Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin lapseni kouluun, jossa..

Vierailija
15.11.2020 |

.. saa keskustella ruokatunnilla ja ruokatunti kestäisi vähintään 30 minuuttia.

En itse saa rauhassa syötyä tuon lyhyemmässä ajassa siirtymisineen ja en ymmärrä miten lapset olisivat tuossa sen nopeampia.

Koulussa pitäisi opettaa samoja ruokatapoja kuin mitä ruokapöytäetiketissa on ja edelleen kuin mitä kotona ollaan opetettu. Nyt tuo koulun tyyli tuhoaa kodin opetukset, pitää syödä hipihiljaa ja aikaa annettu 5- 20 minuuttia lounaalle.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi ei saisi syötyä mitään. On hidas syömään ja varsinkin jutellessa unohtaa kokonaan syömisen ja kaiken muunkin.

Harjoittelemme sosiaalista syömistä kotona ja perheen kesken ravintoloissa. Ei koulun tarvitse kaikkea opettaa.

Vierailija
2/4 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei saa puhua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt keikkaa koulukeittiöissä ja törmännyt noihin hiljaisen ruokailun päiviin. Konsepti tuntui ensin superoudolta, koska kuuluuhan ruokapöytäkeskustelu tosiaan hyviin tapoihin, mutta nyt tajuan pointin. Isossa kouluruokalassa on normaalisti aivan jäätävä meteli. On ihan asiallista, että sitä edes yhtenä päivänä viikossa rajoitetaan, kun osa lapsista kuitenkin varmasti kärsii kovista äänistä. Aikaa syömiselle pitäisi kyllä antaa riittävästi.

Vierailija
4/4 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Ranskaan. Alakoulussakin lapsilla on kolme ruokalajia lounaalla.