Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko perustaa perheen miehen kanssa jolla ei ole

Vierailija
12.03.2014 |

mitään koulutusta (peruskoulu käyty) eikä ajokorttia vaikka ikää jo 35v. Tekee ns. hanttihommia millä elättää itsensä. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Haluan olla miehen kanssa, joka ei ole vain lista sopivista ominaisuuksista. Se mikä näyttää hyvältä paperilla ei välttämättä ole sitä...

Vierailija
2/15 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa olisi riittävästi yhteistä moisen miehen kanssa. Toki se on mahdollista mutta erittäin epätodennäköistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai, jos muuten vaan synkkaisi. Itselläni on akateeminen koulutus, mutta en pidä koulutusta ihmisellä mitenkään keskeisen tärkeänä ominaisuutena.

Vierailija
4/15 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ajokortittomuus liittyy asiaan? Olen itse 34, eikä minullakaan ole ajokorttia. En ole koskaan tarvinnut.

Vierailija
5/15 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelisin kyllä, miksi mikään ala tai koulutus ei ole kiinnostanut- Tosin jos on joteskin muuten hankkinut jonkun taidon ja on palo tehdä sitä'. Mutta jos vain tekee hanttihommia siksi, ettei tiedä mitä tekis, niin tuskin ihminen muutenkaan omais samanlaisia arvoja kuin minä, ja liitto ei toimisi.

Vierailija
6/15 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelisin kyllä, miksi mikään ala tai koulutus ei ole kiinnostanut- Tosin jos on joteskin muuten hankkinut jonkun taidon ja on palo tehdä sitä'. Mutta jos vain tekee hanttihommia siksi, ettei tiedä mitä tekis, niin tuskin ihminen muutenkaan omais samanlaisia arvoja kuin minä, ja liitto ei toimisi.

Vierailija
7/15 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksipä en. Ei minullakaan ole kuin peruskoulu käytynä, eikä ajokorttia. Ikäkin on samaa luokkaa eli 37v.

Vierailija
8/15 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä. Olen 23-vuotias ja minulla on maisterin tutkinto ja ihan hyväpalkkainen työ. Pelkäisin joutuvani elättäjäksi.

Vierailija
9/15 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäisi olla todella rakastunut, että tämän henkilön kanssa saman katon alle päätyisi. Usein kyselläään näitä "voisiko akatemiinen olla kouluttamattoman kanssa jne"... Vaikka monilla sinkuilla ei periaatteessa varmaan ole mitään vastaan pariutua oma sosiaalisen statuksen ylä- tai alapuolelle, niin ongelmaksi nousee maailmankatsomus. Koulutus kun yleensä tuo näkökulmaa ja laajempaa perspektiiviä. Toinen mikä auttaa samaan asiaan, on ulkomailla eläminen pidempään. Jos toinen on kyky käsitellä asioita laajasti ja toinen on täysin näköalaton mustavalkoinen vouhkaaja, vaikea siitä on parisuhdetta vääntää. Ainakaan toimivaa sellaista.

Vierailija
10/15 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä, jos itselläni olisi tuloja sen verran, että pystyisin lapsen elättämään myös. Jos olisin itse samanlainen, eli ei mitään kouluja käyty ja todella pienituloista työtä tekisin, niin passittaisin vähintään itseni koulunpenkille ja siirtäisin lapsihaaveita usealla vuodella. Kyllä jokin taloudellinen turva pitää olla kun lapsia alkaa maailmaan pukkaamaan. Ns hanttihommilla ei ihan oikeastikaan välttämättä elätetä perhettä (joissain aloilla palkka vain 1000-1300e/kk, koska työtuntejakaan ei tarjota) ellei satu olemaan käynyt tuuri työpaikan kanssa, tai oma yritys. Mutta ap:n teoreettisessa esimerkissä tuskin oli näin.

