Richterin asteikko! Stefan Richterin kootut seikkailut Suomessa ja Jenkkilässä!
Katsoitteko eilen TV5-kanavalta alkaneen julkkiskokki Stefan Richterin sekkailuista Suomessa ja Jenkkilässä kertovan sarjan Richterin asteikko ekan osan?
Jos ette, jäitte paljosta paitsi!
Emme ole mieheni kanssa nauraneet vuosiin yhtä makeasti, kun katsellessamme ohjelmaa. Stefan naama pokkana varasi puhelimitse hotellihuoneen ohjelmaa juontavalle Kristiina Komulaiselle tiedoilla: nimi: Haista Vittu, osoite: Paskamäentie, kaupunki: Persereikä. Vedet valuivat naurusta niin Kristiinan ja Stefanin kuin minun ja miehenikin silmistä.
Ekassa jaksossa Stefan ehti käydä myös Ruotsin miljonääriäidit -sarjassa esiintyvän suomalaisen Päivi Hackerin kotona kokkaamassa ja sekoilemassa. Sekä pitää omille kavereilleen juhlat kotonaan, käydä retkeilemässä Santa Monican leirintäalueella ja harrastaa naku-uintia aika monta kertaa.
Aivan loistava sarja! Ekan jakson uusinta tulee TV5:ltä perjantaina 14.3. klo 21.00, joten vielä ehtii mukaan katsomaan tätä täysin hulvatonta sarjaa!
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288339366585.html
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 11:55"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 11:12"]
Johan on lapsellista läppää. Ilmeisesti tällainen kirjoittamista työkseen tekevä ei saa tehdä aloitusta itseään kiinnostavasta ohjelmasta.
Eikö tällä palstalla tosiaankaan saa pyöriä muut, kuin kirjoitusvihreitä viliseviä aloituksia tekevät kouluttamattomat av-mammat.
Kyllä saa ja pyörii. Tällä palstalla pyörivät jopa toimittajat, koska esimerkiksi Love Connection -sarjan kiihkeässä ketjussa huomasimme, että kirjoituksiamme siteerattiin välittömästi lehdistössä, esim. Ilta-Sanomissa ja Me Naiset -lehdessä. Joku oli tuolla Tampooninnarukoru-ketjussakin huomannut, että hänen kirjoitustaan siteerattiin sanasta sanaan jossain radion aamuohjelmassa seuraavana aamuna.
Niin, että foliohatut pois päästä. Kyllä meitä kirjoitustaitoisiakin tältä palstalta löytyy. Ja jopa runsaanlaisesti. Sehän on juuri tämän palstan viehätys, että täällä pyörii porukkaa koko yhteiskunnan kirjosta. Saa lukea kaikenlaisten ihmisten mielipiteitä. Myös sellaisten, joita ei normielämässä koskaan tapaisi.
- Ap
Siviilielämässä paljon kirjoittamaan joutuva IT-projektipäällikkö
[/quote]
Kyse ei ollut kirjoitustaidosta (parantamisen varaa olisi) vaan sanavalinnoista ja siitä, miten aloitusviesti on sisällöllisesti rakennettu ja otsikoitu.
Voihan se olla mahdollista, että joku todella paljon iltalehtien juttuja ja kaikenlaista mainosroskaa lukeva henkilö tulisi vahingossa suoltaneeksi samaa kaavaa noudattavan "puffin" keskustelupalstalle yksityishenkilönä, mutta huomattavasti todennäköisempää on, että kyseessä ei ole mikään vahinko.
Jos ihan oikeasti ap olet pelkkä ohjelman fani, saanko ilmaista huolestuneisuuteni mielenliikkeistäsi? Ajatuksesi näyttävät olevan läpeensä kaupallistuneita ja kaupallisen median käyttämiä rakenteita noudattavia. Suositan sinulle ainakin vuoden mittaista kaupallisen median täyskieltoa.
[/quote]
Heh. Kannattaisi varmaan huolestua enemmän omista mielenliikkeistäsi ja oman elämäsi ajankäytöstä, kun jaksat edes kirjoitella moisia kommentteja.
