Onni pitää itse rakentaa... Miten?
Työttömän, syrjäytyneen, yksinäisen ja huono-osaisen voi olla hieman hankalaa joskus rakentaa omaa onneaan. Mikään noista ei tarkoita, ettei voisi olla onnellinen, mutta olisiko viisaita ajatuksia miten tulla onnelliseksi?
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Ei se koulutus, työ ym elämä tule kenellekään eteen noin vain. On pitänyt opiskella, tehdä töitä ja nähdä vaivaa ja joskus jopa taistella.
Tiedän, että moni esim. oppimisvaikeuksista kärsivä on valmistunut, mutta normaaliperheessä kasvaneen normaalin ihmisen lähtökohdat ja mahdollisuudet ovat silti paremmat ja tie helpompi kuin esim. väkivaltaisen alkoholistiperheen lapsen, jolla on oppimisvaikeuksia.
Jotenkin ärsyttää tuo natkutus siitä, että kaikilla on vaikeaa. No ei ole kun vähän mietitte niitä, joilla on oikeasti vaikeaa.
Ei se koulutus, työ ym elämä tule kenellekään eteen noin vain. On pitänyt opiskella, tehdä töitä ja nähdä vaivaa ja joskus jopa taistella. Toisaalta se onni on asia, joka noihin ei liity välttämättä mitenkään. Maailma on täynnä menestyneitä ihmisiä, jotka ovat silti tyytymättömiä elämään.
Onni on joku sisältä tuleva. Itse koen itseni kovin onnekkaaksi. Pikkuasiat tekee elämästä kivaa esim aamukahvi, vaikka sen jälkeen pitää klähteä töihin. Toisaalta työkin antaa minulle paljon ja viihdyn. Kai se onni on sitä, että osaa iloita ja se pienikin ilo menee tympeän asian edelle.