Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hoitoalan työ kevyttä, stressitöntä ja helppoa?

Vierailija
12.03.2014 |

Työskentelen tällä hetkellä insinöörinä miesvaltaisella alalla ja suunnittelen alanvaihtoa, koska olen väsynyt istumaan toimistossa. Miesten yleinen mielikuva työpaikallani on se, että naisvaltaisilla aloilla työ on kevyttä ja helppoa ja puoliksi kuin harrastusta tai leikkimistä.

Onko näin? Kannattaako vaihtaa koulutusta esimerkiksi sairaanhoitajaksi, että pääsisi ottamaan vähän rennommin? Kuinka paljon saan pelata tietokoneella, jos työskentelen esimerkiksi teho-osastolla hoitsuna? Nyt pelaan kollegoiden kanssa vähintään 2 tuntia päivässä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei tartte muuta kuin pelata.

Vierailija
2/18 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ehdottomasti! Ei tarvi oikeastaan tehdä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut miinuspuoli vaan se, että hoitoalalla siitä pelaamisesta maksetaan vähemmän kuin insinöörin työstä?

Vierailija
4/18 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se, jos on oikeassa paikassa. Minä ainakin olen viihtynyt mm. yliopistosairaalan valvontaksiköissä. Ei se ole stressaavaa. Insinöörinä voisit tykätä juuri hengityskoneista ja valvontalaitteista.

Vierailija
5/18 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin että jos haluat päästä tosi helpolla, niin mene töihin päivystykseen. Ei tarvi tehdä mitään ja jos PÄÄSET tekemään kolmivuorotyötä, niin etenkin öisin ja viikonloppuöisin vaan nukutaan! Aika ihanaa. Vuorotyö on ihan helpoin juttu hoitoalan työssä ja toinen helppo ja hassu juttu on se että työsuhteet on usein ketjutettuja pätkiä, eli ei lomia tai muita rasitteita!

Vierailija
6/18 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 23:39"]

Ainut miinuspuoli vaan se, että hoitoalalla siitä pelaamisesta maksetaan vähemmän kuin insinöörin työstä?

[/quote]

No mut jos kerran saan pelata enemmän kuin sen mitä pelaan töissä nykyisin, niin ei se mua haittaa.

ap

Vierailija
7/18 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta ollu hoitoalalla ja oon aivan hajalla, niin henkisesti kun fyysisestikin. Pieni palkka ja enemmän duunia kun mitä kerkiää työajan puitteissa tehdä. Alan vaihtoa harkitsen, ja niin tekee moni muukin työpaikallani. 

Ja turha tulla sanomaan, että oon väärällä alalla tai että alanvalintakysymyksiä. Missä muussa työssä joutuu joka päivä venymään ylitöihin, että hommat saa tehtyä, ja joustamaan omista tauoistaan? Ja työnantaja hiillostaa niskassa ja vaatii tulosta. Koko ajan vastuu kasvaa ja työhtävät lisääntyy, ja kumma juttu, eipä näy palkassa. 

Vierailija
8/18 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 23:44"]Mä sanoisin että jos haluat päästä tosi helpolla, niin mene töihin päivystykseen. Ei tarvi tehdä mitään ja jos PÄÄSET tekemään kolmivuorotyötä, niin etenkin öisin ja viikonloppuöisin vaan nukutaan! Aika ihanaa. Vuorotyö on ihan helpoin juttu hoitoalan työssä ja toinen helppo ja hassu juttu on se että työsuhteet on usein ketjutettuja pätkiä, eli ei lomia tai muita rasitteita!

[/quote]

Hah :D tää on niin totta..

Vierailija
9/18 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D ainakin lassukoiden mukaan hoitoalan työt ovat pelkkää pelleilyä, mutta työ koodaajana on henkisesti ja fyysisesti raskainta työtä mitä olla voi.

Vierailija
10/18 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 23:57"]

Kolme vuotta ollu hoitoalalla ja oon aivan hajalla, niin henkisesti kun fyysisestikin. Pieni palkka ja enemmän duunia kun mitä kerkiää työajan puitteissa tehdä. Alan vaihtoa harkitsen, ja niin tekee moni muukin työpaikallani. 

