Sissus, joulukyntteliköt jo ikkunoilla! Kas kun ei valoporoja! Eikä olla edes puolivälissä marraskuuta...
Kommentit (61)
Heh, täällä myös useammassa talossa näytti olevan jouluvalot jo.
HIukan ehkä aikaista minunkin mielestäni. Mutta liekö tuosta haittaakaan?
Koeta kestää. Kyntteliköt ikkunalle laittaneille se voi olla piristävää.
Ajattele yksin asuvia vanhempia ihmisiä. Suodaan se heille.
Miksi valoja saisi olla vasta jouluna? Ihan tervetulleita ovat kaikki valot valaisemaan tätä ankeaa pimeyttä.
Ei ole aikaista vaan juuri nyt ne pitää laittaa! Ei ole mitään muutakaan kivaa.
Mitä väliä, antaa laittaa jos tykkää.
Itse en jaksa viettää joulua 2kk ajan, 2 viikkoa on mulle sopiva.
Hyvä kun muistutit porosta. Täytyykin kaivaa valoporo esille ja laittaa ikkunaan. Pihalla on valot olleet jo pari viikkoa.
Mikä niissä valoissa on vaikea kestää?
Ei näytä ap:llä olevan isoja murheita.
Jaa, mä olen ajatellut ne kausi-valoiksi, enkä jouluvaloiksi. Niin pimeätä on, että itse laitoin tähdet ikkunoihin. Ja terassille poron + muuta pientä - se kasvakoon talven mittaan kuusella, linnuilla, pupuilla sun muulla valoisalla sälällä. Koska piristää itseäni, ei kiinnosta, mitä naapurin tiukkis ajattelee :)
Kaamosvalot on olleet jo lokakuusta :)
Jouluteemaa en laita, mutta kivalta näyttää muiden ikkunoilla.
Sitä mukaa kun talvet on muuttuneet vetisiksi ja pimeiksi, on kaamosvalokausi Etelä-Suomessa loka-helmikuulle.
Olen varmasti liian ankea ihminen, hyi pois se minusta. Mutta eikö sitä voisi jotakin vähemmän jouluista valaistusta ajatella.. ap
Lumeton marraskuu, pimeys on jo ankaraa. Antaa kaamosvalojen vain loistaa.
Sittenpä he ovatkin jo täysin kyllästyneitä kaikkeen joulu"hössötykseen" jo 25.12., jolloin joulu varsinaisesti vasta on. Ryntäävät aleostoksille sen sijasta että hiljentyisivät joulun pyhien viettoon, postaavat someen jotain "ihanaa kun kevät on jo ihan nurkan takana" -tyyppistä hehkutusta ja heivaavat kaikki joulukoristeet veks viimeistään 27.12.
Vierailija kirjoitti:
Mikä niissä valoissa on vaikea kestää?
Ei näytä ap:llä olevan isoja murheita.
Kyllä mulla ihan oikeesti niitäkin on. Et halua tietää. Ihan pimeetä settiä. ap
Mitä muiden valot sun persettäsi kutittaa??
Tänään laitoin valoporon ulos, huomenna laitan loputkin jouluvalot ulos.
Valoisaan aikaan syödään ulkoillaan illalla muuta . Valot luo tunnelmaa . Joulu tuo iloa . Nyt voi jo ostaa puuro riisiä ja muuta valmiiksi kuten silliä . YouTube Betlehem . Se kirkas tähti . Ikkunat pestään lattiat myös niin jouluna on mukava olla .
Laitoin jo kaikki talvivalot ikkunoihin ja parvekkeelle. Miksikö? Koska pimeys on ikävää ja valot tuo iloa. Jouluna syön sushia, en lipeäkalaa. Ei muitakaan perinne ruokia. Vappuna en käytä ylioppilaslakkia vaikka sellainen kellastunut kapistus jossain kaapissa on. Juhannusta olen viettänyt aina välillä kaksi päivää etukäteen, jos olen oikeina juhannuspäivinä töissä.
Itkettääkö sina ap kun joku tekee mitä haluaa, eikä niin kuin oletetaan?
Vierailija kirjoitti:
Mitä muiden valot sun persettäsi kutittaa??
No en nyt varsinaisesti tällaista harmitusta ole kokenut. Ymärrän kuitenkin kiusan. Voi se sielläkin ärsyttää. ap
No, huomenna ollaan. Jos sitten kestät paremmin.