Ihminen joka ei erikseen kiellä rasismia, on rasisti.
Ja tällaisia ihmisiä on paljon, jotka hyväksyy rasismin hiljaisesti. Sitä on rakenteellinen rasismi.
Kommentit (20)
Rasistiksi syyttäminen on vihapuhetta.
No, jos se on tuosta määrittelystä kiinni, niin ollaan sitten. Jolleivät yhteiskunnan rakenteet kelpaa, pitää mennä jonnekin, missä on toisin. Minä jään tänne, kotiini.
Rasisti-sanasta on tullut helppo haukkumasana.
Nykyään sen käyttö on useimmiten solvaamista.
Poliisikin ihmeissään, miten nyt uutisoidut väkivallan teot kohdistuvat ainoastaan kantaväestön nuoriin... 🤔
Kunnioitus on ansaittava. Se ei tipu lahjana taivaasta, oli etninen tausta mikä hyvänsä.
Jos elät kunniallisesti, kunnioitat maan lakia, kultturia, ja ihmisiä, käyttäydyt, etkä tee rikoksia, myös sinua kunnioitetaan, mutta jos teet rikoksia, jatkuvalla syötöllä räksytät, kuin kapinen rakki, ja muilla tavoin osoitat vihasi, ja/halveksuntasi maan lakeja, kulttuuria, tai ihmisiä kohtaan, on turha ulista, ja uhriutua sitä puhkikulunutta r -korttia, joka on jo niin kulunut, ettei kelpaa enää edes vessapaperin korvikkeeks.
Tiesitkö, että rasismi on sisäänrakennettu i****n uskontoon? Siksi tähän uskontoon kuuluva on rasisti valkoihoisia, kristittyjä ja naisia kohtaan niin kauan kunnes maallistuu uskonnostaan. Maallistuneita ovat vain länsimaissa satoja vuosia eläneet, ja ne harvat, jotka lähtivät nimen omaan uskontoaan karkuun. Uskonsa kanssa tänne tulevat ovat rasisteja loppuun asti ja asenne periytyy sukupolvelta toiselle. Mutta rasismihuutelijat tyytyvät vain kuvittelemaan, että täällä punaniskat ihmisten värejä kyttäävät. Kyse on arvoista. Ei haluta muuttajien arvoja tänne, koska ne ovat vastakkaisia länsimaisille arvoille. Rasisminvastustajat kuvittelevat poistavansa rasismin vastustamalla jokaista "rasistista" kantista. Oikeasti he vain petaavat tietä pahemman rasismin invaasiolle. Ja se tulee iskemään heitä itseään erityisen pahasti.
Itse kannatan ideologia- ja kansallisvaltioita. Silloin jokainen saa elää haluamallaan tavalla ja sodat pysyvät valtioiden välisinä, eivätkä muutu sisällis- ja sissisodaksi ihan jokaiseen maailmankolkkaan.
Siis sun logiikalla jos ei erikseen tuomitse pe do filiaa niin on pe do fiili. Ei hyvää päivää mikä imbesilli.
Jokaisen on allekirjoitettava vuosittain paperi, missä tuomitsee kulloinkin tuomiovuorossa olevat asiat. Muuten on vapaata riistaa syyllistäville nimituksille. Allekirjoittaneet ovat vapaita heittämään ensimmäisiä kiviä.
Miten minun pitäisi vielä nöyrtyä? T:Valkoinen heteromies
Rasismia on kaikkialla, mm. alavudella, afganistanissa ja afrikassa.
Olenko nyt hyvä ihminen?
Jokainen valkoihoinen on piilorasisti. Myös ap. Jos ei myönnä, niin ei vaan silloin itse ymmärrä olevansa, vaikka todellisuudessa on.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen valkoihoinen on piilorasisti. Myös ap. Jos ei myönnä, niin ei vaan silloin itse ymmärrä olevansa, vaikka todellisuudessa on.
Whatever.
Pahimmat rasistit löytyvät ihan muista roduista.
Ihan sama. Evvk.
Mua ei oikeastaan haittaa yhtään se, jos joku epäilee, että mulla on negatiivisia ajatuksia joitakin etnisiä ryhmittymiä kohtaan. Sillä ei ole mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Rasisti-sanasta on tullut helppo haukkumasana.
Nykyään sen käyttö on useimmiten solvaamista.
