Paljon maksaa hyvä luomiväripaletti?
En oo omistanut sellaista koskaan mut aattelin et oiskiva kokeilla, joten ehdostuksia? Paljon kannattaa maksaa? Saako halvalla esim. 5 euroa laadukasta?
Kommentit (20)
Kohtuullisen saa n. 25-30 e, myös pohjustaja on tärkeä (esim Urban Decaysta moni tykkää).
Joskin makeup revolution luomiväripaletit ovat edullisempia ja niissä ilmeisesti ok hinta-laatusuhde, en ole itse kokeillut.
Makeup revolutionin paletit on hyviä ja edullisia.
https://www.cocopanda.fi/search?SearchTerm=Makeup%20revolution%20palette
Vierailija kirjoitti:
Makeup revolutionin paletit on hyviä ja edullisia.
https://www.cocopanda.fi/search?SearchTerm=Makeup%20revolution%20palette
Paletti
Mikä paletti on?
Paras on Anastasia Beverly Hills paletit. Muuta en varmaan enää osta. Ostin Too Faced paletin juuri ja aivan surkea laatu verrattuna Anastasiaan. Jos kylmä iho niin norvina paletti ja jos lämmin iho niin soft glam. Googleta.
5e ei saa laadukasta. Makeup revolutionin paletteja voi kokeilla.
Itse meikkaan lähes päivittäin ja olen huomannut, että suuret paletit on hankalia kantaa meikkipussissa mukana, kun ne ei sinne mahdu. Ja joka paletista käytän yleensä vain 2-6 sävyä koko paletista. Olen yrittänyt etsiä hyviä minipaletteja, mutta ei löydy. Lumenesta, maybellinestä ja lorealista olen kuullut, että luomivärit eivät ole kovin pigmenttisiä eivätkä välttämättä pysy hyvin.
Isadoran minipaletti oli testissä, mutta sävyt eivät oikein miellyttäneet.
Paletti tarkoittaa luomiväripakettia, jossa on useampi sävy. Vähän kuin maalauspaletti mutta vain luomivärillä.
Jeffree Star palettien pitäisi olla laadukkaita, mutta en ole itse ikinä testannut. Ne on aika kalliita ja sävyt melko villejä. Hinta ei sinällään haittaa, mutta harmittaisi se ettei sävyistä sovi omaan käyttöön kuin murto-osa. Ehkä olen tylsä meikkaaja. /7
Mielestäni halvalla ei saa laatua.
Suosikkini: Urban Decay Naked Heat luomiväipaletti (12 väriä) noin 55 e.
Olen meikannut yli 25 vuotta, mutta vielä en ole keksinyt mitä luomivärinpohjustajalla tehdään. Kerran sellainen (urban decayn, eli pitäisi olla hyvä) tuli jossain kaupan päälle. Testasin pari kertaa, en huomannut mitään hyötyä, heitin pois.
Ei siis kannata suoraan ostaa jotain "pakollista" jota ei välttämättä ollenkaan tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Olen meikannut yli 25 vuotta, mutta vielä en ole keksinyt mitä luomivärinpohjustajalla tehdään. Kerran sellainen (urban decayn, eli pitäisi olla hyvä) tuli jossain kaupan päälle. Testasin pari kertaa, en huomannut mitään hyötyä, heitin pois.
Ei siis kannata suoraan ostaa jotain "pakollista" jota ei välttämättä ollenkaan tarvitse.
Tämä! Omasta mielestäni luomet voi aivan hyvin pohjustaa bb-voiteella, meikkivoiteella tms. Ei tarvitse tuhatta erilaista putelia meikkipussiin. Monet meikkitaiteilijatkaan eivät käytä primeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Omasta mielestäni luomet voi aivan hyvin pohjustaa bb-voiteella, meikkivoiteella tms. Ei tarvitse tuhatta erilaista putelia meikkipussiin. Monet meikkitaiteilijatkaan eivät käytä primeria.