Suosittelen sinulle loppuelämän kestävää vauva.fi-sivuston täyskieltoa.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 01:54"]Stefan naama pokkana varasi puhelimitse hotellihuoneen ohjelmaa juontavalle Kristiina Komulaiselle tiedoilla: nimi: Haista Vittu, osoite: Paskamäentie, kaupunki: Persereikä. Vedet valuivat naurusta niin Kristiinan ja Stefanin kuin minun ja miehenikin silmistä.
[/quote]
Olipa "älykästä" WT-huumoria. Asutteko asuntovaunussa?
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 11:53"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 11:26"]
No tota. En ala kirjoittaa huonoa suomea miellyttääkseni jotain huuhaa-foliohattua. Mitä olen seurannut mediaa, niin tämä Ruotsin miljonääriäidit on ilmeisen suosittu ohjelma Suomessa. Ainakin, jos jotain voi päätellä siitä millaisen vastaanoton yksi sarjan henkilöistä, Maria Montazami, sai Suomen vierailullaan.
Jos jotain sarjan henkilöä hyysätään Suomessa kuin kuninkaallista, niin varmasti myös tällä palstalla tunnetaan tämä sarja ja sen henkilöt. Varsinkin, kun on kyse ruotsalaisen hittisarjan suomalaisesta keskushenkilöstä. Oletukseni siis oli, että aika moni täällä tietää tuon Päivi Hackerin juuri tästä syystä. Ja siksi mainitsin hänet tuossa aloituksessa. Mikä tässä oli nyt ihmeellistä?
- Ap
[/quote]
Jos olisit olettanut monien tuntevan hänet, olisit puhunut ihan vaan Päivi Hackerista tai miljonääriäiti-Päivistä tmv., kuten ketjussa onkin jo todettu.
[/quote] Tämä alkaa mennä jo jonkun sairaan ihmisen väittelyksi.. Käyhän ottamassa ne lääkkeesi ja mene vaikka kyttäämään niitä naapureitasi tai miestäsi, taitaa olla siellä ihan tarpeeksi puuhaa sinulle. Anna ihmisten kirjoittaa täällä rauhassa tai mene johonkin toiseen ketjuun kyyläämään epäluulojasi. Vaikka sitten tuohon iltasanomien vanukasjuttuun, siihen, mihin tuli jo otsikkoon kirjoitusvirhe. Sehän voisi suorastaan kuhista iltuksen toimittajia!! Tai sitten ei, vaan meitä tavallisia kirjoittajia. Rauhoitu siis ja ota lääkkeet, ei kukaan normaali ole noin epäluuloinen kyylä.
Minä katsoin. Oli kyllä ihan tosi ratkiriemukas sekoilu koko ohjelma. Toivottavasti Suomen jaksot ovat yhtä hyviä. Ainakin näyttää vaikka mitä julkkisvieraita olevan mukana, Paula Koivuniemikin taitaa olla vähän ihastunut Stefaniin tuon raiderin perusteella... ;)
Mä haluan Päivi Hackeriksi Päivi Hackerin paikalle! Elämä on epäreilua! :D
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 04:13"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 01:54"]Stefan naama pokkana varasi puhelimitse hotellihuoneen ohjelmaa juontavalle Kristiina Komulaiselle tiedoilla: nimi: Haista Vittu, osoite: Paskamäentie, kaupunki: Persereikä. Vedet valuivat naurusta niin Kristiinan ja Stefanin kuin minun ja miehenikin silmistä.
[/quote]
Olipa "älykästä" WT-huumoria. Asutteko asuntovaunussa?
[/quote]
Juu. Me asutaan kaikki asuntovaunussa. Stefan Richter, Kristiina Komulainen ja minun perheeni. :o)
Oliko muuta älykästä kysyttävää?
- Ap
Stefan Richterhän puhuu hyvää suomea. Olen aina luullut, että hän puhuu vain muutamia sanoja, mutta sehän olikin ihan täydellistä suomea!