Vierailija
11/15 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 10:49"]

Kyllä pitäisi olla todella rakastunut, että tämän henkilön kanssa saman katon alle päätyisi. Usein kyselläään näitä "voisiko akatemiinen olla kouluttamattoman kanssa jne"... Vaikka monilla sinkuilla ei periaatteessa varmaan ole mitään vastaan pariutua oma sosiaalisen statuksen ylä- tai alapuolelle, niin ongelmaksi nousee maailmankatsomus. Koulutus kun yleensä tuo näkökulmaa ja laajempaa perspektiiviä. Toinen mikä auttaa samaan asiaan, on ulkomailla eläminen pidempään. Jos toinen on kyky käsitellä asioita laajasti ja toinen on täysin näköalaton mustavalkoinen vouhkaaja, vaikea siitä on parisuhdetta vääntää. Ainakaan toimivaa sellaista.

[/quote]

Itse en ole tuttavapiirissäni huomannut tällaista, että kouluttamattomat olisi mustavalkoisia vouhkaajia ja koulutetut jotenkin syvällisempiä näkökulmia omaavia. Tiedän erittäin fiksuja, älykkäitä ja sivistymättömiä kouluttamattomia, sekä myös öykkärimäisiä juntteja korkeakoulutettuja. Ja kaikkea siltä väliltä. Ei näytä liittyvän mitenkään koulutukseen nämä ominaisuudet. 

Omassa avioliitossa tilanne on se, että minä olen akateemisti koulutettu (DI) ja mies ammattikoulun käynyt. Kyllä hän meistä se älykkäämpi ja yleissivistyneempi varmasti on :)

t. 3

Vierailija
12/15 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuisi vähän miehen arvomaailmasta muuten. Ja jos mies olisi tosi vähävarainen ja eläisi kädestä suuhun, se myös mietityttäisi. Myös tuo hanttihomma - riippuu mitä sillä tarkoitettaisiin. Jos mies olisi esimerkiksi pienipalkkainen palvelualalla tai vaikka vahtimestarina ja kuitenkin säännölliset tasaiset tulot ilman työttömyyden pelkoa niin en pitäisi ongelmana siinä tapauksessa että miehellä olisi kuitenkin jotain elämässään, mihin hän on itse tyytyväinen, esim. joku tärkeä harrastus. Kaipa noiden hanttihommalaisten kohdalla hieman mietityttäisi, onko mies ihan kunnianhimoton, mutta toisaalta eipä ne 20 vuotta samassa työpaikassa, jossa palkka 3000-4000 ole välttämättä sen kunnianhimoisempia sitten lopulta. Ajokortin puuttuminen ei taas haittaisi, koska itse asun Helsingissä paikassa, jossa ajokorttia ei tarvitse.

Vierailija
13/15 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 10:49"]

[/quote]

Kaikki älykkäät ihmiset eivät ole ammatillisesti kunnianhimoisia. Miksi ihmeessä pitäisi olla?

Ihmisen maailmankuvasta yksilötasolla pääsee selville vain tutustumalla. Peruskoulun käynytkin voi olla erittäin älykäs ja paljon lukenut aivan kuten korkeasti koulutettu tyyppikin voi paljastua rasistiseksi tampioksi. Kyllähän uutisissa jne. törmää useinkin asiantuntijoihin, jotka epäilemättä ovat esim. matemaattisesti lahjakkaita, mutta he eivät pystykään ymmärtämään ihmisten käytöstä tai yksinkertaisia sosiaalista älykkyyttä vaativia syy-seuraus-tilanteita.

Väittäisin, että ennakkoluulot eivät ole merkki älykkyydestä.

Vierailija
14/15 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tosiaan.

Vierailija
15/15 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin aaveella on järkeviä ja suvaitsevaisia mielipiteitä. Ei Suomessa koulutus merkitse juuri mitään, kuka hyvänsä voi sellaisen hankkia kyvyistä riippumatta. Jos joku ei ole lähtenyt tuohon pelleilyyn mukaan, hyvä hänelle. Tällainen voi olla älykkäämpi kuin moni putkiaivoinen maisteri. Toki on myös mahdollista, että mies on vaan laiska, mutta sehän selviää nopeasti keskustelemalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä