"Voin mä nyt tällä kertaa nämä sun ostokset maksaa'
Joku vähän alle 30v pariskunta plus noin vuoden ikäinen lapsi oli yhdessä kaupassa. Mies maksoi ekaksi omat ostokset ja sen jälkeen armeliaasti vaimonsa plus lapsensa ostokset. Onko tuo yleistä? Meillä kun on yhteiset tilit ja tulot, menot, kaikki niin jäi vain mietityttämään.
Kommentit (51)
Minäkään en ymmärrä tuollaista. Olen ollut aina suhteissa, jossa se maksaa, joka ensin ehtii.
Me jo enne koronaa monesti on hoidettu anopin ostokset myös. Yleensä toinen maksaa anopin, toinen meän. Voi näyttää jollekki et maksettais omia ruokia mut ei, tehää näi et ei tarvi laskea et paljo anopin ostokset ny makso
Onhan mies lapsen isä vai ei? Oliko kyseessä vaimo vai naisystävä vai sisko vai jotain muuta?
Oikein maksoi lapsenkin ostokset tämän kerran. Tietää ainakin kenelle lasta ei pidä jättää.
meillä vaimo maksaa yleensä aina kaupassa. Minä taas hoidan vakuutukset, sähköt, puhelimet ja polttoaineet.
Minua jäi mietityttämään miksi teillä on yhteiset tilit? Miksi tuollainen symbioosi? Etkö oikein osaa aikuistua? Pelkäätkö olla itsenäinen ihminen?
Oikeasti. En oikein ymmärrä sinua ap.
Tuttavapariskunnalla on tuollainen jako ja sitten heillä on vielä 2 lasta joten toinen maksaa toisen ja toinen toisen ostokset. ... kunnes syntyi vielä kolmas tenava. En ole enää pysynyt kärryillä mutta vieläkin olen nähnyt kuinka toinen lainaa toiselta jne.
Meillä menee rahat yhteiselle tilille. Mies tuo tosin tällä hetkellä leivän pöytään joten joku voisi tulkita niin että maksan miehen rahoilla.
Oliko kyseessä varmasti pariskunta vai kenties esim. sisarukset?
Oliko niillä laput kaulassa, että ovat perhe??
Vierailija kirjoitti:
meillä vaimo maksaa yleensä aina kaupassa. Minä taas hoidan vakuutukset, sähköt, puhelimet ja polttoaineet.
Meillä sama (olen se vaimo) mutta jos mies haluaa olutta, maksaa ne itse. Ja usein samalla jotain sipsejä sun muuta herkkua, mitkä se ostaa vain omaan käyttöönsä. Ei tykätä samoista sipseistä.
On kyllä taas heikko provo. Totta kai mies olisi sanonut noin ennen kuin maksoi omansa ja olisi mennyt kaikki kerralla. Nyt hän joutui kaivamaan kortin esiin kahdesti.
Tämän takia sinä ap sait seiskan äidinkielestä.
Äläkä edes vaivaudu paikkailemaan jollain häthätää kyhätyillä lisäyksillä tätä paskaprovoa. Mokasit. Yritä uudelleen.
Mistä arvelit heidän olevan pariskunta?
Hassut nämä eri rahat. Minä maksan yleensä aina, kun ollaan yhdessä kaupassa. Johtuu ihan siitä, että mies aktiivisemmin nostaa ostokset hihnalle ja menee edeltä pakkaamaan. Tienaan puolet enemmän kuin hän, mutta se ei liity asiaan. Rahat ovat olleet yhteiset jo 25 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ymmärrä tuollaista. Olen ollut aina suhteissa, jossa se maksaa, joka ensin ehtii.
Taidat olla melko hidas
Vierailija kirjoitti:
Hassut nämä eri rahat. Minä maksan yleensä aina, kun ollaan yhdessä kaupassa. Johtuu ihan siitä, että mies aktiivisemmin nostaa ostokset hihnalle ja menee edeltä pakkaamaan. Tienaan puolet enemmän kuin hän, mutta se ei liity asiaan. Rahat ovat olleet yhteiset jo 25 vuotta.
Vaimon kanssa mun rahat on meidän yhteiset.
Peku kirjoitti:
Meillä menee rahat yhteiselle tilille. Mies tuo tosin tällä hetkellä leivän pöytään joten joku voisi tulkita niin että maksan miehen rahoilla.
No miten muuten sinä onnistut tuon "tulkitsemaan"
Vierailija kirjoitti:
Miehesi ei ole kovin itsenäinen ihminen.
Näen kassalla usein tuollaista toimintaa...eikä ikinä ole jäänyt mietityttämään.