Heh. Nyt sinkkutytsät käykää kiinni! Miljonääri-Stefu myy ravintolansa Jenkeissä ja tulee Suomeen etsimään itselleen morsmaikkua ja lapsilleen äitiä.
Ja vain suomalaiset blondit kelpaa...
Katsoin, mutta ehkä olen liian vanha (olen 39 vuotias) ja totinen tähän ohjelmaan, kun naurahdin vain parissa kohdassa. Tyyppi oli ihan karmea Duracell-pupu, aina viina mielessä ja jutut 15 vuotiaan pojanklopin tasoa. Ei ollut mun mieleen tämä mies...
Ihailen Stefanin myönteistä asennetta, virtaa ja energisyyttä, joskin adhd-henkistä koheltamista on myös paljon. Oikeen hyvä tosi tv-esiintyjä, ei ota itseään liian vakavasti, heh.
TV5:n markkinointitiimi täällä kirjottelemassa.
Mun mielestä se oli sikamainen ja ala-arvoinen. Haista vittu-jutut nauratti yläasteella.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 07:31"]
Katsoin, mutta ehkä olen liian vanha (olen 39 vuotias) ja totinen tähän ohjelmaan, kun naurahdin vain parissa kohdassa. Tyyppi oli ihan karmea Duracell-pupu, aina viina mielessä ja jutut 15 vuotiaan pojanklopin tasoa. Ei ollut mun mieleen tämä mies...
[/quote]
Ei ole iästä, vaan huumorintajusta kiinni. Olen sinua huomattavasti vanhempi ja minusta Stefan on kertakaikkiaan ihana! Supersuloinen, kiltti, kohtelias, äärimmäisen ahkera, perhettään yli kaiken rakastava, rehellinen ja huumorintajuinen mies, joka osaa nauraa myös itselleen. Eikä ulkonäössäkään ole mitään valittamista. Namm! :)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 08:20"]
Mun mielestä se oli sikamainen ja ala-arvoinen. Haista vittu-jutut nauratti yläasteella.
[/quote]
Vähän epäilen, että "haista vittu" ei kuulosta Stefanin korvaan yhtä pahalta kuin sinun korvaasi. Sitä se ulkomailla eläminen teettää...
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 08:11"]
[/quote]
Samaa olin tulossa sanomaan jo pelkän otsikon perusteella.
Ensi kerralla sitten vähän vähemmän läpinäkyvää juttua, joohan?
(Ohjelmaa en aio katsoa, jo mainospätkätkin ovat siinä määrin hälläväliää. Ketä kiinnostaa seurata jonkun henkilön sekoilua tv:stä? Minä ainakin osaan elää ihan itse, ja tv-ohjelmilta odotan sisältöä, en tyhjää koheltamista.)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 08:21"]
[/quote]
Ei ole iästä, vaan huumorintajusta kiinni. Olen sinua huomattavasti vanhempi ja minusta Stefan on kertakaikkiaan ihana! Supersuloinen, kiltti, kohtelias, äärimmäisen ahkera, perhettään yli kaiken rakastava, rehellinen ja huumorintajuinen mies, joka osaa nauraa myös itselleen. Eikä ulkonäössäkään ole mitään valittamista. Namm! :)
[/quote] Voi asia olla noinkin, salmiakkikossu ja penis -vitsit olisivat tosin voineet naurattaa mua vielä reipas 20 vuotta sitten, mutta nyt teinien äitinä ne eivät enää uponneet. Tosin myöskään teinityttöni eivät nauraneet muille kuin hotellihuoneen varaukselle ja sekin nauru oli vähän epäuskoista hörähtelyä.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 08:39"]
[/quote]
(Ohjelmaa en aio katsoa, jo mainospätkätkin ovat siinä määrin hälläväliää. Ketä kiinnostaa seurata jonkun henkilön sekoilua tv:stä? Minä ainakin osaan elää ihan itse, ja tv-ohjelmilta odotan sisältöä, en tyhjää koheltamista.)
