Sissus, joulukyntteliköt jo ikkunoilla! Kas kun ei valoporoja! Eikä olla edes puolivälissä marraskuuta...
Kommentit (61)
Vuoden pimein päivä. Nyt jos koskaan
Vierailija kirjoitti:
Sittenpä he ovatkin jo täysin kyllästyneitä kaikkeen joulu"hössötykseen" jo 25.12., jolloin joulu varsinaisesti vasta on. Ryntäävät aleostoksille sen sijasta että hiljentyisivät joulun pyhien viettoon, postaavat someen jotain "ihanaa kun kevät on jo ihan nurkan takana" -tyyppistä hehkutusta ja heivaavat kaikki joulukoristeet veks viimeistään 27.12.
Ehei. Kaamosvalot ovat pitkälle helmikuulle.
Joulukoristeita laitan 1. adventista, ja ne otetaan nuuttina pois, siis vasta viikko loppiaisen jälkeen.
Pimeän kauden pieniä iloja.
Siis miksi valoja ei voisi olla jo synkkänä marraskuussa? Miksi pitää odottaa sinne jouluun asti? Olen nähnyt jouluvaloja jo naapuristossa ja minusta se on vain positiivista. Kivalta näyttää.
Mun mielestä valoporon voi laittaa ennen joulukynttelikköä.
Nythän se on hyvä laittaa valoja kun on vuoden pimeimmät ajat.
Voit ajatella että vaikka sä et niitä kaipaa, niin joku muu varmaan kaipaa valoa elämäänsä ja ne valot tuo iloa ja lohtua. Ei se ole sinulta pois.
Ihanaa! Toivon teille jouluihmiset kaikkea hyvää ja lisää valoa pimeyteen, jos sitä kaipaatte. Joulu on. Elämää. ap
Sitä paitsi on koronakriisi. Nyt tarvitaan lohtua ja iloa.
Joulukarkitkin tuli kauppoihin lokakuun lopussa ja eri kauppakeskuksissa on jo nyt joulunavauksia. Että hyvää joulua vaan kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa! Toivon teille jouluihmiset kaikkea hyvää ja lisää valoa pimeyteen, jos sitä kaipaatte. Joulu on. Elämää. ap
Valoisaa joulua! Toivoo: sähköyhtiöt
Vierailija kirjoitti:
Sittenpä he ovatkin jo täysin kyllästyneitä kaikkeen joulu"hössötykseen" jo 25.12., jolloin joulu varsinaisesti vasta on. Ryntäävät aleostoksille sen sijasta että hiljentyisivät joulun pyhien viettoon, postaavat someen jotain "ihanaa kun kevät on jo ihan nurkan takana" -tyyppistä hehkutusta ja heivaavat kaikki joulukoristeet veks viimeistään 27.12.
Yleensä he jotka laittavat aikaisin joulujuttuja yleensäkin on jouluihmisiä eli eivät kyllästy. Ja mitä pahaa aleostoksista on? minä ainakin haluan ostaa haluamani asiat halvemmalla.
Valoa kansalle, joka pimeydessä vaeltaa. Tulkoon valkeus! Vaikka väkisin.
Mulla on jo valtava valoporo pihalla ja sion ostaa sille kaveriksi toisen poron. Katsos rakas ap, kun on tarpeeksi mauton niin se muuttuukin sitten hyväksi mauksi! :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla on jo valtava valoporo pihalla ja sion ostaa sille kaveriksi toisen poron. Katsos rakas ap, kun on tarpeeksi mauton niin se muuttuukin sitten hyväksi mauksi! :D
Muistathan myös neonvaloissa vilkkuvan joulupukin!
Minä olen laittanut kirkkaita valoja jo marraskuun alussa, yhdessä ikkunassa kirkas tähti. Varsinaiset joulukoristeet ja kyntteliköt laitan vasta joulukuun alussa. Ei kyllä haittaa muiden valot :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehei. Kaamosvalot ovat pitkälle helmikuulle.
Joulukoristeita laitan 1. adventista, ja ne otetaan nuuttina pois, siis vasta viikko loppiaisen jälkeen.
Pimeän kauden pieniä iloja.
Niin tämä on se ns. oikea tapa. Nuoremalle osalle kansaa ei ole kotona opetettu mitään tapoja eikä sivistystä.
Tähdet ja jouluvalot on tapana ripustaa ikkunoihin ensimmäisenä adventtisunnuntaina.
Suurin osa nykynaisista ei edes tiedä koska se on ja mitä se tarkoittaa.
Tänä vuonna ens,. adventtisunnutai on su 29.11
Meillä siis laitetaan adventtitähdet ja jouluvalot lauantaina 28.11. illalla, koska lauantai-iltana alkaa tunnetusti sunnutain vietto.
Anoppi asuu kanssamme, hänellä on yksiö omakotitalomme yhteydessä ja arvostamme hänen vanhoja tapojaan joulun suhteen. Siinä myös lapset oppivat kaikenlaista menneistä ajoista.
Anopin mukaan joulun kotona täytyy olla valmiiksi tehty Tuomaan päivänä eli 21.12.
"Hyvä Tuomas joulun tuopi" jne. Silloinhan on myös Talvipäivän seisaus, jonka jälkeen päivä alkaa pidentyä, tosin hyvin hitaasti.
Mukavaa joulunalusaikaa kaikille palstaille!
Vierailija kirjoitti:
Joulukarkitkin tuli kauppoihin lokakuun lopussa ja eri kauppakeskuksissa on jo nyt joulunavauksia. Että hyvää joulua vaan kaikille!
Joulusuklaita näkyi jo syyskuun lopulla.. joulukuun alusta jouluvalot ja sitten pari päivää ennen aattoa kuusi. Loppiaisena pois muut, paitsi ulkona olevat valot (puussa olevat) saavat olla tammi-helmikuun vaihteeseen.
Somessa näkynyt olevan ihmisillä jo kuusi sisällä ja koristeet paikoillaan, ja sitten hehkutetaan 27.12., ihanaa, joulu jo ohi ja kaikki siivottu pois. Ei ymmärrä..
Lukeeko niissä kyntteliköissä JOULUkynttelikkö? Tai valosarjoissa JOULUvalot? Ei ainakaan itselläni. Ihan oli nimellä ulkovalosarja. Ei ole eritelty, että saa vaan jouluna käyttää. Aion itsekin laittaa parvekkeelle, kunhan saan aikaiseksi. Sen verran pimeää on, kun ei ole luntakaan. Itsestä on kiva, kun naapureillakin on.
Jos on joulu vastainen ja jouluvalo vastainen pitää sitten lisätä jouluvaloja ja joululauluja . Enemmän sitten .