Me vanhemmat ihmiset käytämme primeria, muuten se luomiväri pakkautuu silmän vakoon. Primer pitää luomivärin kauniina ja tasaisena koko päivän, sekä auttaa luomiväriä leittäytymään siististi ja tasaisesti jo hieman kurttuiselle luomelle.Teillä nuorilla ei tätä ongelmaa ole (vielä).
mummo 59 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me vanhemmat ihmiset käytämme primeria, muuten se luomiväri pakkautuu silmän vakoon. Primer pitää luomivärin kauniina ja tasaisena koko päivän, sekä auttaa luomiväriä leittäytymään siististi ja tasaisesti jo hieman kurttuiselle luomelle.Teillä nuorilla ei tätä ongelmaa ole (vielä).
Löytyy kyllä kurttua jo silmänympärysalueelta, eli ihan niin nuori en ole. Oma temppuni meikkivoiteella pohjustamisen kanssa on se, että puuterimainen tuote, oli se sitten puuteri tai luomiväri levitetään aina siten, että ensin painelen blenderillä alle tulevan voidemaisen tuotteen sileäksi ja sitten kiinnitän puuterimaisella tuotteella, ennenkuin mitään pakkaantumista tapahtuu. Toimii ja pysyy, kun on oikeat tuotteet käytössä. Muistaakseni Jennifer Lopezin meikkitaiteilija on kertonut, ettei käytä primereita ja JLo on kuitenkin jo yli 50.
Suosin yksittäisiä luomivärejä paletin sijaan. Huomasin, että paleteista jäi joitakin värejä kokonaan käyttämättä.
Nyt kun osaisin olla ostamatta sopimattomia sävyjä. Vähän on paras.
Minulla on vahvat miinuslasit ja sekin vaikuttaa. Helmiäisvärit eivät sovi liikkuvalle luomelle.
Suosin luonnonmukaisia tuotteita.
mummo 59 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei kertonut ikäänsä, joten ei kannata suoraan suositella vain 50+ ikäisten tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
mummo 59 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei kertonut ikäänsä, joten ei kannata suoraan suositella vain 50+ ikäisten tuotteita.
Menikö nimim. "mummo59" viesti suoraan ap:lle, vai ehkä toiselle keskustelijalle, joka keskusteli primereista?
Kokemukseni mukaan hinta-laatusuhteeltaan parhaimmat luomivärit MACilla, Inglotilla ja Make Up Storella. Voi ostaa pari-kolme sävyä kokeiluun. Esim. tämä (+erikseen ostettava rasia): https://inglot.fi/luomivarit/19-freedom-system-lidschatten-in-regenboge…
Ei kannata hankkia kokonaista palettia, ellet sitten tykkää leikitellä eri tyyleillä. Jää vaan sitten käyttämättä.
Myös luomivärisiveltimellä on väliä. Huonopigmentisten luomivärien kanssa kannattaa käyttää tiheäharjaksista sivellintä. Tarttuu kerralla enemmän väriä.
Vierailija kirjoitti:
Kokemukseni mukaan hinta-laatusuhteeltaan parhaimmat luomivärit MACilla, Inglotilla ja Make Up Storella. Voi ostaa pari-kolme sävyä kokeiluun. Esim. tämä (+erikseen ostettava rasia): https://inglot.fi/luomivarit/19-freedom-system-lidschatten-in-regenboge…
Ei kannata hankkia kokonaista palettia, ellet sitten tykkää leikitellä eri tyyleillä. Jää vaan sitten käyttämättä.
Myös luomivärisiveltimellä on väliä. Huonopigmentisten luomivärien kanssa kannattaa käyttää tiheäharjaksista sivellintä. Tarttuu kerralla enemmän väriä.
Mun kokemuksen mukaan Inglot oli huonoin luomiväri ikinä, piti pestä pius kun kirveli niin pahasti silmiä.
Yhdessä isossa S:llä alkavassa tavaratalossa on 4.12. Urban Decayn hyvä paletti 50 prossan alennuksella. Aion hankkia. Yleensä Suomessa myytävissä paleteissa on liikaa tummia sävyjä, jäävät usein käyttämättä kun vaaleammat on jo käytetty loppuun.
Oman kokemukseni mukaan ei, menee vaan hermot kun halpis ei toimi. Luomivärinpohjustaja tarvitaan, ja paletti 30-50€