Miksi sitä omaa pitää puolustaa?
(En tarkota lapsia, puolisoa ym.)
Vaan esimerkiksi asuinaluetta ym.
Jotenkin vaan tuntuu oudolta kun joku esim. Kyselee kouluista tai asuinalueista niin siellä on aina joku jonka pitää alkaa selittämään miten hänen väkivaltaisin asuinalue suomessa onkin iha hyvä asuinalue.
Miksi näin?
Kommentit (5)
Olen samaa mieltä kakkosen kanssa. Ja ei kukaan halua myöntää asuvansa paskassa kaupunginosassa.
Jos ei siitä omastaan löytäisi mitään hyvää, niin kai sieltä lähtisi pois (ellei nyt joku täysin pattitilanne olisi siellä pysyä). Ja sitä hyvää kai jokainen mieluusti tuo esille.
Ei se nyt vain niin päin ole, että alue on paska eikä kukaan halua myöntää sitä. Onhan myös täysin mahdollista että sillä alueella asuvat ihmiset joiden mielestä se ei ole paska?
Itse asuin pitkään Hakaniemessä, jonka tiedän olevan monelle ihan kamala alue koska siellä on pultsareita. Minä rakastin Hakaniemessä asumista, ei siksi etten tietäisi että siellä on pultsareita vaan siksi etteivät ne pultsarit juurikaan vaivanneet minua, ja tykkäsin tosi paljon niistä muista alueen piirteista, esim. meren läheisyydestä, keskustan läheisyydestä ja hyvästä etnisestä elintarvikevalikoimasta. Totta kai tiesin että se on monen mielestä paska alue, siksi he eivät asuneet siellä mutta minä asuin.
Öh siksi, kun se on oma ja rakas...?
Koska ne ennakkoluulot siitä asuinalueesta eivät välttämättä pidä paikkaansa, tai esimerkiksi tilastoissa näkyvä väkivalta ei näy normaalissa arjessa. Munkin asuinpaikkakunnalla on kylä, jossa väkilukuun nähden on tehty todella paljon murhia, mutta se ei näy mitenkään paikkakuntani tai kylän jokapäiväisessä elämässä.