Jep, ja tämä on mielestäni todella huono suunta että sitä viljellään turhankin helposti ihmisistä. Syytös on kuitenkin todella voimakas ja iso jos syytetään rasismista. Sama on tapahtunut sanoille huo ra, ho ro jne. Käytetään helposti ihmisistä ketkä eivät sitä ole ja nimenomaan haukkumiseen. Huolestuttavaa miten ihmisten kynnys sanoa noin voimakkaita sanoja toiselle miettimättä seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Meinaat että muut ihmisryhmät eivät harrasta rotusyrjintää? Ei tästä tarvii kuin astua Välimeren yli ja koet valkoisena rasismia ja jos olet nainen niin lisäksi vielä sukupuolisyrjintää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat että muut ihmisryhmät eivät harrasta rotusyrjintää? Ei tästä tarvii kuin astua Välimeren yli ja koet valkoisena rasismia ja jos olet nainen niin lisäksi vielä sukupuolisyrjintää.
Ei voi. Vain valkoisella on rasismigeeni, miut ovat maailmojasyleileviä humanisteja.
Oikeus ei halunnut olla, antoi lapsien rais kauksien mennä läpi sormien:
En ymmärrä Suomen oikeuslaitosta lainkaan
Vierailija
klo 18:25 | 19.11.2020
Ulkomaalaistaustaiset 29- ja 39-vuotiaat miehet olivat kesällä tavanneet 12- ja 15-vuotiaat tytöt Espoossa ravintolassa, josta he olivat siirtyneet miesten asunnolle. 31-vuotias ulkomaalaistaustainen mies oli odottamassa asunnossa muiden saapuessa sinne.
Kaikki syytteet kiistettiin
Miehille luettiin syyskuussa käräjäoikeudessa liuta raskaita syytteitä. Syyttäjän miehiin kohdistamien rangaistusvaatimusten rikosnimikkeitä olivat lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö, törkeä lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö, törkeä raiskaus, avunanto törkeään lapsen seksuaaliseen hyväksikäyttöön, huumausainerikos ja huumausaineen käyttörikos.
Syyttäjän mukaan muun muassa 29-vuotias mies oli ollut anaaliyhdynnässä 12-vuotiaan kanssa sen jälkeen, kun 12-vuotias oli ensin nauttinut Rivatrilia ja amfetamiinia. Syyttäjän mukaan 29-vuotias oli tilanteessa käyttänyt hyväkseen 12-vuotiaan tiedottomuutta ja avutonta tilaa, jonka vuoksi 12-vuotias oli kykenemätön puolustamaan itseään tai muodostamaan tai ilmaisemaan tahtoaan.
39- ja 31-vuotiaita miehiä puolestaan syytettiin 15-vuotiaan tytön törkeästä seksuaalisesta hyväksikäytöstä, johon oli syyttäjän mukaan kuulunut oraali- ja emätinyhdyntöjä
Syyttäjän mukaan tapahtumiin asunnossa oli kuulunut ennen yhdyntöjä myös lääppimistä, eli koskettelua ja halailua. Miehet kiistivät kaikki syytteet. Miesten mukaan asunnossa ei tapahtunut mitään seksuaalista, ja he eivät väitetysti tienneet tyttöjen olevan alle 16-vuotiaita.
Miesten mukaan he eivät olleet tienneet tyttöjen olevan alle 16-vuotiaita muun muassa tytöillä ravintolassa edessään olleen alkoholijuoman vuoksi, ja että tarkoitus oli ollut ainoastaan tarjota tytöille yösija.
Tunnelma oli seksuaalissävytteinen
Käräjäoikeudelle toimitettujen runsaiden todisteiden joukossa oli esimerkiksi lääkärinlausuntoja, DNA-tutkimustulos, valokuvia, videotallenteita sekä HUS lasten ja nuorten oikeuspsykologisen yksikön lausunnot. Syytteet perustuivat pitkälti 12-ja 15-vuotiaiden esitutkinnassa kertomaan.
12-vuotias oli aiemmin myös kertonut psykologille nähneensä vessasta tultuaan asunnossa 15-vuotiaan harrastamassa seksiä yhden miehen kanssa.
Käräjäoikeuden mukaan asiassa esitettyjen todisteiden perusteella on ilmeistä, että tunnelma asunnolla on välillä ollut varsin seksuaalissävytteinen. Miehet ja tytöt ovat riidattomasti olleet jossakin vaiheessa yhdessä makaamassa sängyllä. Todisteeksi toimitetulta videolta oli myös nähtävissä 39-vuotiaan miehen ja 15-vuotiaan tytön suudelma.
Käräjäoikeus päätyi kuitenkin vapauttamaan miehet kaikista syytteistä.
Millä tavalla kiellä?
Olen kyllä eri mieltä, minusta ”rasismin kieltäminen” ei auta yhtään mitään. Omassa arjessa jokainen joka päivä teoilla ja sanoilla osoittaa omat arvonsa.