Eivätkö ruotsalaiset pidä suomalaisista?
Miten mahtaa olla noin yleisesti ottaen? Onko täällä joku joka on vaikka asunut Ruotsissa ja osaa sanoa kokemuspohjalta?
Kommentit (33)
Joku ruotsalainen saattaa pitää, toinen ei
Ei kaikki pidä kaikista, mutta jokainen pitää jostakin
Vierailija kirjoitti:
Joku ruotsalainen saattaa pitää, toinen ei
Ei kaikki pidä kaikista, mutta jokainen pitää jostakin
Eli ihan normaalisti suhtautuvat, ei mitään erityistä torjuvaa asennetta ole? Joskus törmää käsityksiin että eivät pitäisi suomalaisista. Hyvä jos se ei ole totta.
Eivät pidä. Antoivat suomalaisten kuolla COVIDiin ruotsalaisissa hoitokodeissa. Ovat myös pitäneet Suomea vallassaan. Väheksyvät ja pilkkaavat Suomea aina kun voivat.
Suomalaisten maahanmuutt oli 1970-luvulla ruotsalaisille iso ongelma. Suomalaisten osuus rikoksista ja juopumuspidätyksistä oli ihan omaa luokkaansa. Nyt noista ajoista on kulunut jo 50 vuotta eikä Ruotsissa enää sanota "en Finne igen" aina kun on tapahtunut joku puukotus, raiskaus tai humalassa ajettu kuolonkolari.
Vierailija kirjoitti:
Eivät pidä. Antoivat suomalaisten kuolla COVIDiin ruotsalaisissa hoitokodeissa. Ovat myös pitäneet Suomea vallassaan. Väheksyvät ja pilkkaavat Suomea aina kun voivat.
Pitääkö ruotsalaiset enemmän i.r.a.k.s.o.m.a.lik.o.ng.os.u.dan.i.laisista?
Minua ainakin ollaan aina erittäin hyvin kohdeltu ja ystävällisiä oltu minua kohtaan, vaikka aksentista kuuluu, että olen suomalainen.
Nimim. N25 Uppsalasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö ruotsalaiset enemmän i.r.a.k.s.o.m.a.lik.o.ng.os.u.dan.i.laisista?
No, minä etwaksen verran epäilen että ruotsalaiset nyt siunaisivat itsensä Kolmiyhteisen Jumalan nimeen jos eivät olisi ottaneet riesakseen muita maamuumeja kuin suomalaiset.
Mutta, nyt - se on mitä se on. Turha rypistää kun pasca on...
Vierailija kirjoitti:
Minua ainakin ollaan aina erittäin hyvin kohdeltu ja ystävällisiä oltu minua kohtaan, vaikka aksentista kuuluu, että olen suomalainen.
Nimim. N25 Uppsalasta
Sama, ruotsalaiset ovat aina ottaneet suomalaisen hyvin porukoihin vaikkei kielikään ole taipunut hyvin. Ruotsi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten maahanmuutt oli 1970-luvulla ruotsalaisille iso ongelma. Suomalaisten osuus rikoksista ja juopumuspidätyksistä oli ihan omaa luokkaansa. Nyt noista ajoista on kulunut jo 50 vuotta eikä Ruotsissa enää sanota "en Finne igen" aina kun on tapahtunut joku puukotus, raiskaus tai humalassa ajettu kuolonkolari.
Suomalaiset oli hyvää työvoimaa kaikesta huolimatta ja yksi syy Ruotsi vaurauteen. Saivat helposti integroituvaa työvoimaa ilman kansantaloudelle kuluttavaa vaihetta (ikävuodet 0-17v). Ja paljonhan mätiä omenoita siirtyi tuon muuttoaallon mukana. Moni ongelmatapaus lähti etsimään helpompaa laiffia tai pakenemaan kotimaan ongelmia.
No ei kai kukaan erityisemmin pidä ulkomaalaisista.
Samanlailla suunnilleen ne suhtautuu meihin kuin me heihin.
Nykyisin suomalaisista kai enimmäkseen pidetään, kunhan eivät puhu suomea.
Tarkoitatko ruotsalaiset vai "ruotsalaiset"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset oli hyvää työvoimaa kaikesta huolimatta ja yksi syy Ruotsi vaurauteen. Saivat helposti integroituvaa työvoimaa ilman kansantaloudelle kuluttavaa vaihetta (ikävuodet 0-17v). Ja paljonhan mätiä omenoita siirtyi tuon muuttoaallon mukana. Moni ongelmatapaus lähti etsimään helpompaa laiffia tai pakenemaan kotimaan ongelmia.
Junnu Vainion biisi Slussenin sissit kertoo Tukholman suomijuopoista. Alkkikset muuttivat Ruotsiin paremman elintason perässä.
Vaikka elintaso olisi näennäisesti sama, kyllä sivistyksessä Ruotsalaiset ovat kymmenen vuotta edellä. Suomalaiset ovat juntteja ja muutaman vuoden norjalaisiakin perässä. Asun Torniossa ja tämän huomaa kyllä kun juttelee jonkun ummikkoruotsalaisen kanssa, tässä rajallahan ovat tyhmyys-geenitkin sekoittuneet.
Sivistys on asia, joka ilmenee eleinä, ilmeinä, asioihin suhtautumisena, omana käytöksenä ja asioiden ilmaisutapoina. Se on siis muutakin kuin opittua tietoa ja kulttuuria. Sitä on vaikea selittää, toki ruotsalaisissakin on juntteja, täysiä tolloja ja sivistymättömyyttä, mutta kyllä suurin osa kansasta on saavuttanut sellaisen tason, että voidaan puhua maailman sivistyneimmästä kansasta.
Vierailija kirjoitti:
Nimim. N25 Uppsalasta
Muslimien luvattu maa on mesopotania ja Egypti Arabiassa että ovat väärässä suunnassa myös juutalaisten luvattu maa on Israelissa Arabiassa eikä täällä . Suunnat sekaisin !!! Ruotsalaiset on ryöstön kohteena arabien puolesta mutta inhoavat venäläisiä jotka varastaa ihan sikana myös . Muistakaa muistuttaa arabeille että kartalla näkyy Egypti ja arabia ihan toisessa suunnassa . Älskare Jesus .
Latviasta myös kulkee rikollisia Ruotsiin sekä Tanskasta että ovat silti joko venäjää tai arabiaa . Varastettua kodinkonetta autoa menee ja kontit täynnä . Sulttaanien touhut kuuluu arabiaan eikä tänne .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni lähti pakoon täältä väkivaltaa selkäsaunoja / selkä piiskaa remmiä saunaa saunassa tai saunan takana ja venäläisiä arabeja juutalaisia karkuun . Kasarit kasakat shamaanit.
Pohjoismaat pitää vapauttaa kristityille luterilaiskatolisille , muut on vaan ryöstöllä täällä . Ku tekee pahaa kristyille saa myllynkiven kaulaan .
Suomalaiset on kivempia, kun eivät räjäy7ä p0mmej4.