[/quote] Höpsistä, täällä nyt yleensä kirjoitellaan ohjelmista. Ja jos sinä et katso joitakin ohjelmia niin ok, mutta jos et katso, niin sinulla tuskin vo olla silloin mielipidettä ohjelmasta.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 09:01"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 08:39"]
[/quote]
[/quote] Höpsistä, täällä nyt yleensä kirjoitellaan ohjelmista. Ja jos sinä et katso joitakin ohjelmia niin ok, mutta jos et katso, niin sinulla tuskin vo olla silloin mielipidettä ohjelmasta.
[/quote]
Juuri näin. Ja minä loin tämän ketjun ohjelmalle, josta todella pidin ja jota olin kovana Stefan Richter -fanina odottanut alkavaksi. Ohjelma ei todellakaan pettänyt odotuksia, vaan oli juuri sitä odottamaani huumoria ja kurkistuksia Jenkkilän ihmemaan parempiosaisten elämään. Olen fanittanut Stefania aina tuolta Jenkkilän Top Chef -ohjelmasta lähtien. Mahtava kokki ja mahtava persoona! :)
-Ap
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 08:57"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 08:21"]
[/quote]
[/quote] Voi asia olla noinkin, salmiakkikossu ja penis -vitsit olisivat tosin voineet naurattaa mua vielä reipas 20 vuotta sitten, mutta nyt teinien äitinä ne eivät enää uponneet. Tosin myöskään teinityttöni eivät nauraneet muille kuin hotellihuoneen varaukselle ja sekin nauru oli vähän epäuskoista hörähtelyä.
[/quote]
No, huumorintajustahan se on kiinni. Meillä nauroi kippurassa koko perhe, myös mies ja ne teinit. ;)
Emmekä ole mitään Putous-tyyppejä. En pysty katsomaan niin huonoja ohjelmia, vaikka yrittäisin. Tässä Stefan-sekoilussahan naurattaa nimenomaan aitous ja tilannekomiikka. Jos kyse olisi joistain käsikirjoitetuista alapääjutuista, niin ne eivät todellakaan naurattaisi, vaan lähinnä itkettäisivät...
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 12:07"]
Olisihan se varmasti kivaa mainosta ohjelmalle, jos täällä keskusteltaisiin siitä yhtä aktiivisesti ja innostuneesti kuin Love Connection -ohjelmasta. Mutta eipä tämä vastaanotto nyt järin innostuneelta vaikuta.
Tuo, että ap:n peppu kipeytyy välittömästi kun joku sanoo ohjelmasta jotain vähänkin kielteistä, viittaa siihen ettei ap ole mikään täysin ulkopuolinen. Jos et ole markkinointitiimissä, ap, niin kenties sitten ohjelman tuottaja tai tuotantotiimin jäsen? Ei kannata jäädä tänne heittämään lisää bensaa liekkeihin, kun selkeästi et ole saanut kovin innostunutta vastaanottoa. Se, että selittelet kuinka ohjelmaa ei saa arvostella jos on katsonut vain sen mainoksia, tai kuinka Stefanille kiroilu on eri asia kuin suomalaisyleisölle, ei sitä kaipaamaasi innostusta ainakaan lisää.
[/quote]
Älä nyt sekoita jonkun muun kommentteja omiini. En ole maininnut mistään kiroilusta mitään. Tai että ohjelmaa ei saa arvostella, jollei sitä ole katsonut.
Ainoa mitä olen todennut, että ohjelma on hauskaa viihdettä niille, jotka tämäntyyppisestä viihteestä pitävät. Ja että foliohatut pois päästä, jos joku mainostaa jotain omasta mielestään hyvää ohjelmaa.
Se mainostushan oli nimenomaan koko tämän ketjun pointti! Itseltäni olisi nimittäin ohjelma jäänyt täysin huomaamatta, jollei mies olisi siitä huomauttanut. Ja harmitus olisi ollut aikamoinen.
En todellakaan ole edes olettanut, että huumoriohjelmasta syntyy keskustelua tyyliin "Love Connection" tai "Maajussille morsian". Sellainen keskustelu syntyy vain paritusohjelmista, sehän nyt on ihan itsestäänselvää. ;)
- Ap