kahvit on juotu, lähdetään kotiin.
Oliko niin että miehen olisi pitänyt jäädä vielä ruuan jälkeen istumaan ja juomaan suomalaiseen tyyliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei poikaystävä vaan miesystävä. Kuulostaa keski-ikäiselle alkkikselle. Niille tulee pms ja diivakohtauksia yhtäkkiä.
Miten niin alkkis?
Jos olisi alkkis, hän olisi takuuvarmasti jäänyt juomaan nuo alkoholit muiden joukossa.
Ja jos alkoholiongelmaa todella on, niin mieshän teki viisaasti kun lähti pois.
Alunperinkään ei hänen olisi kannattanut mennä ollenkaan, mutta meni luultavasti kun nainen pyysi hartaasti.
Ei välttämättä, jos ärsyyntyy, että porukka tulee humalaan, ja sitten juomat loppuvat. Seuraa soutamista. Voi mies juoda kotonakin jälkeenpäin. Tai on pihi ja olisi halunnut vaan itse nauttia herkuista ja juomista.
Jos te muu porukka olette kännissä rasittavia ja hän ei halunnut dokata kanssanne ja selvin päin ei kestä katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Hän oli sitä mieltä, että alkoholia oli mukana liikaa. Hän ei maksanut niistä mitään, kuten ei muistakaan viemisistä. Koko illaksi olimme sopineet, että vien 3 l viiniä ja gin-pullon, jossa oli sen verran jäljellä, että kaikki olisivat saaneet yhden drinkin.
Onko teillä ennen ollut riitoja sinun alkoholinkäytöstäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei poikaystävä vaan miesystävä. Kuulostaa keski-ikäiselle alkkikselle. Niille tulee pms ja diivakohtauksia yhtäkkiä.
Miten niin alkkis?
Jos olisi alkkis, hän olisi takuuvarmasti jäänyt juomaan nuo alkoholit muiden joukossa.
Ja jos alkoholiongelmaa todella on, niin mieshän teki viisaasti kun lähti pois.
Alunperinkään ei hänen olisi kannattanut mennä ollenkaan, mutta meni luultavasti kun nainen pyysi hartaasti.
Alkoholistilla nimenomaan voi olla vaikeuksia juoda seurassa. Täytyy juoda muiden kanssa samaan tahtiin, juomaa on rajoitetusti, täytyy puhua niiden muiden kanssa, muut näkevät paljonko juomaa menee jne.
Mä ihan suoraan olen jättänyt mrnemättä mieheni kavereiden illanviettoihin. Ei kiinnosta yhtään illanvietot ja koen, että olisi hirveää istua niissä vastentahtoisesti. Jotkut kutsuvat aina pariskuntia, mutta en vaan mene. Tässä iässä kehtaa jo pitää kiinni omista mieltymyksistään... Vielä tyhmempää olisi kylläkin mennä vain syömään ja lähteä sitten heti kotiin.
N50
Ellei tuota 3 litraa viiniä + viinapaukut tuliaisina olisi mainittu, niin olisin ollut sitä mieltä että poikaystävä/miesystävä on moukka.
Mutta tuo alkoholimäärä on kyllä sen kaltainen, että se herättää itselläni kyllä negatiivisia ajatuksia tietynlaisesta seurueesta. Mahdollisesti niin on mieskin ajatellut kun omalla autolla halusi kulkea.
Öööö? Nuoria? Ainakin kyseinen mies oli lähes 5-kymppinen, eli ihan aikuinen. Onko se jotain kulissien ylläpitämistä jos käydään vieraisilla ystävien luona? Mielestäni ihan normaalia sosiaalista toimintaa, varsinkin tänä aikana kun kontaktit ja ystävyyssuhteet ovat muutenkin kortilla. Ja he olivat viettäneet aikaa yhdessä ennenkin, miehet ilmeisesti tulleet keskenään juttuun.
Toki saa olla eri mieltä jos ei halua osallistua, mutta silloin täytyy ymmärtää ettei toisten ihmisten tarvitse myöskään erakoitua tai sietää tuollaista käytöstä. Valitettavasti ne sosiaaliset suhteet siinä missä ruoka ja seksikin kuuluvat siihen samaan diiliin jota parisuhteeksi kutsutaan. Jos ei muuta niin ainakin lupaukset pitäisi pitää jos on kerran sovittu. Kyllä herrasmiehen sanaan pitää voida luottaa. Lapsellista kiukuttelua aikuiselta ihmiseltä. Mikä lie olikaan sitten tekosyynä, ellei mitään hyvää syytä ollut tuolle käytökselle?
Itse ainakin AP:na selvittäisin mistä oikein on kysymys ja harkitsisin parisuhteen jatkoa tarkasti. Saako mies useinkin tuollaisia kiukkupussikohtauksia?