Ja turha tulla sanomaan, että oon väärällä alalla tai että alanvalintakysymyksiä. Missä muussa työssä joutuu joka päivä venymään ylitöihin, että hommat saa tehtyä, ja joustamaan omista tauoistaan? Ja työnantaja hiillostaa niskassa ja vaatii tulosta. Koko ajan vastuu kasvaa ja työhtävät lisääntyy, ja kumma juttu, eipä näy palkassa. 

[/quote]

Sori vaan mutta valehtelet, naiset eivät tee ylitöitä. 

Vierailija
11/18 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työpaikasta. Tunnen monia hoitajia, joilla on oikein kiva ja kevyt työ. Esimerkiksi jossain silmäklinikalla täyttämässä kaavakkeita. Ei voi verrata johonkin juoksuhommaan jollain muulla osastolla. Tai terkkarin homma esim. neuvolassa tai koululla. Aina ne ruikuttaa, mutta tunnetteko yhtään ainoaa terkkaa, joka lähtisi noista paikoista pois. Yksikin tuttu kouluterkka on niin onnellinen, kun luki nelikymppisenä 3-vuorotyötä tekevästä sh:sta terkkariksi ja ei malta edes eläkkeelle jäädä, kun pitää työtään helppona ja mukavana. Neuvolat on edelleen terveydenhuollon lippulaivoja ja se näkyy siinä, että aikaa per asiakas on tosi hyvin verrattuna vaikka perusterveyskeskuksen terveydenhoitajan työhön. Sellainen kiireettömyys leimaa toimintaa ja aikaa potilaiden välillä on hyvin.

Vierailija
12/18 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinöörimieheni valittaa kun lounastaukoon menee niin pitkä aika, istuu usein pizzeriassa tunnin ja kärsii hengitysvaikeuksista ja uneliaisuudesta loppupäivän. Hoitoalalla on se hyvä puoli että lounas syödään usein nopeasti ja seisaallaan, kuin baarissa! On ihan yökerhotunnelma ja koska et ehdi syödä vatsa täyteen niin askel on niin kevyt että tanssittaa. 

Vierailija
13/18 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
14/18 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kouluttaudut psykologiksi, niin työsi on kaikkia otsikoissa mainittuja. Bonarina vielä hyvä palkka. Insinöörille ei luulisi tilastomatikankaan tuottavan vaikeuksia...

Vierailija
15/18 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 00:40"]

Jos kouluttaudut psykologiksi, niin työsi on kaikkia otsikoissa mainittuja. Bonarina vielä hyvä palkka. Insinöörille ei luulisi tilastomatikankaan tuottavan vaikeuksia...

[/quote]

En kyllä ole samaa mieltä tässä, riippuu missä työskentelet. Pää meinasi hajota mt-puolen sairaanhoitajana kaikenlaisia ufojuttuja ja vainoharhaisuuksia kuunnellessa. Asiakkaiden arvaamattomuus oli pahinta, varsinkin suurikokoisten miesten kohdalla. Yksi työkaveri sai asiakkaasta aika pelottavan stalkkerin.

Vierailija
16/18 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajien työ mielenterveysosaston päiväsairaalassa vaikutti melko rennolta näin potilaan näkökulmasta. Siellä siis kaikki olivat melko normaaleja, ei akuuttia psykoosia tai muuta, eniten ehkä masennustaustaa. Hyvin riitti hoitajilla aikaa lukea lehtiä ja työ muutenkin oli esimerkiksi leipomista ja askartelua potilaiden kanssa. Toisaalta työhön varmasti sisältyy jonkin verran rankkojakin aiheita, palavereja jne. Kuitenkin ihan eri tavalla varmasti on rankkaa ja kiireistä jossain päivystyksessä ja teho-osastolla.

Vierailija
17/18 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sh ja yleensä työ ei kovin stressaavaa ja koneellakin saa tehdä työtehtäviä sikäli paljon, ettei pelaaminen huvita enää kotonakaan.

Vaihtelevaa työ kyllä on; palavereja, pistoksia, näyteottoja, perushoitoa, puheluita, omaisia, kuolemaa ja nyrkkien väistelyä.

Vierailija
18/18 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme