Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia: TOISTEN SOVITTAMA VIHKISORMUS?!

Vierailija
12.03.2014 |

Onko normaalikäytäntö, että ostetaan vihkisormus, joka on toisten sovittama? Vai tuleeko ne yleensä tilattuina/uusina?

Myyjä olisi myynyt minulle tänään sormuksen, jäi sellainen kuva, että on ihan normaalia ostaa se "sovitusmalli". Itsestä tuntuu jotenkin hassulta, että se on saattanut käydä sadoissa(?) sormissa.

Ei minulla mitään sitä vastaan ole, mutta haluaisin tietää, onko tuo ihan yleinen käytäntö? Jos koko ei olisi täsmännyt, olisi se mennyt tietenkin tilaukseen eli olisin saanut uuden sormuksen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu :)

Vierailija
2/12 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia. Mietipä hetki: ne on kultaa (tai muita kalliita metalleja). Onko yrittäjällä mahdollisuutta pitää erikseen esittelymalleja ja sitten ne myyntikappaleet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että kultasepillä on varaa pitää kymmeniä "sovitussormuksia" joita ei muuteta missään vaiheessa rahaksi? Nehän ovat aitoja (timantti)sormuksia. 

Vierailija
4/12 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et sitten koskaan käsittelerahaa?

Vierailija
5/12 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ne muutaman satasen sormukset mitkä ovat näytillä, ovat varmaan ostettavissa. Kalliimmat sormukset yleensä tilataan.

Vierailija
6/12 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootkohan nyt jotenkin yksinkertainen? Ei ne sormukset siinä sormuslavalla oo mitään "sovituskappaleita",testereitä vaan ihan myynnissä olevia sormuksia kalliine kivineen yms. Aika kalliiksi tulisi kultaliikkeille pitää arvokasta kamaa hyllyssä vain testaamista varten. Ja jos kokoa muutetaan,ei sitä varten tartte välttämättä (mallista riippuen) tehdä kokonaan uutta,sen koon voi muuttaa olemassa olevaan koruun.

Vierailija
7/12 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on uniikki sormus. Tarkoittaa että täti sen suunnitteli ja valmisti, ainoa maailmassa. ;) Ellei joskus tee toista.

Vierailija
8/12 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eivät ne tosiaan mitään testereitä ole. Aivan uskomaton aloitus.

Vierailija
9/12 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä olisi koskaan tullut ajatelleeksi, ettei jonkun muun sovittama sormus olisi enää yhtä hyvä. ei olisi tullut mieleen. Alkaakseen tämä hygienia tai ainutkertaisuus vaatimus mennä jo yli?

Vierailija
10/12 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D ap on varmaan niitä samoja järjen jättiläisiä, jotka kuvittelevat, että kenkäkaupassa on erikseen sovituskengät! Olin aikaisemmin töissä urheiluliikkeessä, jossa oli seinällä yksi kenkä esillä kustakin myytävästä mallista, ja oli joskus pokassa pitelemistä, kun asiakkaat kärttivät alennusta esillä olleesta kengästä, "kun joku muu on voinut sovittaa sitä". Oh really, niitä muita parejako ei sitten? Pässiaivot luulivat ilmeisesti, että kengät heitetään roskiin, jos niitä joku sovitti ilman, että päätyi ostamaan. Ehei, sellainen pari meni takaisin laatikkoon ja takahuoneeseen.

Joskus sitä asiakaspalvelutyössä ihmetteli, kuinka tyhmät ihmiset ilmeisesti saivat liikkua ilman saattajaa yksikseen ihan kaupungilla asti. Ap taitaa olla sieltä ihan yhtä terävästä päästä :)

Vierailija
11/12 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vihkisormus on sellanen et kävin kultasepällä kattomassa sormuksia sitten valitsin minkä haluan ja sitten se valmisti sellasen uuden sormuksen aihiosta jonka sain sitten muutaman viikon päästä. Tällä kultasepällä siis oli ne testerit erikseen, tosin olisin sellaisenkin saanut ostaa jos olisi ollu tarpeeksi pieni.. Mut hän kyllä teki sormuksen kaiverruksineen kaikkineen vain kyseiselle asiakkaalle, vaikka olisi myös sopiva löytyny "tiskistä".. Tusinaketjuilla on sitten jo ihan toinen meno..

Vierailija
12/12 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALKUPERÄINEN JATKAA:

Ensinnäkin: sormuksia ko. liikkeessä oli vain yksi kappale ja koko per malli! Eli en todellakaan oleta, että siellä olisi joka kokoa sovitettavana/myytävänä!!!

Jos ko. koko ei olisi minulle käynyt, sormus olisi mennyt tilaukseen = yleensä ne sormukset siellä tilataan!

Ja kyllä ne siinä käytössä vaan kuluvat: sormus naarmuuntuu, valkokulta muuttaa väriään eli rodinointi kuluu jne.

Eli yleensä sieltä kyllä saa tilaussormuksen, lähinnä vaan jäin miettimään, että onko tuo sitten muualla normaalitapa, että ostetaan se "MALLI" jos/kun koko passaa!