Miksi elokuvissa poliisi pitää kättä pidätetyn pään päällä kun tätä saatetaan poliisiautoon?
Katson rikossarjoja ja aina niissä on kohtaus jossa roisto laitetaan käsirautoihin ja istuutuu poliisiautoon ja AINA silloin poliisi pitää kättään pidätetyn pään päällä!
Miksi, oi miksi? On muuten superärsyttävää, tapahtuuko noin tosielämässäkin? :D
Kommentit (18)
Jotta just autoon mennessään rikollinen ei nousisi nopeasti pystyyn lyöden päänsä ja sitten väittäisi poliisin olleen väkivaltainen.
Kädellä estetään se, että saatettava löisi päänsä ovenkamanaan vahingossa tai tahallaan.
Ei ressukka lyö päätään oven yläreunaan ja osavaltio joudu maksamaan miljardikorvauksia.
Niinhän se tapahtuu yosielämässäkin. terv. Monta kertaa piiskaan saateltu
Etkö ihan tosissaan osannut ap itse järkeillä vastausta tuohon?
Vierailija kirjoitti:
En. Kun en tajunnut tuollaista mahdollisuutta että joku onnistuu lyömään päänsä oven yläreunaan :D
Amerikkalaiset on konservatiivisia ja uskovaisia, varsinkin poliisit. Pidätettävät siunataan pitämällä kättä pään päällä ja heidän puolestaan rukoillaan, jotta jättäisivät paheelliset tapansa ja löytäisivät Jeesuksen.
Ei kukaan voi olla niin tyhmä ettei tuota tajua?!
Enpä ole tuota tullut ajatelleeksikaan, siis sitä, että poliisitkin noin tekevät. Itse nimittäin en ole poliisi, vaan vuosia sitten kuljetin töikseni kehitysvammaisia ihmisiä ja myös minulla oli tapana aina suojata kädelläni heidän päitään saattaessani heitä autoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Kun en tajunnut tuollaista mahdollisuutta että joku onnistuu lyömään päänsä oven yläreunaan :D
Itse olen lyönyt varmaan kymmenen kertaa ja joskus niin lujaa että niskanikamat on rutisseet.
Ei tuo varmaan olekkaan mikään kääpiöiden ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se välttämättä vahinko olisi vaan vekki otsaan = todiste poliisiväkivallasta
Käyköhän tuossa ikinä niin, että se henkilö kumminkin nostaa päätään, niin että poliisi satuttää kätensä?
Pidätetty siunataan kohtaamaan tulevien kuulustelujen ja oikedenkäyntien paha karma.
"Kätten päällepanijat " on tämä jenkkiläinen uskovaisheimo.
Watch your head, sehän on se vakiofraasi. Ensin pamputetaan ja hakataan ym. mutta päätä pitää aina varoa kun menee autoon....
Vierailija kirjoitti:
Varmistetaan, että pidätetyn pää joko osuu tai on osumatta ovenkarmiin. Rikoksesta ja henkilöstä riippuen.
Tai sitten ettei se onnistu iskemään päällä poliisia.
Varmistetaan, että pidätetyn pää joko osuu tai on osumatta ovenkarmiin. Rikoksesta ja henkilöstä riippuen.